• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra H Skrzynia M32

Adrianuss90

Użytkownik
Lokalizacja
Schweinfurt
Samochód
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 234KM
Jaki olej polecacie wg opla ma być GL4 ale rekmenduja też fuchsa GL5, na jednym forum zalecili mi zalać lepkość 75W140 Oo
 
Plywak napisał:
M32 od GM to taki sam badziew jak PK4 w Renówkach, w ogóle nieprzystosowana do większych momentów i co byś tam nie zalał to prędzej czy później łożyska padają. Alfiarze polecają Fuchsa do tej skrzyni

cytrynowiec napisał:
Jak skrzynia wadliwa to żaden dodatek nie pomoże

Ja już to gdzieś pisałem - kiedyś chorowałem na Bravo 150KM i dosyć sporo wiedzy przyswoiłem odnośnie tych skrzyń M32, co skutecznie mnie odwiodło od zakupu tego auta. Skrzynia, przynajmniej w Bravo, ma tę wadę, że kanały olejowe mają zbyt małą przepustowość do smarowania przełożeń 5 i 6. Skrzynia Prędzej wysypie się na trasie[!] niż w mieście, gdzie wahlujemy najczęściej biegami od 1-4. Niestety, każda M32 prędzej, czy później padnie, a to może pociągnąć za sobą koszta od 1200-2500zł. Z tego, co ustaliłem, to... nie ma gwarancji, że skrzynia nie padnie ponownie, gdyż nie każda firma podejmuje się rozwiercania kanałów do właściwej przepustowości. Taki remont nie kosztuje wtedy 2500zł, tylko troszkę więcej i klienci nie biorą pod uwagę takiej opcji naprawy.

Najlepiej zalewać, czym się da najlepszym i ładować dodatków do oleju, ile wlezie i zmieniać olej max co 50, najlepiej co 40 tysięcy.
 
[mention]Zielony34[/mention] Wedlug mnie nie...ta skrzynia jest wadliwa i zadne super oleje (nie ma duzych roznic) czy dodatki nic nie pomoga. Ewentualnie wlewac tego Fuchsa, mozna dostac w dobrej cenie i zmieniac czesciej, ale o tym juz pisalem w moim poprzednim poscie.
 
Olejem remontu się nie zrobi, jedynie można wydłużyć czas, zanim ten remont nieunikniony nadejdzie... Jest jeszcze oferowana w wolnossącym 1.4 skrzynia Fiatowska, również 6 biegów, ale czy da się ją zamontować zamiast Oplowskiej M32- tego nie wiem.
 
Oczywiscie, ze nie. Ja bym oprocz tego jeszcze sie zorientowal, czy mozna jakas inna skrzynie zamontowac. Musimy takze brac pod uwage, ze to nie jest nowa skrzynia...I czy cos pomoga teraz "dodatki" ? Tutaj jestem sceptyczny. Nie wiadomo ile jeszcze pozyje.
 
prędzej skłaniałbym się ku temu, aby stosować lepszy olej i dodatki typu Archoil, dopiero po kapitalce skrzyni, tak, aby prędzej auto sprzedać, niż doczekać się kolejnego remontu :D
 
Czytałem o swapie na skrzynie F40 ale to już jest sporo rzezbienia, customowe łapy pod skrzynie, linki i wybierak od f40, no nic mam nadzieję że nie upalając Astry ta skrzynia pożyje jeszcze z 1,5-2lat
 
Adrianuss90 napisał:
Czytałem o swapie na skrzynie F40 ale to już jest sporo rzezbienia, customowe łapy pod skrzynie, linki i wybierak od f40, no nic mam nadzieję że nie upalając Astry ta skrzynia pożyje jeszcze z 1,5-2lat

Zorientuj się, czy da się przełożyć skrzynię Fiatowską C513 i czy wytrzyma ona moment obrotowy. Jest to bezproblemowa przekładnia montowana w Bravo 1.4 16V 90KM.
 
Napisałem, że nie wiem, czy to wytrzyma takie obciążenia. Faktem jest, że ta Fiatowska skrzynia jest niezawodna.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
W 1.2 i 1.4, a nie 2.0 Turbo z momentem trzykrotnie większym. Juz widze skrzynie 5 biegową, ze sprzeglem 190mm w 2.0 turbo ;)
 
C513 ma 6 biegów, ale fakt, że raczej takiego momentu nie wytrzyma i od początku watpilem w to, że tak będzie.

A gdyby tak poszukać skrzyni z Diesla? Czegoś z JTD, MJ?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Panowie chyba trochę szalejecie. :)
Temat dotyczył doboru oleju a nie skrzyni. ;) Skrzynia żyje.
 
Jeszcze żyje.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top