• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OPEL INSIGNIA 1.6 CDTI 136km

Skylook

Użytkownik
Samochód
OPEL INSIGNIA 1.6CDTI
Marka samochodu
OPEL
Budżet/ile litrów
200-300
Styl jazdy
Silnik
1.6 CDTI
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
TOTAL 5W30
Część,
Panowie co byście zalali? Wiem, że ople w Polsce, które trafiały na serwis smigały dość często na shellu z uwagi na obecnośc tego gracza na ASO.
Potem TOTAL wszedł do gry z rekomendacją dla Stellantis. Obecnie chyba mam tam TOTALA 5W30 MDC (dexos2) Myśle nad zmianą
W samochodzie mam informacje, że poziom żywotności oleju 90% - przejechałem na nim 3 tyś km.
 
Dowolny 5w30 C3.
Nie musi być Dexos2.

PS
W Insigniach też jest problem z rozrządem?
(grzechotanie przy rozruchu i tak naprawdę brak rozwiązania problemu)
 
Jak ją brałem to słyszałem, że jest ale na razie się nic nie dzieje. Na razie mam nabitę 50k więc bede zwracał uwagę co przegląd.

Powiedz mi jeszcze a czemu nie musi być Dexos2?
 
Cześć,
pytałem ostatnio o olej do mojej Insigni, która jest nowym autem w domu. Dość sporo jeżdzę po 4-5k miesięcznie, warunki głównie trasa.
Pojechałem do serwisu, gdzie z reguły robiłem tylko opony i zalali mi auto olejem poniżej.
Trochę się zdziwiłem bo nie kojarzę do końca marki. Wcześniej auto latało chyba na totalu.
Co sądzicie? Poczytałem trochę w necie i wygląda to nawet spoko. Cenowo też zapłaciłem całkiem spoko 130zł za sam olej.
1664797624332.png
 
Znany producent, swego czasu produkty łatwo dostępne w Intercarsie (ich oficjalny dystrybutor w PL ). Jakość olejów w porządku.
 
Comme bym sobie odpuścił. Moim zdaniem już lepiej Lotos/Orlen/Specol.
A żeby nie było, że polecam swoje to chętnie sprzedam Comme w dobrej cenie jak by ktoś był zainteresowany.
 
Właśnie ja nie wiem czy to tak spoko wygląda. Na stronie podejrzanie dużo olejów ma temp. płynięcia -39. Czy syntetyk przekładniowy 75W czy minerał 75W80.

Ten sam zestaw norm masz w orlenie XD i to jest dobry cenowo pewniak.
 
@Skylook, olej posiada istotne aprobaty MB. Reszta nieważna.
To standardowy midSaps oparty o klasę 5w30 C3.
Możesz spokojnie na nim jeździć.
Nieistotny jest dla Ciebie również fakt, że olej nie posiada aprobaty Dexos2.
Osobiście wybrałbym Orlen/Lotos, a z droższych Mobil 1 ESP.
 
Na stronie podejrzanie dużo olejów ma temp. płynięcia -39. Czy syntetyk przekładniowy 75W czy minerał 75W80
To nie jest amsoil czy petrocanada gdzie masz podane co do stopnia. Tu czytaj nie więcej niż -39st. Akurat ta temperatura przewija się bardzo często w kartach olejów różnych marek.
 
No właśnie tego nie lubię, drażni mnie to w kartach np. Lotosa.
 
@tomek evo jakiś konkretny powód?
Ten syner-z wygląda spoko i trochę approve'ali ma.
Nie najlepsze opinie słyszałem o jakości olejów Comma dlatego nie wprowadziłem ich do oferty. Nie twierdze, ze są złe ale uwazam, że jest wiele pewniejszych produktów a jeśli kryterium ma być cena to krajowe produkty wypadają pod tym względem naprawdę dobrze. Osobiście wolał bym dopłacić do np. Texaco Havoline PRo DS V 5W30, Eurola Syntence 5W30 czy Mobila ESP 5W30 albo wybrać Lotos Syntetic/Orlen/Specol z 504/507.
 
Miałeś doświadczenia z tymi produktami?
Bo tu na forum mało info o Commie.
Oczywiście .
Zalewalem ich dodatki do paliw (D-tox), a także oleje z serii X-Flow (tańsze ) i X-Tech (droższa linia ). Wrażenia organoleptyczne bardzo dobre , syfu nie zostawiał . Były analizy niektórych olejów Commy na ruskim oilclubie i zawsze było to solidne VHVI. W intercarsie był w dobrych pieniążkach i nikt tego nie podrabiał
 
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
@apede braliście coś z tych produktów do badania?
@SACZI jeżeli posiada istotne aprobaty i można na nim śmiało jezdzić to czemu wybrałbyś lotosa? Jestem ciekaw bo staram się jak najbardziej zgłebić temat i czegoś się nowego nauczyć
@tomek evo prowadzisz sklep czy warsztat? Ja rozmawiałem trochę z warsztatowcem co mi to wymieniał i mówi, że leje to od paru lat bo jakościowo wszystko się klei i raz korzystał z jakiejś gwarancji na olej od Commy. Zresztą mi mówił, że na ten olej również jest gwaranacja jakby się coś działo.
@paba dzięki za potwierdzenie, inne oleje podrabiali? Napiszesz coś więcej?
 
@skylock nie ma co dorabiać ideologii - po prostu Comma to jest dość egzotyczny olej poza UK i marka nie jest zbytnio rozpoznawalna. W związku z tym skoro nie ma popytu to nie ma potrzeby wprowadzania podróbek tej marki na rynek w przeciwieństwie do np. Mobil, Shell czy Total/ELF.

Na tutejszym forum brak analiz Commy , ale możesz wejść na ruski oilclub i pare olejków tej marki sprawdzano . Były bardzo OK.
 
Lotosy mamy dobrze przebadane tu na forum.
 
Ja przez kilka lat jeździłem na commie, ale to było dawno, z 10 lat temu, nie moge powiedzieć o tych olejach złego słowa. Wszystko było ok.
 
Back
Top