- Marka samochodu
- Opel Astra H
- Budżet/ile litrów
- 5l do 180 zł
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.6 (Z16XER) + LPG
- Data produkcji
- 2008
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- po 3tys km od wymiany dolałem 0.5l od tego momentu przejechałem kolejne 3tys km i nie zauważyłem ubytku
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5w30 / 5w40, Dexos2
- Jaki olej masz obecnie
- Shell Helix Ultra 5w30
Potrzebuję pomocy przy doborze oleju do asterki. Autko zakupiłem rok temu i od tego czasu zrobiłem 10tyś km. Po 4tyś od zakupu wymieniłem olej na taki sam jaki wskazał sprzedający czyli shell helix ultra 5w30 (wymieniłem dopiero po 4tyś ponieważ sprzedający miał paragon z wymiany koło pół roku przed sprzedażą). Chciałbym zmienić szybciej olej ponieważ od jakiegoś czasu po przejechaniu kilku kilometrów wyświetla mi się żółta kontrolka oleju. Wiele rzeczy było już sprawdzanych, jednak mechanik stwierdził że najlepiej i najtaniej zacząć od wymiany oleju, co według innych tematów na forach w wielu przypadkach rozwiązało problem.
Codziennie robię około 20km do pracy przez miasto oraz w okresie letnim raz w tygodniu trasę około 150km, w okresie zimowym raz na dwa/trzy tygodnie i oczywiście jakieś mniejsze kursy po mieście co kilka dni. Dodatkowo zastanawiam się czy obecność instalacji LPG powinna być również wzięta pod uwagę.
Większość starszych tematów na forach sugeruje wymianę oleju na 5w40 a szczególnie na motul 8100 x-clean 5w40, jednak widziałem na forum że raczej nie jest to jakiś przełomowy olej.
Więc moje podstawowe pytanie to czy warto zmieniać olej z 5w30 na 5w40, czy wymienić po prostu na inny 5w30 np. Orlen MaxExpert XD 5W-30. Czy taka zmiana może być dokonana po prostu przez zlanie starego i dolanie nowego oleju w warsztacie czy obowiązkowe są jakieś płukanki, z racji przebiegu 211tyś km wolałbym tego uniknąć, ponieważ jest dużo opinie że te auta przy większych przebiegach po płukankach zaczynały się "pocić".
Codziennie robię około 20km do pracy przez miasto oraz w okresie letnim raz w tygodniu trasę około 150km, w okresie zimowym raz na dwa/trzy tygodnie i oczywiście jakieś mniejsze kursy po mieście co kilka dni. Dodatkowo zastanawiam się czy obecność instalacji LPG powinna być również wzięta pod uwagę.
Większość starszych tematów na forach sugeruje wymianę oleju na 5w40 a szczególnie na motul 8100 x-clean 5w40, jednak widziałem na forum że raczej nie jest to jakiś przełomowy olej.
Więc moje podstawowe pytanie to czy warto zmieniać olej z 5w30 na 5w40, czy wymienić po prostu na inny 5w30 np. Orlen MaxExpert XD 5W-30. Czy taka zmiana może być dokonana po prostu przez zlanie starego i dolanie nowego oleju w warsztacie czy obowiązkowe są jakieś płukanki, z racji przebiegu 211tyś km wolałbym tego uniknąć, ponieważ jest dużo opinie że te auta przy większych przebiegach po płukankach zaczynały się "pocić".