• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Insignia 2.0 CDTI Sport Tourer

Adrianuss90

Użytkownik
Lokalizacja
Schweinfurt
Samochód
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 234KM
Zapytanie od Ziomka
Opel Insignia 2.0 CDTi Sport Tourer obecny nalot 81k km, olej jaki jest obecnie zalany 5W30 GM albo Castrol brak informacji na zawieszcze, samochód posiada dpf, brak dolewek oleju od wymiany do wymiany. Jaki byscie koledze polecili dobry olej do tego Opla, użytkowanie samochodu 80% trasa/ 20% miasto.
 
I oba w formulacji 5W30, patrząc na te oleje, widzę że w przypadku opla ziomka Dexos2 jest już wymagana aprobata przez to że auto posiada DPF
 
Shell ma DEXOS2 ale to jest przecież silnik Fiata więc spokojnie może być nawet bez DEXOS2 chyba, ze auto na gwarancji. Jak nie to wystarczy ACEA C3.

P.S. Problemy z uszczelką smoka olejowego są mu znane? Jeśli nie i tego nie robił niech go zmieni przy okazji wymiany oleju. Skopana konstrukcja gdzie smog jest zintegrowany z miską i na łączeniu miski z blokiem twardnieje uszczelka smoka i są problemy z ciśnieniem, a później już z panewkami ;)
 
To zależy który rocznik tego CDTi , bo o ile pamiętam nowsze konstrukcje mają już poprawioną wersję smoka olejowego. Jeżeli auto jest po gwarancji i ma DPF - wiadomo oleje C3 i wtedy dorzucam AR9100.
 
Insignia jest z końcówki 2012r i jest na gwarancji handlarskiej, z komisu w której została kupiona
 
Adrianuss90 napisał:
Insignia jest z końcówki 2012r i jest na gwarancji handlarskiej, z komisu w której została kupiona
Auto na kanał i do zmiany, żeby nie było kuku. Koszt zmiany nieduży w porównaniu z naprawą, która jak pamiętam była coś ok.5-6 kpln.
 
O uszczelce już go poinformowałem, ile PLN to nie wiem, pewnie kwotowo w euro w granicach jakich kosztuje Shell Helix Ultra ECT czyli w granicach 50 euro
 
Shell Helix Ultra ECT to 50E kosztuje ale za 8L ;) Zarówno Shell jak i Total to okolice 120zł za 5l.

Uszczelka OE kilka(naście) złotych ale trzeba miskę ciągnąc ale to tez nie jakaś skomplikowana operacja.
 
Na pkwteile https://www.pkwteile.de/shell/12754612 4l, a trzeba dokupić jeszcze bańkę 1l, bo wchodzi 4,5l oleju;p

Uszczelka groszę, ale zapewne troche zabawy jest ze zwaleniem michy, Ziomek mnie już zapewnił że przy następnej wymianie zmieni uszczelkę
 
Ten Shell jakiś rewelacyjny nie jest, pamiętam na OCP pisaliśmy na jego temat bodajże w 1.6 TDI CAYC, niby wszystko ok. i silnik dbany wciągnął go sporo, Statoil Lazerway 5w30 C3 dawał lepsze efekty, a osoba która go testowała ma pojęcie o olejach.
 
No ale dokladnie NOACK za wysoki? Lepkości za niskie? Warto zawsze zweryfikować, a nie opierać się na opinii jednej osoby na podstawie jednej jednostki. Bo pewnie znajdą się bez problemu tacy co im shella nie wciaga i kogo ma racje?
 
Nikt nie ma racji....bo każda jest inna i zależna od wielu czynników. Dodatkowo nie każdy może brać każdą rację za rację.....inny silnik, inne warunki. Informacja to informacja, niech każdy robi z nią co chce - czy będzie ją brał pod uwagę w wyborze czy nie.
 
Kilka dni temu w innym temacie byla podobna opinia bo ktoś pisał, ze wciagalo mu Eurola wiec jak by tak zebrać wszystkie pojedyncze negatywne opinie bez konkretnych argumentów to wyjdzie, ze nie ma co zalać bo temu wciagalo olej X, a temtemu Y, a jeszcze innemu Z ;)
 
Mam bardzo często do czynienia z 2.0 CDTI bo bardzo bliski znajomy prowadzi warsztat specjalizujący się w grupie GM i bierze ode mnie oleje a Klientów z Insignia 2.0 CDTI ma kilkudziesięciu (jak nie ponad 100 bo chyba nie ma dnia aby jakaś u niego nie stała a najczęściej stoi kilka). Laliśmy tam już tyle różnych olejów, że nie będę wymieniał ale generalnie silniki fajnie chodzą zarówno na 5W30 jaki i 5W40 a także 0W30. Ostatnio zalewany jest Eurol Fluence DXS 5W30 (czasami Eurol Turbo DI 5W40 lub Eurol Fluence 5W40) i Klienci nie widza różnicy w stosunku do LM Top Tec 4600 czy nawet bardzo dobrego Millersa EE longlife C3 5W30, którego mogę z czystym sumieniem polecić do tego silnika. Jak auto jest po programie to częściej idzie 5W40 (Millers, Penrite, Neste) lub zupełnie nie dedykowany do tego silnika kierując się normami Eurol Synthence FS 0W30 (wleciał ostatnio do pomodzonego Biturbo), na którym silniki chodzą bardzo fajnie. Budżetowo dużo Klientów leje Specola Spec Premium C3 5W30 (często jako alternatywę do GM Dexos 2) i generalnie nie ma problemów a jak ktoś chce dobrze i tanio to dobrą opcją jest Specol Spec Premium c3 VW 504/507 5W30. Są Klienci co nalatali już ponad 200 tysięcy (nie od początku tylko jak auto serwisują u Kolegi) i przy regularnej wymianie oleju i sprawdzaniu (oraz profilaktycznej wymianie) uszczelki smoka olejowego nic się w tym "nieszczęsnym" silniku nie dzieje. Jakoś przy regularnych wizytach w serwisie i dobrych olejach awarie trafiają się naprawdę bardzo rzadko lub wręcz w ogóle. Dużo Klientów stosuje też Archoila AR9100 lub rzadziej CeraTec od Liqui Moly.
Te silniki nie potrzebują normy Dexos 2 i Kluczem jest odpowiednia lepkość oraz zachowanie rozsądnego poziomu sapsów.
Co do konsumpcji olejów to raczej rzadkie przypadki i jeśli już to ubytki są niewielkie.
 
Back
Top