• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen 5w20 Ford Tourneo Courier 1.0 100km ecoboost

adamo270

Użytkownik
Samochód
Insignia A20DTE
Auto użytkowane w mieście, ostatnio jedna trasa 500km. Jak oceniacie ten poziom rozcienczenia paliwem? Możliwa jakaś awaria czy bardziej specyfika silnika ecoboost i krótkich tras.
 

Attachments

  • #7043--FORD-TOURNEO-COURIER-Z-267554-Sev3.pdf
    112,3 KB · Odwiedzin: 296
zużyciówka ok, jednak do ecoboosta sugeruję stosować olej z formulacją zapobiegającą występowaniu zjawiska LSPI. No i przy takim charakterze eksploatacji lać możliwie tani olej i wymiana co 4 tys. km.
 
Czyli który konkretnie olej antyLSPI masz na myśli? Bo formulacje olei z normą 948B są bardzo podobne, Orlen został wybrany bo ma lepkość w górnej granicy dwudziestek. A także to jeden z najtańszych w tej kategorii. Wcześniej lany Castrol na gwarancji, potem jeden interwał był na Millersie.
 
jeśli chcesz anty LSPI i jednocześnie z normą forda 948B to masz tylko dwa oleje:

Valvoline 5w20 Synpower FE
Ravenol SFE 5w20 USVO

przy czym Ravenol ma nowocześniejszy pakiet, oparty jest na PAO i jest droższy.

Jednak uważam że po gwarancji to śmiało można odpuścić sobie normę Forda i skupić się po prostu na tym żeby było 0w20 albo 5w20 API SP.

Jest fajny i tani olej 0w20 API SP, mianowicie Mannol.

Do tego płukanka, wymiana co 4 tys. km i aby Ci buda za prędko nie zgniła.

aha, oczywiście rozrząd w tym silniku wymiana co 100 tys. km i nie zapominaj o czyszczeniu smoka.
 
Last edited:
Masz na myśli Mannol legend ultra 0w20. Przypomniało mi się, że po drodze był jeszcze Ravenol VFE. Smok z tego co wiem nigdy nie było czyszczony, chyba że w ASO na którymś z przeglądów.
 

MANNOL Legend Ultra 0W-20 7918​



Nie zapominaj o tym smoku bo masz pasek rozrządu w kąpieli olejowej (tfu) i niestety ale ten pasek się łuszczy i smok się zapycha. Jak się zapcha to silnik mówi Ci papa. Nowy silnik w ASO to ok. 40-50 tys., używka z robotą 15.
Rozrząd raczej tylko w ASO wymiana, koszt ok. 4 - 5 tys. zł.
 
Dwa interwały (5kkm) przejechane na tym Mannolu. Zostać przy nim czy pojawiło się coś ciekawego na rynku? Mam na myśli pakiet anty lspi i budżetowa cena, z racji częstej wymiany. No i chyba wolałbym 5w20 żeby nie słyszeć od użytkownika tego Forda, że za chwilę silnik się rozleci ;-)
 
np. Qualitium Power FE 5W-20 API SP w cenie ok 90 zł/5L
 
@adamo270 od czego ma się ten silnik rozlecieć? 🤣
 
Cyt. Rozrząd raczej tylko w ASO wymiana, koszt ok. 4 - 5 tys. zł.
W W-wie ASO za wymianę żąda 7tys.
 
Można się przejechać do Radomia czy gdzieś nawet jeszcze bliżej pewnie też od Wawy i zaoszczędzić kilka tysięcy, bo 7 to już gruba przesada,nawet jak na obecne czasy.
 
Nie chce mi się wierzyć, że niezalezne serwisy nie wymienianą rozrządu, tylko ASO?

Widziałem na portalu znanym ten Qualitum, można zaufać?
 
Tutaj masz analizę 0W20, ten 5W20 powinien być bardzo podobny

Olej przeciętny, lecz w tej cenie i przy tych niedużych interwałach spokojnie da radę.
 
Interwał na Mannolu się przeciągnął do 7kkm, mechanik stwierdził, że olej wyglądał na strasznie przepracowany i podsumował "ach te ecoboosty". Teraz wlany Amsoil 5w20 OE.
 
a co zapewnia norma WSS-M2C948-B. Niby norma opracowana specjalnie do ecoboostów.. a jednak nie do końca, ze względu na LSPI.
czy do tych silników można bezpiecznie stosować oleje API SP, czy ACEA C6?
 
Skąd wiesz , że norma 948 nie zawiera testu na LSPI? Masz jakąś rozpiskę wymagań tej normy?
 
Z tego co wiem, to nie zawiera. Ale nie wszystkie Ecoboosty miały problem z LSPI więc nie ma co się doszukiwać problemów na siłę. To że ma się TGDI pod maską nie znaczy że będą problemy z LSPI. Akurat gdyby było w tym silniku, to na 100% miałbyś aktualizację albo wymogi napisane pod LSPI bo w USA lepiej klientowi nie dawać powodu do pozwu.

Szukacie problemów gdzie ich nie ma.
 
@soszo tak wyczytałem na forum. Bycmoze to jednak moja interpretacja. Jednak zdarzają się w tym silniku pęknięcia tłoków ale to spowodowane były innym problemem.
Niestety nie mogę znaleźć nic w internecie odnośnie wymagań tej normy.

@jerseyAdmin dzięki za info. Można spać spokojnie.
 
Z bazowej lepkości w 100s 9.2 spadek do 7.7 po przejechaniu 4k to nieźle co będzie jak dobije do 10k i to każdy eb leje paliwem jedyne co można zrobić to skrócić interwały do 5k
 
Back
Top