• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra H Skrzynia M32

Adrianuss90

Użytkownik
Lokalizacja
Schweinfurt
Samochód
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 234KM
Jaki olej polecacie wg opla ma być GL4 ale rekmenduja też fuchsa GL5, na jednym forum zalecili mi zalać lepkość 75W140 Oo
 
https://www.skrzynie.com.pl/m32-oleje-do-skrzyni.html
https://www.skrzynie.com.pl/ile-oleju-do-skrzyni-biegow-m32.html
 
Adrianuss90 napisał:
... jednym forum zalecili mi zalać lepkość 75W140 Oo
Ciekawe ...

Jedź do ASO i wlej olej "oryginalny", który już defacto jest olejem "lepszym" (producent - Tutella".
GL5 to oleje zalecane do przekładni hipoidalnych. Powodują korozję elementów wykonanych ze stopów miedzi.
Zalecany Fuchs ponoć zawiera inhibitory korozji i można go bezpiecznie stosować w M32.
Wybór należy do Ciebie.
 
GWAR napisał:
https://www.skrzynie.com.pl/m32-oleje-do-skrzyni.html
https://www.skrzynie.com.pl/ile-oleju-do-skrzyni-biegow-m32.html

Czytałem te artykuły co do ilości też jest różnie bo jest rozbieżność od 2.2 do 3l
 
Adrianuss90 napisał:
GWAR napisał:
https://www.skrzynie.com.pl/m32-oleje-do-skrzyni.html
https://www.skrzynie.com.pl/ile-oleju-do-skrzyni-biegow-m32.html

Czytałem te artykuły co do ilości też jest różnie bo jest rozbieżność od 2.2 do 3l

https://olejefuchs.pl/dobierz-olej-fuchs.html
Może trzeba zalać tyle oleju ile zaleca producent danego oleju w tym przypadku 2,4 L Fuscha.
 
Kiedyś pisałem zapytanie do firmy zajmującej się naprawami skrzyń,ile oleju nalać do skrzynki M32? Odpisali, że 2,2L
 
Do tej skrzyni leje sie 2,9 litra chyba że chcesz ją szybko remontować :)
Sam fuchs bez archoila wystarczy
 
Już mnie pocieszyli z tej strony skrzynie.com że skrzynia M32 nie jest przystosowana do 360 nM xD i na chusteczkę ja oddawałem to auto
 
M32 od GM to taki sam badziew jak PK4 w Renówkach, w ogóle nieprzystosowana do większych momentów i co byś tam nie zalał to prędzej czy później łożyska padają. Alfiarze polecają Fuchsa do tej skrzyni.
 
Zobacz sobie to: https://www.ravenol.pl/oleje-przekladniowe-mtf-professional-line/1954-RAVENOL-MTF-2-SAE-75W-80-1L-4014835719712.html

Olej na bazie PAO, w analizach widziałem oznaczony bor. Bardzo niski punkt płynięcia wskazuje, że tego PAO jest dużo. Zastosowałem, ale w aucie innej marki. Różnica po zlaniu fabrycznego oleju po 120 tys. km - kolosalna, choć w głównej mierze (pewnie z 80%) trzeba to zrzucić na karb świeżego oleju sensu stricto.
 
Ja do swojej skrzyni po wymianie łożysk zalałem AR9100 bo nie chciało mi się kombinować z jakimiś wymyślnymi olejami więc wlałem dedykowany do mojej skrzyni olej plus profilaktycznie AR ale wątpię aby to wyeliminowało to, ze niektóre skrzynie po prostu są źle skonstruowane i mają zbyt liche łożyska. W takim przypadku dodatek może jedynie wydłużyć agonie skrzyni. W Alfach JTD te M32 sypały się na potęgę.
 
Praktycznie wszystkie oleje do skrzyn biegow bazuja na PAO, sa jeszcze mineralne. Jak [mention]Plywak[/mention] napisal, te skrzynie nie naleza do udanych. Fuchs-a wlac jak juz sprawdzony olej, wymieniac co ok. 40 000 km.
 
Ten dodatek jest oparty na MOS2 i bardzo zauważalnie poprawił pracę mojej skrzyni biegów (Honda Prelude). Po jego dodaniu po przejechaniu kilkunastu kilometrów biegi zaczęły wchodzić bez najmniejszego problemu. Wcześniej zmieniłem olej i nie przyniosło to żadnego efektu.
 
Jak skrzynia wadliwa to żaden dodatek nie pomoże, chyba że sam olej jest do kitu tak jak u mnie to było. I na zimno słabo a jak się rozgrzał jeszcze gorzej i wycie też było spore. Potem poszedł nowy olej z AR9100/9200 i zmiana mocno pozytywna a niedawno po kolejnych 60 kkm kolejny olej (pólka wyżej) i AR9100 i jest jeszcze lepiej, warunek skrzynia technicznie ok.
A swap skrzyni na lepszą robią czy tylko naprawa?
 
Back
Top