• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Hej. Szukam opon 225/65 R17.

Auto to Fiat Freemont 2wd. Głównie miasto. Mieszkamy na przed górzu. Czyli grudzień luty spada śnieg i jest go chwila. Auto wozi dzieci do przedszkola i żona do pracy. Obecnie mam chińskie zimowe opony.
Zastanawiam się czy brać lato i zimę czy szukać wielosezonu.
 
Mieszkamy na przed górzu. Czyli grudzień luty spada śnieg i jest go chwila. Auto wozi dzieci do przedszkola i żona do pracy.
Osobiście jak dla mnie w takim przypadku bezpieczeństwo byłoby najważniejsze i odpowiedź jedna: lato + zima.
Sprawdziłem i w tym rozmiarze wybór opon jest szeroki, znajdziesz coś dla siebie. Jeśli zdecydujesz się na wielosezon, to tak jak kolega wyżej wspomniał celuj w półkę premium, żadne Kormorany. Powodzenia w wyborze.
 
Popieram przedmówców 👍Kormoran to tylko piwo 😉
Miałem Snowpro B2. Najgorsza guma zimowa na jakiej jeździłem. Teść do nowej Kii Sportage przyoszczędził i kupił te nowe, Snow, z tym takim charakterystycznym bieżnikiem. Są równie ciulowe jak Snowpro B2. Generalnie najgorzej się tym jeździ na wilgotnym asfalcie, albo na lekko przymrożonej wilgoci. Czyli takie okolice -2 do plus 7.
Jeździłem też autem kumpla, które miało Kormorany Gamma. Głośne i bardzo szybko się skończyły.
OKROPNE, nie kupujcie tego. Serio.

Auto wozi dzieci do przedszkola i żona do pracy. Obecnie mam chińskie zimowe opony.
Zastanawiam się czy brać lato i zimę czy szukać wielosezonu.

Ja wiem, że jest duża moda teraz na wielosezony, w mojej opinii mają tylko jedną zaletę - wygodę w użytkowaniu. Zakładam, ze przy normalnych przebiegach i tak pewnie po dwóch sezonach opony będą nadawały się do wymiany - fizyki nie oszukasz. Zimowa, miękka mieszanka będzie szybciej się wycierać. Przekonstruowany wzór bieżnika z mniejszą ilością lameli, by barki opony mniej się zużywały, w śniegu już dadzą różnice, a po dwóch czy trzech sezonach, gdy głębokość bieżnika będzie znacznie mniejsza, będzie tylko gorzej. Tu wszystko jest sumą kompromisów.

Tym bardziej, że wozisz dzieciaki.
 
Last edited:
Jeździł ktoś na Kumho Ecsta PS71 i mógłby się podzielić opinią? Chciałem kupić znowu wielosezon Imperiala i sprzedać zimówki, ale mam okazję kupić tanio demówki tych Kumho i mam teraz dylemat 😅
 
Last edited:
Jeździł ktoś na Kumho Ecsta PS71 i mógłby się podzielić opinią? Chciałem kupić znowu wielosezon Imperiala i sprzedać zimówki, ale mam okazję kupić tanio demówki tych Kumho i mam teraz dylemat 😅
Masz test:

"+ Balanced high performance potential, good handling qualities, short wet and dry braking distances, fair price."
" - Increased driving noise."
 
Testy testami, a rzeczywistość rzeczywistością. Dlatego pytałem o opinie.
 
Testy testami, a rzeczywistość rzeczywistością. Dlatego pytałem o opinie.
Problem polega na tym, że ludzie zazwyczaj chwalą to, co mają i ciężko obiektywną opinię. No chyba, że to kormorany.
Stawiasz tanie, wielosezonowe chinole naprzeciw z koreańskimi oponami średniej klasy. I to jeszcze, jak piszesz, w okazyjnej cenie. IMHO nie ma nad czym się zastanawiać.
 
Zaraz, moment 🤔, tak czytam posty to niektórzy zmieniają po zimie wielosezonowe na letnie? Czyli co, na zimę znowu wlatują wielosezonowe? Ja mam wielosezonowe, ale premium Dunlop Sport All Season drugi rok, już po drugiej zimie, 20 kilka tysięcy i dają radę.
 
Zastanawiam się nad nowymi oponami i głównie nad dwoma modelami: Hankook Ventus Prime4 oraz Hankook S1 Evo3. Czy pomiędzy tymi modelami są znaczące różnice ? Sztywność ścianki bocznej, hałas porównywalny ? Jakie macie doświadczenia z tymi modelami opon ?
 
A czy ktoś słyszał lub używał Atturo AZ 850? W USA są popularne do Camaro, Chargera i Challengera. Ponoć cichsze i lepiej prowadzą nawet na torze niż tamtejsze Nitto.
Zastanawiam się do auta tylnonapędowego, nad mini lub Firestone Firehawk Sport
 
No dobra to jeśli wielosezon odpada. Co w sumie co najmie potwierdziły 3 osoby z mojej okolicy które wróciły do systemu lato zima.

To co w takim rozmiarze jest sensowne do zakupienia. Budżet ogólnie no limt. Tylko nie chcę przepłacać za Michelina jak auto zobaczy trasę 2-3x w roku.

Czy pod SUV wany stosuje się jakieś inne opony niby to jest FWD. Indeksy mam 102H z naklejki na aucie.

Czyli 225/65 R17 102H.
 
@Pierre Froide tak. Na moje zimy najlepszy allseason, bo więcej mokrego asfaltu niż śniegu a i drogi dość szybko odśnieżane. A stosując letnie w upałach myślę, że jednak wydłużam żywotność Quatraców😉
 
Zastanawiam się nad nowymi oponami i głównie nad dwoma modelami: Hankook Ventus Prime4 oraz Hankook S1 Evo3. Czy pomiędzy tymi modelami są znaczące różnice ? Sztywność ścianki bocznej, hałas porównywalny ? Jakie macie doświadczenia z tymi modelami opon ?
Z tych dwóch to Prime4 ze względu na mniejszy hałas.
 
Czy pod SUV wany stosuje się jakieś inne opony niby to jest FWD. Indeksy mam 102H z naklejki na aucie.

Czyli 225/65 R17 102H.
Przeważnie te opony mają właśnie wyższa nośność i dopisek SUV do nazwy. I w Twoim rozmiarze większość to właśnie takie. Moim zdaniem fajnym wyborem i nie rujnującym kieszeni byłby np. Nexen N'Fera Sport SUV 👍
 
Też się zastanawiałem między wielosezonem na zimę a letnimi typowo na lato ale razem z autem dostałem prawie nowe opony letnie i zimowe to nie będę kombinował
 
Back
Top