• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ogolnie na plukance nie powinno sie jezdzic, aczkolwiek 300ml wlane do 4l oleju (najpopularniejsza objetosc silnika) to pryszcz.
Z reszta spojrzmy na silniki z DPF-em gdzie czesto jezdzi sie na rozrzedzonym oleju.

Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
No to w cenie tej nafty mozna kupic pelnoprawna plukanke i liczyc ze te 10-20% dodatkow cos tam usprawni w działaniu sama nafte - wiara czyni cuda :)
 
U mnie 500ml na 5.5L oleju. Myślę, że 2-2.5km dystansu krzywdy mu nie zrobi.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Ja bym na tym nie jeździł. Ne pewno te 2km nie poprawi czystości, a panewki mogą nie być zadowolone. Do jazdy tylko dedykowane płukanki bym stosowal, które nie są na bazie nafty.
 
Plywak napisał:
Ja bym na tym nie jeździł. Ne pewno te 2km nie poprawi czystości, a panewki mogą nie być zadowolone. Do jazdy tylko dedykowane płukanki bym stosowal, które nie są na bazie nafty.
Argument panewek do mnie przemawia. Nafta może faktycznie zerwac film olejowy i panewki mogą ucierpieć pod nawet niewielkim obciążeniem

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Wrzucilem wcześniej link do wideo. Do tego pare aut w rodzinie ogarniam i nie raz z diesla z DPF spuszczalem 1.5 stanu oleju ktory w sumie mozna by od razu do baku wlac :) i jakos auta jezdza
Wbrew pozorom nie tak prosto silnik przytrzec, aczkolwiek na pewno jazda na rozrzedzonym oleju moze byc ryzykowna.

Dodano po 2 minutach 23 sekundach:
Mam kumpla taksowkarza. W mondeo mk2 1.8TD mial walniety booster i ON szedl do oleju. Zamiast 4l zlecialo prawie 10L !!! Pol roku tak jezdzil i jedyne co polecialo to 2 razy turbo. No ale fakt, zestaw gumek kosztowal 50zl, a on wolal upuszczac olej dolewajac swiezego i co 2miesiace uzywane turbo za 200zl wsadzac...
 
Zrobiłem dzisiaj 10 minutową płukankę zwykłą naftą. Silnik nie wybuchł, nie stracił kompresji, nie rozciekł sie. Fajnie rozpuściło wszystko. Olej zlewał się chyba z 20 minut, a jeszcze później z 10 minut kapało z miski olejowej dosyć konkretnie.

Wlany świeży olej, zmieniony filtr. Operacje powtarzam za 3000km po dojechaniu do pełnego przebiegu.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Płukałem ostatnio silnik ropą i szczerze mówiąc jest genialnie czysty wewnątrz. Poprzedni właściciel serwisował w LL (co 40-50kkm) i syfu było od groma.

Stary olej + AR2300 + 2000 km (endoskop szału nie pokazał)
Przed zlaniem płukanka LM
Zalanie ropą na 15 min
Nowy olej.

Po 130km wygląda tak, a silnik to stary TDI VP:
 
Po tysiącu będzie czarny bo ropa w 15 minut nie rozpuści starych depozytów, a jedynie wypłucze świeże osady.
 
Pytanie, za jakiś tydzień dwa zmieniam olej obecnie w silniku płuka się AR2300 będzie już 3k km nalotu na nim, mam pytanie jak długo potrzymać przy wymianie AR2820?
 
Producent podaje do 15 minut ale chyba można potrzymać ciut dłużej. AR28020 jest w niedużej dawce (250ml) wiec nie rozrzedza tak mocno oleju. Może sam przedstawiciel powie ile maksymalnie bezpiecznie można trzymać [mention]wlyszkow[/mention]
 
Do 1 godziny na wolnych obrotach.
Po użyciu wcześniej AR2300 wystarczy 15 min AR2820 w gorącym oleju.
 
[mention]wlyszkow[/mention] i podbijać obroty do 1,5k czy zostawić sobie spokojnie na wolnych aby pochodził silnik z 15minut i wtedy go podnieść i zlać olej?
 
Zawsze warto czasami podnieść obroty ale bez potrzeby bym nie trzymał 15 min na podwyższonych rpm. Po 5 min i po 10min płukania na pół minuty wystarczy aby dobrze wypłukać, zwłaszcza jeśli wcześniej było AR2300.

Bez stosowania wcześniej AR2300, czyli stosując AR2820 jako główne mycie silnika, warto podtrzymać ją dłużej w silniku i wtedy można dłużej potrzymać na wyższych rpm niż wolne bo na wolnych jest niski przepływ oleju. AR2820 ma od połowy 2018 nowy pakiet myjący, antykorozyjny, TBN ale także trochę smarny więc można stosować preparat dłużej i bezpiecznie.
 
wlyszkow napisał:
Zawsze warto czasami podnieść obroty ale bez potrzeby bym nie trzymał 15 min na podwyższonych rpm. Po 5 min i po 10min płukania na pół minuty wystarczy aby dobrze wypłukać, zwłaszcza jeśli wcześniej było AR2300.

Bez stosowania wcześniej AR2300, czyli stosując AR2820 jako główne mycie silnika, warto podtrzymać ją dłużej w silniku i wtedy można dłużej potrzymać na wyższych rpm niż wolne bo na wolnych jest niski przepływ oleju. AR2820 ma od połowy 2018 nowy pakiet myjący, antykorozyjny, TBN ale także trochę smarny więc można stosować preparat dłużej i bezpiecznie.

Ja stosuję AR2820, trzymam to do 45 minut od czasu do czasu zwiększając obroty do 1500rpm.

Gdy miałem Citroena C4, to jeździłem z AR2300 przez około 3kkm, potem AR2820 lub LM 2662. Miałem potem w planach zastosowanie tego samego trybu ale na koniec jeszcze olej płuczący, jest Comma, Mitasu i Millers chyba ma to w ofercie, ale sprzedałem auto po 8 miesiącach - nie pasował mi od momentu zakupu :D
 
Kupiłem ukraiński wynalazek Xado Vitalflush, płukanka nie jest na bazie nafty i można ją stosować na szybkie 15 minutowe płukanie albo przejechać na niej nawet do 300km.
 

Attachments

  • xado.jpg
    xado.jpg
    329,7 KB · Odwiedzin: 1376
Z MSDSa wynika, że to olej mineralny (parafinowy) plus sole wapniowe. Co tam więcej siedzi trudno mi powiedzieć.
 
Czyli butelka świeżego oleju mineralnego niskiej lepkości...
 
Back
Top