• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@kepa416 jeśli nie chcesz przepłacać warto zwrócić uwagę na Toyo Proxes Comfort, Yokohama BlueEarth, Kumho Crugen.
 
@kepa416 jeśli nie chcesz przepłacać warto zwrócić uwagę na Toyo Proxes Comfort, Yokohama BlueEarth, Kumho Crugen.
Powiem szczerze nie miałem nigdy żadnej takiejmarki i może być się skusił.

Nexen znajomy ma lato zimę chwali i cena rzeczywiście ok.

Ja widziałem Hankook K135 w miarę sensownej cenie ~1800
 
Jako człowiek który jeździ trochę szybciej niż panowie i czasem po torze i czasem w warunkach zimowych jedzie się pobawić że do takiego auta jak Freemont ot wielosezon beda ok. Pytanie jak zuzyvie w ciężkim aucie.

Co do jazdy zimowej wielkiej różnicy się nie odczuje i to testowałem dość dokładnie.
Natomiast co do jazdy letniej na limicie to różnica jest i między zimowa i między wielosezonem a latem. Ale po raz kolejny nie freemontem i nie tak jak większość jeździ.

Obenie kumpela się wkręciła się w szybsza jazdę i poleciłem jej wielosezon na cały rok a na tor załatwiłem semi r1r . Więc lato poupierd..a r1r a na jesień kupi wielosezon

U siebie mam ts860 czyli takie zimówki wielosezon i v12evo2 wczoraj zmieniłem. Testowałem zakręt kolo mnie. Na zimówce leci się bokiem przy ok57km na lecie poszło jechać 63 na pierwszej próbie. Wiadomo dorzucę do trgo 2 - 3 kmh jak różne tory wejścia popróbuje ale różnicy diametralnej nie ma w cywilnych autach.
Bardziej subiektywne odczucia ze w letniej przód się lepiej wkręca w zakręt niż na zimowce. Ale większość nie wjedzie w zakręt tak szybko żeby poczuć różnice. No i wkręcając przód trzrba bardziej martwić się o tył, nie od dziś auta robione są podsterowne bo to bezpieczniejsze niż nadsterowne.
Z ciekawostek octavia 1 jest nadstrrowne a dacia sandero (bawiłem się w zeszłym sezonie) (nie stepway) ma bardzo neutralne że strojenie (ani nie idzie przodem ani nie ucieka tył)
 
No dobra to jeśli wielosezon odpada. Co w sumie co najmie potwierdziły 3 osoby z mojej okolicy które wróciły do systemu lato zima.

To co w takim rozmiarze jest sensowne do zakupienia. Budżet ogólnie no limt. Tylko nie chcę przepłacać za Michelina jak auto zobaczy trasę 2-3x w roku.

Czy pod SUV wany stosuje się jakieś inne opony niby to jest FWD. Indeksy mam 102H z naklejki na aucie.

Czyli 225/65 R17 102H.
Moje propozycje:

Na zimę:

Hankook Winter i*cept evo3 X W330A
Albo dołożyć do:
Dunlop Winter Sport 5 SUV 225/65 R17 102 H

Na lato:

Vredestein Ultrac
Hankook Ventus Prime4 K135A 225/65 R17 102 H
albo:
Continental UltraContact 225/65 R17 102 H FR

W zasadzie na wszystkim poza Conti jeździłem, to świetne gumy.
 
Ogólnie bardzo przyzwoita guma. Zmieniłem z Michelinów Primacy 4 - wydaje mi się, że hankook odrobinę głośniejszy, ale Michały już były zjechane trochę, więc może stąd różnica. Na mokrym bardzo podobne. Na suchym różnic nie zauważyłem.
Różnice na tyle niewielkie, by wręcz powiedzieć: niezauważalne - poza ceną oczywiście.
 
Ogólnie bardzo przyzwoita guma. Zmieniłem z Michelinów Primacy 4 - wydaje mi się, że hankook odrobinę głośniejszy, ale Michały już były zjechane trochę, więc może stąd różnica. Na mokrym bardzo podobne. Na suchym różnic nie zauważyłem.
Różnice na tyle niewielkie, by wręcz powiedzieć: niezauważalne - poza ceną oczywiście.
Jak z trwałością Primacy 4? Rzeczywiście jest tak dobrze jak się chwalą?
 
Założyłem hankook ventus prime 4 k135. 225/45/17. Jak na razie cichutkie i mega różnica w porównaniu go GY eagle F1 assymetric 5
 
Mega różnica w czym? W głośności opon?
 
Zauważyliście nową Dunlop All Season 2?
Producent chwali się "Wprowadzenie nowego modelu na rynek poprzedziły intensywne prace badawczo-rozwojowe, na które przeznaczono ponad 12 500 godzin"
a wygląda jak Dębica Navigator 3 😀
 
12500 godzin wpatrywania sie w debice😉
Jakis czas temu oglosili, ze dunlop ma sie stac marka sredniej polki w koncernie. Widac, ze tego sie trzymaja.
 
Faktycznie identyczna, nawet po zbliżeniu lamele się tak samo układają. No cóż właściciel ten sam, a ktoś tu już pisał, że wg nowej strategii koncernu Dunlop za "zejść" do półki średniej. :rolleyes:
 
Jaka ma być pozacyja Dunlopa na rynku jak oni np model UHP - Sport Maxx RT2 klepią od 2016 roku?

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Koszty....
Po co w ramach jednego koncernu opracoeywac rownolegle dwie opony premium dla goodyear i dla dunlop. Lepiej i taniej opracować jedna premium, a za trzy lata podarowac ją w spadku do półki sredniej o budżetowej.
Zanim ludzie sie zorientują, ze dunlop sprzedaje starsze opony goodyeara to minie ladnych kilka lat, a ceny pewnie dalej beda "dunlopowskie".
 
@przemkowal a GY miałeś od nowości i od początku były takie głośne?
 
Dunlop od dawna odznacza się niższą jakością niż GY, gumiarze narzekają na trudności z wyważeniem, rzadko wprowadzają też nowe modele. Choć Michelin i Conti narzucili takie tempo, że producenci aut chyba za tym nie nadążają. Są auta wyjeżdżające na Primacy 3 z salonu, a niedługo już będzie Primacy 5, bo 4 i 4+. Zastanawiam się jak to jest, że Pirelli potrafi klepać gumy przez 10 lat i więcej bez zmian, a Michelin czy Conti wypuszczają w tym czasie po 5-6 kolejnych modeli, a producenci na OEM biorą od jednych i drugich. Dalej np. Mercedes czy Audi wypuszcza auta z salonu na pierwszej generacji P7 Cinturato, które miały premierę w 2009 r. BMW też jeszcze całkiem niedawno montowało ten model. Akurat go posiadam więc zwracam na to uwagę ale jest to ciekawe, że teraz jest takie tempo wprowadzania na rynek nowych produktów.
 
Back
Top