• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyn do wspomagania kierownicy Dacia Duster.

wolfram

Użytkownik
Samochód
Duster 1.6sce Peugeot107
Witam
Mam chęć profilaktycznie wymienić płyn w układzie wspomagania Daci Duster z 2017r. Pytanie co zalac, gdyż samemu to mogę odessać tylko to co jest w zbiorniczku, wiec pewnie połowa starego płynu zostanie w układzie. na forum Daci doczytałem ze zalany jest Elfmatic G3 (dextron III ) lub wcześniej zalewano Elfmatic D2. Nie wiem od którego roku była zmiana. W dobieraczce Orlena jest HIPOL ATF II D . Nie wiem co wlane jest u mnie i co w takim razie kupić. . Czy Oleje ATFII i ATF III są mieszalne ze sobą?
 
Last edited:
Kup ATF 3, nawet wymieniony Elf G3 nie jest drogi więc myślę że nie ma co kombinować. Możesz zrobić wymianę "dynamiczną" czyli zdjąć powrót ze zbiorniczka, kręcić fajerą prawo lewo w opór i sukcesywnie dolewać płyn aż wyleci czysty, najlepiej robić to w dwie osoby i chyba na zgaszonym silniku, bo na uruchomionym może być za duży przepływ i nie zdążysz uzupełniać tego co wyleci ;)
 
Dynamiczna wymiana to jest to👍
 
Dynamiczna wymiana to jest to👍
Niestety w moim modelu zbiorniczek płynu jest tak fatalnie umieszczony że nie mam dojścia na wymianę dynamiczną. Zamierzam odessać olej ze zbiorniczka, zalać nowym ,kilkanaście razy kierownica prawo lewo i znowu odessanie oleju i zalanie nowym. W zależności jaka będzie barwa płynu operacje powtórzę. Zdaje sobie sprawę ze oleju zużyje dwa lub trzy razy więcej niż przy metodzie dynamicznej. Po zakończonej operacji zamierzam dodać kapkę AR9100. Co do oleju to wleję najprawdopodobniej Elfmatic G3. Kusi mnie Tutela Gi/E Dex IIIG lecz przy moim sposobie wymiany to już koszty. Generalnie to aktualnie najtaniej wychodzi Fuchs Titan ATF 4000 (Znalazłem po 26zł za litr) lub Specoil Hipospec ATF IID (22zł /l) z tym że specoil jest dextron II.






1678777393689.png


 
Panowie czy podczas normalnej jazdy płyn krąży po całym układzie, czy się w całości miesza? Czy ten w zbiorniczku wyrównawczym jest tylko w razie w i on zawsze tam jest i nie miesza się tak jak hamulcowy?
 
Co do marki oleju, to jest też specol ATF III, od 24 zł.
 
Swego czasu kupiłem 5L Specola ATF III za około 100 zł, możesz też tak zrobić i albo przelejesz wszystko przez jedno auto, albo rozdzielisz na dwa czy trzy. Mi wystarczyło na 3 wymiany "statyczne" w 406, "dynamiczną" w Almerze i jeszcze niecały litr został.
 
Ja znalazłem na przepłukanie dynamiczne k2 ATF III za ok. 20 zł/l. 2l wystarczy. A docelowo Eneos ATF będzie i 5% ar9100 (obecnie fajnie się sprawdza).
 
Back
Top