• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Dla Fanów ekstremalnej czystości takie info, jak obiecałem, Oilem Release Tech Power Flush jest w bańkach 5L z kranikiem dostępne dla każdego i w jeszcze lepszej cenie. ;-)
 
Last edited by a moderator:
Zakładając, że stosujemy dawkę 250ml to cena końcowa za 20 płukanek wychodzi w okolicach LM 2662. Bardzo atrakcyjnie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Po co kranik? Był film: "puszczam volviaka na czystej ropie" to może teraz czas puścić coś na czystym Oilem Release Tech Power Flush ;)
 
Żebyś mógł zachować baniak po płukance i wlać tam płukankę dla siebie, jak się skończy ta dla samochodu. Żona wpada do garażu, a ty zawsze możesz powiedzieć, że dawkujesz kieliszkiem, bo receptura bardzo dokladna

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
30zl wychodzi za dawkę na jedno płukanie - sztos! Chłopy trzeba zrzutę zrobić tzn tak jak już kiedyś pisałem - kupujemy rozlewamy, wysyłamy a za resztę libacja!
 
Macie jakieś doświadczenia z płukankami w skrzyni manualnej lub dyfrze otwartym?
 
AR2820 właśnie patrzyłem że można, tylko jak to ma się odbyć? Nalać i ile km przejechać? Bo na postoju przecież nic to nie da.
 
Last edited:
5% najlepiej jazda na podnośniku i zmiany biegów ale jak się nie da to z 15min na gorąco delikatnie
 
Po wczorajszej płukance i przejechaniu się dzisiaj 2x 11km olej wygląda tak, olej wsiąkł w ręcznik a zawiesiny sadzy itp w oleju jest znikoma ilość. Zobaczymy ile jej wypłucze z parę km z zakamarków.
Wczesniej po zalaniu nowego oleju byl cały czarny po przejechaniu się max 3-5 km.
 

Attachments

  • 20200918_185240.jpg
    20200918_185240.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 226
Dobra robota👍
U mnie regularne stosowanie płukanek dało efekt ciemniejącego oleju przy ok 1000 km po wymianie.

Warunek: perfekcyjne odessanie oleju z podstawy filtra i rycie sondą po zakamarkach miski olejowej.

Tylko raz w ASO VW wymienili mi olej perfekcyjnie - reszta razy zawierała zanieczyszczenia - olej czarny już za bramą😂

Oczywiscie odstawiając do aso sam przeprowadzałem płukanie i taki przepłukany odstawiałem na stanowisko.
 
Last edited:
Od jakiegoś czasu używam oddsysarki swojej konstrukcji i wykonania skladającej sie z pompy vacum oraz słoika i wyciagam skąd się da olej, kanał zasilający magistrale olejową idący z filtra też przedmuchuje powietrzem, z niego troche oleju też schodzi.
To jest taka trochę zabawa ale jak mam czas, checi to sobie dłubie. Plusem jest to że jeśli pojemność ukladu wynosi np. 3,8L to po spuszczeniu tyle wchodzi nowej oliwy. 😁
 
Robiłeś kiedyś analizę oleju czy nie masz więcej Si w oleju po tym dmuchaniu powietrzem?
 
Nie nigdy nie robilem, dmucham pistoletem przez okolo 10 s, powietrze idzie z instalacji pneumatycznej po filtracji teoretycznie bez czastek stalych, wilgoci itp.
Spytam z ciekawości dlaczego ma sie pojawić krzem.
 
A propos sprężonego powietrza - kiedyś pompowawem koła na jakiejś stacji i był tam pistolet z adapterem na manometr który obsługa zabierała.

Pistoletem plus pędzelek oczyściłem caly silnik z pyłu bo dostępu do swojego powietrza nie mam a tutaj takie szczęście 😂

@wlyszkow zapewne miał na myśli to ze tabun krzemiony -zmikronizowanej lata po komorze silnika.
Jednak tutaj ja osobiście nie widzę ryzyka jak we filtr dmuchasz.
 
Powiedzmy że firma ojca robiła kiedyś całą instalacje w hali mechaników w Bazie Lotnictwa Taktycznego i troche rzeczy typu odwadniacze, filtry, olejarki do narzędzi pneumatycznych zostało a że lutować na twardo potrafie to sobie zrobiłem małą prowizoryczna instalacje w garażu.
 
Jeśli powietrze dobrze filtrowane to OK bo inaczej można by sobie kurzu w układ smarowania wdmuchnąć.
 
Back
Top