• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra J 1.7CDTI - 0W20??

plpawzaw

Użytkownik
Samochód
Opel Astra J 1.7 cdti
Marka samochodu
Opel Astra J
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
1.7CDTI
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
GM dexos2
Jaki olej masz obecnie
Mobil 1 ESP 5W30
Cześć,
Na wstępie chciałbym powiedzieć, że nie chce nikogo prowokować, a jedynie poznać teorie na temat oleju niskolepkościowego w moim starym dieslu 1.7. Historia silnika sięga bodajże Isuzu, więc świeżakiem nie jest pod żadnym względem.

Silnik zawsze dostawał 5W30 z dexos2.

A jak by to było z W20? To w ogóle zasadne pytanie? Czy w dieslu to przegięcie? Choć dexos D 0W20 istnieje jeśli się nie mylę dla diesli ale nowszych generacji.

Co o tym myślicie w ogóle ?

Np: http://www.gulf.pl/product/produkty.../oleje-do-silnikow/gulf-formula-hybrid-0w-20/
 
@plpawzaw, ja aktualnie do Peugeota 5008 1.6 Hdi 115 KM mam zalany VW LL IV 0W20 i wszystko jest w porządku. Podczas wakacyjnych wyjazdów uzyskałem na tym oleju najnizsze zuzycie paliwa.
 
Żeby stwierdzić, czy dany olej o danej lepkości sprawdzi się w Twoim silniku, musiał byś zrobić sobie UOA kilku olejów. Wtedy będziesz miał jak na obrazku, który olej degraduje wolniej, który daje mniej pierwiastków zużyciowych etc.
Nikt Ci nie odpowie, czy w Twoim silniku zmiana lepkości wyjdzie na lepsze, czy na gorsze.
 
Jasne, zgoda, ale tak z punktu widzenia teoretycznego - jak ma się tego typu olej do dość starego już diesla. Czy z założenia to może się nie udać ?
 
Po co to ciśnienie na mniej lepki olej? Chcesz być świętszy od papieża?
 
Nie, zastanawiam się po prostu. Czysta ciekawość. Mam tez wrażenie że o niskich lepkościach rozmawia się głównie w kontekście silników benzynowych a jestem ciekawy jak to się ma do diesli.
 
jestem ciekawy jak to się ma do diesli.
Norma 950A Forda, dla ich diesli EcoBlue, to oleje 0W30, które KV40/100 mają praktycznie jak 5W20 ;). Normy 913C/D też są w zasadzie na granicy SAE20, co lepsze, dużo olejów 5W20 z normą bodajże 954 ma adnotację, że mogą być stosowane w miejsce 913C/D ;).
 
Dlaczego miałby się do diesla nie nadać? Chyba, że chodzi o ten specyficzny silnik. Jak nie, to ja używam 0W20 w 2.0 dCi (mój wybór z dwóch dopuszczonych przez producenta klas lepkości), Giulia ma 0W20 zalewane do 2.2 mJTD. Co ciekawe, Giulia na 0W20 ma bardzo rozsądne 2.4bara ciśnienia na biegu jałowym.
 
Back
Top