Batman
Użytkownik
- Samochód
- S40 2.4 170 KM / Signum 1.9 CDTI 150 KM / Corsa 1.2 Twinport 80 KM
- Marka samochodu
- Opel Signum
- Budżet/ile litrów
- 150/4
- Styl jazdy
- Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
- Silnik
- 1.9 CDTI
- Data produkcji
- 2005
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- znikomy
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5w30
- Jaki olej masz obecnie
- Millers Trident C3 5w40
Witam. Jestem posiadaczem Opla Signum 1.9 CDTI 150 KM. Zastanawiam się jaki wybrać olej oraz dodatki uszlachetniające do tego silnika, ponieważ ten samochód służy mi także do ciągnięcia sporej przyczepy kempingowej (1400 kg).
Samochód kupiłem dokładnie rok temu. Poprzedni właściciel lał Mobil 1 Turbo Diesel 0w40. Niestety jak się później okazało olej zmiał co 25 tyś km i to przez 220 tyś km. Gdy kupiłem samochód nic mu nie dolegało. Po zmianie Millersa samochód zaczął na zimnym silniku dymić na biało, po kilkuset metrach przestaje. Obstawiam uszczelniacze zaworowe. Pytanie czy zmiana oleju mogła się do tego przyczynić? Mechanik mówi, że jak wrócę do tego Mobila to przestanie dymić...
No i oto jestem. Chciałbym wlać coś optymalnego. w 2022 roku ciągnąłem przyczepę w 42 stopniowym upale po Czechach. Ostatnio moje myśli powędrowały w stronę Eurola Fluence 5w40. A może wrócić do tego Mobila?
Myślałem też o cerateku ale polecono mi bardziej AR 9100. Ktoś tam powiedział, że lepszy będzie K2 Militec. Widziałem jeszcze K2 Nanotec. Nie znalazłem żadnych informacji czym się różnią te dwa specyfiki.
DPF, EGR i klapy są usunięte.
Zestaw prezentuje się całkiem solidnie:
Samochód kupiłem dokładnie rok temu. Poprzedni właściciel lał Mobil 1 Turbo Diesel 0w40. Niestety jak się później okazało olej zmiał co 25 tyś km i to przez 220 tyś km. Gdy kupiłem samochód nic mu nie dolegało. Po zmianie Millersa samochód zaczął na zimnym silniku dymić na biało, po kilkuset metrach przestaje. Obstawiam uszczelniacze zaworowe. Pytanie czy zmiana oleju mogła się do tego przyczynić? Mechanik mówi, że jak wrócę do tego Mobila to przestanie dymić...
No i oto jestem. Chciałbym wlać coś optymalnego. w 2022 roku ciągnąłem przyczepę w 42 stopniowym upale po Czechach. Ostatnio moje myśli powędrowały w stronę Eurola Fluence 5w40. A może wrócić do tego Mobila?
Myślałem też o cerateku ale polecono mi bardziej AR 9100. Ktoś tam powiedział, że lepszy będzie K2 Militec. Widziałem jeszcze K2 Nanotec. Nie znalazłem żadnych informacji czym się różnią te dwa specyfiki.
DPF, EGR i klapy są usunięte.
Zestaw prezentuje się całkiem solidnie: