jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Qualitium Power H 0w-20
Analizę oraz olej ufundowali @plpawzaw , @Kyselak , @imć , @DWojtek , @Piociula , @soszo , @sprajt2 , @paba oraz wielu anonimowych . Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Strona produktu:
Opis:
Olej można powiedzieć podstawowy. O ile podstawowe pierwiastki są w zbliżonych ilościach do innych olejów w tej lepkości i normie o tyle metale które mogą pełnić role ochronne (molibden i bor) w ilościach śladowych jeżeli porównamy z innymi olejami. Najbliżej jest tutaj pakietem to tego co oferuje Orlen MaxExpert C5 5W-20, ale nawet tutaj widać rozbieżności.
Parametry podstawowe w normie, chociaż także ciut niższe niż u konkurencji. Znów - najbliższy jest Orlen C5. Jeżeli miałbym jakkolwiek ocenić produkt Qualitium to powiedziałbym że to podobny pakiet co Orlen, jednak odrobinę uboższy (celowo?) i mający pozwolić osiągnąć jak najniższą cenę w oleju wciąż trzymającym wymagane parametry. Na ile parametry nowego oleju wynikają z rozwiązań stosowanych przez firmę Chemnaft przy odzysku baz olejowych - nie wiadomo.
Jedyną nieznaną jest wynik badania NOACK. Normy ACEA C5 i C6 wymagają maksimum 13%, tutaj mamy 14,7. Może to wynikać z różnic między normą PN a ASTM których nie znamy, ale należy dla bezpieczeństwa założyć, że olej nie spełnia tego wymagania i częściej sprawdzać ubytki.
Czy jest to olej godny polecenia? I tak i nie. Dla osób szczególnie wrażliwych ekologicznie jest spełniającym wymogi, a jednocześnie tanim (w porównaniu do większości eko-olejów) środkiem smarnym produkowanych z recyklingowanych baz. Dla pozostałych klientów może być dobrym, tanim olejem tam gdzie liczy się każda złotówka oszczędności. Jednak osobom szukającym stosunkowo dobrego oleju za małe pieniądze skirowalibyśmy jednak w kierunku Orlena.
Opakowanie:
Analizę oraz olej ufundowali @plpawzaw , @Kyselak , @imć , @DWojtek , @Piociula , @soszo , @sprajt2 , @paba oraz wielu anonimowych . Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C5/C6
- API SP, SP+RC, SN/CF
- ILSAC GF-6
- GM dexos 1 gen.2
- Ford WSS-M2C930-A
- STJLR.03.5004
Strona produktu:
QUALITIUM POWER H 0W/20 - Chemnaft
samochody osobowe i lekkie dostawcze do silników benzynowych i wysokoprężnych (Diesla) doskonały do silników aut hybrydowych przy częstym wyłączaniu i starcie silnika silniki spełniające normy emisji zanieczyszczeń Euro 6 silniki wyposażone w filtry cząstek stałych DPF/FAP oraz trójdrożny...
chemnaft.com
Opis:
Olej można powiedzieć podstawowy. O ile podstawowe pierwiastki są w zbliżonych ilościach do innych olejów w tej lepkości i normie o tyle metale które mogą pełnić role ochronne (molibden i bor) w ilościach śladowych jeżeli porównamy z innymi olejami. Najbliżej jest tutaj pakietem to tego co oferuje Orlen MaxExpert C5 5W-20, ale nawet tutaj widać rozbieżności.
Parametry podstawowe w normie, chociaż także ciut niższe niż u konkurencji. Znów - najbliższy jest Orlen C5. Jeżeli miałbym jakkolwiek ocenić produkt Qualitium to powiedziałbym że to podobny pakiet co Orlen, jednak odrobinę uboższy (celowo?) i mający pozwolić osiągnąć jak najniższą cenę w oleju wciąż trzymającym wymagane parametry. Na ile parametry nowego oleju wynikają z rozwiązań stosowanych przez firmę Chemnaft przy odzysku baz olejowych - nie wiadomo.
Jedyną nieznaną jest wynik badania NOACK. Normy ACEA C5 i C6 wymagają maksimum 13%, tutaj mamy 14,7. Może to wynikać z różnic między normą PN a ASTM których nie znamy, ale należy dla bezpieczeństwa założyć, że olej nie spełnia tego wymagania i częściej sprawdzać ubytki.
Czy jest to olej godny polecenia? I tak i nie. Dla osób szczególnie wrażliwych ekologicznie jest spełniającym wymogi, a jednocześnie tanim (w porównaniu do większości eko-olejów) środkiem smarnym produkowanych z recyklingowanych baz. Dla pozostałych klientów może być dobrym, tanim olejem tam gdzie liczy się każda złotówka oszczędności. Jednak osobom szukającym stosunkowo dobrego oleju za małe pieniądze skirowalibyśmy jednak w kierunku Orlena.
Opakowanie:
Last edited: