• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Oczywiście, ja nie mówię, ze te opony sa porownywalne do premium. Ale do bujania sie po mieście taka opona jest jak najbardziej ok.
Post automatically merged:

Dzisiaj w końcu założyłem letnie Goodyear Efficientgrip Performance 2:
View attachment 11632
Zastanawia mnie jedna rzecz, opony napompowane zgodnie z etykietą na drzwiach auta czyli 2.5/2.2 przód/tył z przodu nawet dałem 2.6 i opony wyglądają na niedopompowane.

Tak wygląda przód:
View attachment 11633
A tak tył:
View attachment 11634
Czy to efekt tej miękkiej ścianki bocznej o której tak wszyscy trąbią odnośnie tych opon? Drugie pytanie czy skoro ciśnienia są prawidłowe to zostawić tak i jeździć czy jednak podnieść je jeszcze? Boję się czy nie będzie zjadać brzegów opon jak zostawię tak jak jest. Jak myślicie?

PS. Sorry za brudne felgi ale zdjęcie robiłem od razu po wyjeździe z wulkanizacji 😉
Mam w tt efficientgrip performance 1 i tez jest taki efekt. Jak dopompowalem, zeby nie bylo efektu flaka, to mi się zaczely grzbietem zdzierac, więc wrocilem do tego, co mowi producent.
Np na tym foto nie widac tego, ale jakby juz kolo bylo na chodniku, to by wygladalo jak flak. View attachment 11636
 
Last edited:
moze masz ze tylne koła sa przechylone bardziej i takie wrazenie?
 
@luckyboy ja znów widuję czesto auta "premium" po tjuningu i jest jedna zależność. Im większa felga i wiekszy tjuning tym gorsza opona. Ważne grube mody - opony nie koniecznie.
To dębica nie da rady?
Post automatically merged:

@sprajt2 pytanie czy masz porównanie do produktu premium? Jeździłem na letnich fuldach, przesiadłem na dunlop bluesport responsy i różnica gigantyczna jak dla mnie. (mówię o przesiadce eko->prem)
Dunlopy bluesport roseszły się po 6 latach jak Verdestein satin tylko tamte rozchodziły się wzdłuż bjeżnika
 
wiesz, w dzisiejszych czasach wszystko musi byc "premium" lub "pro" :rolleyes: żona "pro", dzieci "premium".
 
Najpierw pojeździj na lepszych oponach i wtedy pogadamy...
 
Ach te rajdy spod swiatel i te proste na autostradzie. To sa wymagające oesy.
jeździłem na (wymienie tylko letnie z jednym wyjątkiem z Teneryfy)):
- pirelli cinturato p7
- michelin energy saver
- fulda eco contact
- kumho ecsta
- dunlop sport maxx rt2
- dunlop sport maxx gt
- firestone roadhawk
- pirelli zero
- good year efficientgrip performance 1
- sava intensa uhp2
- avon, cooper, kormoran itp
- wypożyczony hyundai i30 w lato na teneryfie jezdzil na zimowkach
Wszystkie te opony równie dobrze i sprawnie dowozily mnie do pracy i na zakupy oraz na wakacje. Nigdy nie zauwazylem, zebym na lepszych oponach dojechal szybciej i bezpieczniej do sklepu.
Jedne maja charakterystyke lepsza inne gorsza, ale jezdzac zgodnie z przepisami i dostosowujac predkosc do warunkow oraz swoich umiejetnosci z zadna z tych opon nie przezyłem chwil grozy z ich winy.
 
Last edited:
To masz farta. Mi zdarzyło się parę razy omijać pieszego. Niebezpiecznych zdarzeń z pojazdami nie z mojej winy nawet nie policzę (test łosia też zaliczyłem). Lubię mieć przyczepne kapcie. Jeżdżę na 17 i te 500pln więcej na dobre gumy uważam za dobrą inwestycję, choć nie zawsze udało mi się wyjść z opresji bez szwanku - zawsze jednak cierpiała tylko blacha, portfel i moje ego super drajwera:)
 
Last edited by a moderator:
Dobry test dla opon to ślimak na autostradzie, tam ładnie widać różnicę pomiędzy oponami, szczególnie w deszczowe dni
 
I nie słyszę o wypadajacych autach na ślimakach.
 
Bo zwykle są tam bariery:):):):)
Opony dobrze jest jednak testować na zamkniętych odcinkach...
 
Last edited by a moderator:
Dobra kończę off topic. Trzeba miec premium i chu.. My wszyscy jeżdżący na oponach klasy średniej przynajmniej nie bedzoemy sie musieli martwic jak wyżyć z głodowej emerytury. 😉
 
Jak ktoś chce robić ślimaka setką to może i potrzebuje opon premium.
 
No wiadomo. Dlatego na tylnej osi mam Conti TS 870 ;)
Co do flakowatego wyglądu opony to chyba coś innego niż miękkość ścianki bo Conti bez powietrza ma bardzo miękkie a nie wygląda jakoś kapciowato po napompowaniu.
 
Zastanawia mnie jedna rzecz, opony napompowane zgodnie z etykietą na drzwiach auta czyli 2.5/2.2 przód/tył z przodu nawet dałem 2.6 i opony wyglądają na niedopompowane.
Też mam Gudjery, tylko zimówki - Ultra Grip 9+ i też wyglądają na wiecznie niedopompowane.
Jak znajomi widzieli pierwszy raz to mowili, żebym dopompował bo flak.
 
Te good year efficientgrip 1 w garazu jak stalu bez powietrza to byly super miekkie. Pamietam, ze michelin energy saver tez takie byly, troche jak takie "szmaty".
 
Zmówiłem Dębice hp2 225/40/18
Dzięki panowie.
Mam tylko nadzieje że nie będzie się jeździć gorzej niż na Verdestejnach.
Daj znać jak dojdą, czy też mają taką miekka ściankę jak good year.
 
Jak ktoś chce robić ślimaka setką to może i potrzebuje opon premium.
Raczej gdy jedziesz setką i chcesz ominąć tego co rozbił się na ślimaku w deszczu to premium może ci to ułatwić. Wbrew pozorom nie jest to mało prawdopodobna sytuacja.
Post automatically merged:

Daj znać jak dojdą, czy też mają taką miekka ściankę jak good year.
Jeżeli mówimy o dębicy Presto UHP2 to wg mnie ma dość sztywny bok, poza ogólnie średnia przyczepnością na mokrej i suchej nawierzchni reakcja na ruch kierownicy następuje z bardzo małym opóźnieniem. To niestety jedyny plus tej opony, choć w sumie bardzo duży gdy ktoś lubi sztywne gumy. Używałem 225/45r17.
 
Last edited:
Też mam Gudjery, tylko zimówki - Ultra Grip 9+ i też wyglądają na wiecznie niedopompowane.
Ale zużywają się równomiernie? Nie "ścina" brzegów opony? Bo w sumie tylko o to się martwię.
 
Raczej gdy jedziesz setką i chcesz ominąć tego co rozbił się na ślimaku w deszczu to premium może ci to ułatwić. Wbrew pozorom nie jest to mało prawdopodobna sytuacja.
Na slimaku jest ograniczenie 60-80km/h.
 
Back
Top