• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Mówimy o 91V, od biedy może być wyższa prędkość, ale na pewno nie nośność. To lekki civic X, a nie SUV. Nie interesują mnie eksperymenty, muszę mieć pewną gumę i spokój ducha na mokrej autostradzie.
 
@MC Subi Za swoje dałem całe 700 zł. Mnóstwo ludzi sprzedaje, bo zmienia na wielosezon zaraz po odebraniu auta z salonu.
 
W rozmiarze 215/50/17 91V? Bo tu jest pies pogrzebany.
Moje typy w kolejności cenowej:

Nexen N'Fera SU4
DunlopSP Sport Maxx RT
Michelin Primacy 4+
Continental PremiumContact 6
Bridgestone Turanza T005


W nośności 95 są jeszcze fajowe Vredesteiny i przyzwoite Hankooki.
Miałem kiedyś auto na Turanzach, ekstra na suchym, nigdy nie zawiodły na mokrym, ale z tego co pamiętam stosunkowo szybko się skończyły.

Z powyższych w tym rozmiarze brałbym michały.
 
Last edited:
Wymieniam właśnie Turanzy 33 założone jeszcze w fabryce- zrobiły ponad 120 000 i mają prawie 3 mm bieżnika, w życiu nie miałem trwalszych opon. Ale poza trwałością- pod każdym względem daleko im do Premium Contact 7, które mam właśnie w innej hondzinie.
 
Bridgestona nie ma realnie, Conti to bardzo stary model i do tego na 300 km/h :), Dunlop dla mnie nie istnieje z przyczyn, o których właśnie pisałem w #7496, Nexen to cholera wie co, a premia za niepewność to grosze - zostaje Michelin. Wyszło, że mam cholernie nietypowy rozmiar.
 
1000 zł dopłaty do Michałów względem Nexena to jednak bardzo duża premia...
Screenshot_20240428_193416_Chrome.jpg
 
ale rok produkcji 2023 vs 2024? chyba tez ma wpływ ma cenę....
W tym przypadku bez znaczenia, bo faktorem wartości jest to, że nexen to opony raczej że średniej, jak nie budżetowej klasy, a Michały to... Michały. Zawsze to były opony z najwyższej półki i z takimi zazwyczaj konkurowały.
 
Jeśli finanse nie sa ograniczeniem w możliwościach zakupu, to zawsze najlepszym wyborem jest michelin.
Oczywiście wyzsza cena z biegiem sie lekko zamortyzuje, bo na michelin zawsze sie robi nadluzsze przebiegi.
 
Lubię Continental (od szosówki po samochód) i zapewne byłyby Primacy 7, ale nie ma ich w moim rozmiarze. Nigdy się na Conti nie zawiodłem - zawsze były idealnie równe do samego końca i chyba są najbardziej wszechstronne i przewidywalne, choć znikają szybko.
 
Tylko minusem że nexen waży prawie 11 kg, a michelin primacy 4+ waży ok. 9.5 kg w tym rozmiarze.
 
Back
Top