• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Vectra B 1998 2.0 136KM

HD201

Nowy użytkownik
Samochód
Mazda 6 GJ 2.2
Marka samochodu
Opel Vectra B 1998 2.0
Budżet/ile litrów
200/4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
X20XEV
Data produkcji
1998
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
?
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40
Jaki olej masz obecnie
?
Poszukuję oleju do tego leciwego opelka 2.0 136KM . Nie wiem na jakim wcześniej jeździł, planuję przepłukać i wymienić na 5w40 i obserwować zużycie oleju.
Po rekonesansie na forum rozważam Lotos Synthetic Plus 5W40, Shell Helix Ultra 5W40, SPECOL Spec Gold 5w40, ale jestem otwarty na inne propozycje.
Dominuje jazda miejska. Auto zasilane benzyna.
 
Tak, miałem i korba bokiem wyszła.
@HD201 Vectrę która miałem miała udokumentowany przebieg ok 200tys jak kupowałem, miałem ja ok 5lat i z 90tys nią zrobiłem. Olej leciał z niej przez każde uszczelnienie, raz też się mi przegrzała (płyn w trasie uciekł przez zawór przy grodzi.
Co do oleju to nie ma co kombinować z lepkością, lej lotosa 5w40 (teraz Orlen max expert 5w40 A3).
 
W dobrej cenie masz jeszcze Gulf Formula GX, Q8 Formula Excel, Eurol Super Lite, Fuchs Titan Supersyn, Texaco Havoline Ultra i Rowe Synt RSi. Wybierz najbardziej opłacalną opcję.
 
Last edited:
Najtańsze 229.5 5W40 za litr to Total
 
U mnie Opel lata od x czasu na 10w40, zero problemów z silnikiem, przebieg ponad 300 tys km oleju praktycznie nie bierze lub bardzo mało. Po 9 latach posiadania stwierdzam, o ile mechanicznie wszystko ok plus silnik jest w miarę szczelny, w co raczej wątpię bo zawsze będzie mniej lub bardziej lecieć, to jemu jest obojętne jaki olej wlejesz.
 
Nie ma to większego znaczenia jaki silnik. Generalnie wszystkie ople czy to 1.8 czy 2.0 które znałem chodziły na 10w40 i wszystkie brały olej, po za moim z18xe ale to chyba ewenement pod tym względem. Pewnie to kwestia dbania, ja moim nie balbym się jechać trasy 1000 km.
 
1.8 były mniej awaryjne niż 2.0.
Co do oleju to za każdą Vectra jak jadę to czuję przepalony olej😉
 
Z18xe napewno, ogólnie o te auta się nie dbało - na tzw prowincji to kiedyś był ukochany wóz razem z bmw e36/e46 tam nikt nie myślał o terminowej wymianie oleju, świec, rozrządu itd a wbrew pozorom przy odrobinie troski to były pancerne silniki.
 
X20XEV to silniki które mają dobre parametry i przyjemnie się nimi jeździ, sam silnik pewnie był udany lecz położyły go rozwiązania jakie zastosowano np. w układzie chłodzenia i nadziewane uszczelniacze zaworowe i simeringi. Układ chłodzenia jest na podciśnieniu , magistrala wody ma elementy plastikowe które ulegają awarii, tak samo jak zawór trójdrożny przy grodzi, pokrywa zaworów plastikowa i potrafi się wyginać więc nawet przy nowej uszczelce potrafiły stamtąd ciec. O ile możesz zadbać o odpowiedni interwał olejowy to na wyżej wymienione rzeczy wpływ masz znikomy. W moim przypadku korba która wyszła bokiem była tylko wisienką na torcie, całe szczęście że nie wymieniłem tulei w zawieszeniu bo bym się narobił a i tak poszło na szrot, a tak tylko tuleje leżą w garażu
 
Back
Top