• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Już nie chodzi o to, tylko hipokryzję niektórych. Opony muszą być premium, bo bezpieczeństwo, bo liczy się precyzja i każdy centymetr drogi hamowania, ale zawieszenie i hamulce już po taniości, gdzie przy dobrym zawieszeniu, nawet tania opona daje radę.
Możesz to bardziej rozwinąć? Rozwalone zawieszenie nie zdarza się tak często jak zakładane wszędzie opony niskiej jakości a tak się składa że jest to najważniejszy element który trzyma cię na drodze. Przy prędkościach powyżej 50km/h bardzo istotne jest trzymanie boczne więc nie przykładałbym aż tak dużej wagi do jakości klocków hamulcowych które i tak muszą spełniać warunki homologacji. Ja rozumiem że ktoś chce oszczędzić max 100pln rocznie kupując kartofle ale nie próbuję nikomu wmawiać że tania opona zapewnia takie samo bezpieczeństwo jak ta ze średniej półki nie mówiąc o premium. Przyzwoita guma to najtańszy sposób na zwiększenie bezpieczeństwa niezależnie od umiejętności kierującego. Bezpieczna jazda to wcale nie zwalnianie do 30 jak popada... Szkoda gadać...
 
No nie wiem. Opony kupisz i po taniosci Ci je wymienia i gotowe. A z zawieszeniem to juz nie tyle koszt czesci, co robocizny. Moglbym sie zalozyc, ze na przebadanych 1000 aut wieksza część będzie miala cos z zawieszeniem nie halo niz z oponami.
 
Dobra, teraz inny temat. Czym sa "dodatkowe" znaczniki na oponach? Pomarańczowy to 1,6mm, a ten czerwony z kreskami?
IMG_20220501_185707.jpg
 
Pomaranczowy TWI 1,6 mm, min dopuszczalne zużycie opony. Ten czerwony to pewnie 4mm, czyli granica gdzie opona będzie zapewniała jeszcze jakiekolwiek bezpieczeństwo na śniegu.
 
O, dzieki za odpowiedz. Mam rowniez taki zestaw w letnich firestone roadhawk. Ale tam sa chyba trzy rozne. Czyli minimalny bienzik, optymalny, a trzeci co moze oznaczac?
 
I tutaj również wina jest po stronie predkosci oraz umyslu kierowcy. Opony nic do tego nie maja.

Pytanie czysto hipotetyczne ile jest takich sytuacji, że ktoś się zagapił i rozpoczał później hamowanie i jednak stan auta pozwolił mu na względnie bezpieczne wyhamowanie przed przeszkodą jednak nic o nich nie wiemy, bo nic w gruncie rzeczy się nie wydarzyło. Wiadomo, że najbardziej zawodnym czynnikiem jest człowiek, ale to nie znaczy, że inne nie mają już żadnego znaczenia.
 
Chłopaki, letnie 175/70R13 - Falken Sincera SN832 Ecorun po 185 zł sztuka, Yokohama BluEarth-Es ES32 po 191 zł sztuka, Hankook Kinergy Eco2 K435 po 198 zł sztuka, czy Dunlop SP Streetresponse 2 po 209 zł sztuka? W pierwszej kolejności musi być dobra na mokrym, w drugiej na suchym (szczególnie pod względem hamowania, bo auto bez ABS). Hałas, zużycie i komfort są dla mnie mniej ważne
 
Ja kupiłem Falkeny w podobnym rozmiarze.

Dobrze wypadaja w testach, sa dlugo na rynku to można znaleźć opinie w necie ktore nie sa pisane tuż po zakupie a po dluższym czasie, cena dość atrakcyjna względem innych marek chociaż jak jest mała różnica względem Dunlopów to bym chyba doplacil (u mnie bylo chyba z 80zl na sztuce i sobie darowałem).

Mało pojeździłem to się osobiście nie wypowiem.

Też nie mam abs i kiedys z racji tego kupiłem uniroyale rainexperty i generalnie poza szybkim zużyciem jeździło się dobrze.
 
Co Wy macie za fury że nie mają ABS?
 
@resi Też myślałem, że jak nieduża różnica, to warto rozważyć Dunlopy, ale tutaj sporo osób narzekało na problemy jakościowe. Zresztą, nie tylko tutaj znalazłem takie opinie

@luckyboy Wiele aut klasy B z początku lat 2000 nie miało ABS :)
 
Polski salon. Auto z 2004 kupione w 2005 a wtedy jeszcze obowiązkowy nie był.
 
Życie, aczkolwiek w motocyklach ABS wprowadzono obowiązkowo kilka lat temu dopiero.
 
Co wy tam mówicie o minimalnej grubości tarcz? :D
7effa5dcc94f7cac8bf10e24d6dbd86d.jpg


Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Życie, aczkolwiek w motocyklach ABS wprowadzono obowiązkowo kilka lat temu dopiero.
Dla mnie abs w motocyklach to coś obowiązkowego. W młodości jeździłem bez, wracając do hobby, kupując sprzęt była to pozycja obowiązkowa. Wiele razy uratował mi 4 litery. Teraz nie wyobrażam sobie jazdy motocyklem bez tego systemu. Pomijam inne dobrodziejstwa które mam w aktualnym moto.
 
Koledzy wybaczcie ale pytacie się nawzajem o opinie na temat danego modelu i marki opon i tak się zastanawiam ile to jest warte?
Jedna osoba która szuka opon do Mercedesa klasy E pyta drugą która jezdzi Oplem Astra czy jest zadowolona z danych gum. To, że komuś takie opony świetnie się sprawdzają w Oplu nie znaczy, że w Mercu będą się spisywały równie dobrze. Inna szerokość, profil, indeks prędkości, nośność itd wszystkie te różnice sprawiają, że to wszystko nie ma sensu. Miałoby to sens gdyby właściciel takiego samego Mercedesa jeżdżącego na takim samym rozmiarze opon recenzował je temu który chce kupić.
A odnośnie opon premium powiem tak: ich podstawową zaletą jest to że takie marki jak Michelin, GY, Dunlop czy Conti prezentują dość wyrównany wysoki poziom we wszystkich kategoriach i wiemy, że jeśli kupimy gumy jednej z tych marek to na pewno się nie zawiedziemy. Każda z tych marek to będzie dobry wybór. Kwestia dopasowania odpowiedniego modelu z gamy pod swoje auto i sposób użytkowania. Natomiast z oponami budżetowymi to trochę toto lotek. Idziemy na kompromisy. Płacimy mniej ale nie do końca możemy być pewni jak zachowa się taka opona w krytycznej sytuacji na mokrej drodze. Dla mnie życie moje i mojej rodziny jest droższe od pieniędzy i dlatego zawsze staram się kupować najlepsze opony jakie są dostępne na rynku. Uważam, że to jest bezpieczeństwo i na tym nie warto oszczędzać. Poza tym opon nie kupuje się co miesiąc więc raz na 3 lata komplet dobrych gum za w moim przypadku 3,5-4 tyś zł nie jest jakiś dużym wydatkiem w ogólnej eksploatacji auta.
 
podstawową zaletą jest to że takie marki jak Michelin, GY, Dunlop czy Conti prezentują dość wyrównany wysoki poziom we wszystkich kategoriach

Patrząc na moje rowerowe Continentale to z tą super jakością w każdym przypadku bym nie przesadzał, bo też mają produkty na których planują przyciąć klienta i sprzedać średni produkt z markową nalepką.

Poza tym nawet tutaj przewinęło się sporo nieprzychylnych opinii o "markowych" oponach.
 
Back
Top