• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Zafira B 1.8 140km po remoncie

ziomek134

Nowy użytkownik
Samochód
BMW e91 320i
Marka samochodu
Opel Zafira B
Budżet/ile litrów
5l do 200 złoty
Styl jazdy
Silnik
1.8 140km
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nic
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
10w40
Silnik ma nalatane już ponad 300 tysięcy, ale przy około 280 miał generalny remont silnika. Obecnie lany jest jakiś 10w40, bo mechanik, który robił remont, nie zalecił lać syntetyka. Auto oleju nie bierze. Przed zimą przydałoby się zmienić olej, także czy jest sens przejść na 5w40 albo 5w30? Auto w tym roku nie będzie garażowane. Styl jazdy raczej dziadkowy. Powyżej 3500 rpm znajomy nie wkręca tego silnika. Skrzynia ma 5 biegową i na trasie przy 90km/h ma około 3000 rpm. A że znajomy nie jeździ szybciej i nie wyprzedza, to nie kręci go wyżej.
 
Tylko 280 i już remont?? Masakra. Mam auto z z18xe i wg mechanika co coś tam odczytywał ma 530 000km.oleju nie bierze. Wymiana oliwy co 8 - 9000km teraz. Dawniej co 10 000km.silnik perfect.z tym , że ja zalewam 5w40, dawniej 0w40. Z racji wieku auta nie pcham się w koszty. Auto na dojazdy do pracy itp ciachanie.
 
@Grzesiek520 Znajomy kupił go uszkodzonego: gdzieś mu tam zapłon czasem wypadał. Po paru miesiącach objawy się nasiliły i zaczął brać olej. Dał do mechanika i trzeba było remontować. Mechanik miał teorie, że komuś pękł wcześniej pasek rozrządu i zdrutował go na szybko. Miał głowice od innego modelu, z tego co pamiętam. A wypadanie zapłonu było spowodowane przycieraniem się, bo ktoś użył jakiegoś silikonu, który zakleił kanały olejowe itd. Także remont był dlatego, że ktoś chciał oszukać albo nie potrafił zrobić porządnego remontu. A nie dlatego, że silnik po prostu umarł śmiercią naturalną.

Też polecam znajomemu przejść na jakiś 5w40. Teraz jeździ na 10w40. Którejś zimy było parę dni -25 na dworze i wtedy też miał 10w40. Niby nic się nie stało, ale kto tam wie. Najdziwniejsze, że gościu, co robił remont, kazał mu lać półsyntetyka.
 
moja propozycja to 5w40 Lotos Synthetic Plus.
 
Back
Top