• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyn do wspomagania kierownicy VAG

Devhost97

Użytkownik
Samochód
Octavia 1 (1.9 66kW AGR)
Witam,
Wczoraj wieczorem podczas sprawdzania stanu płynów zauważyłem że olej wspomagania zmienił kolor z zielonego na brązowy.
Postanowiłem go wymienić na nowy, według instrukcji powinien być to olej G 002 000 (VW TL 52 146) mineralny który został zastąpiony przez G 004 000 syntetyczny.
Do tej pory używałem oleju FEBI 06162, niestety ostatnio jakość produktów Febi nie przekonuje mnie do zakupu ponownie tego oleju. Chciałbym też trzymać się oleju mineralnego ze względu na to że 2 lata do tyłu, po zalaniu Febi Syntetycznego puściły mi nagle uszczelniacze maglownicy, aktualnie jest ona po regeneracji i nie ma nawet najmniejszych wycieków więc chciałbym żeby tak było jak najdłużej.

Czy jesteście w stanie polecić jakiś olej który mógłby być alternatywą dla powyższego oleju, być mineralnym oraz posiadać podobne parametry?

Auto to Octavia 1, 1.9 TDI 90km.
 
Last edited:
Meyle też chyba robi ichniejszy odpowiednik.
A jak nie to zawsze może być Prestone
 
Tylko wiesz, pytanie czy to napewno syntetyk załatwił te uszczelniacze, a nie czas, przypadek, pech.
Ja na syntetyku VAGa jeżdżę 8 lat i nic się nie dzieje. Może to tylko ten syntetyk FEBI jakiś nieudany wyszedł.

Przyłożyłeś się do wymiany i wygoniłeś cały stary płyn z układu przed wlaniem nowego? Bo czasem ludzie wysysają tylko to co jest ze zbiornika, zalewają syntetyk i to się zmiesza jedno z drugim i wychodzi niewiadomo co. Widziałem takie akcje nie raz.

Chyba VAG nie zrobiłby aż takiej wtopy i wypuścił płyn który załatwiałby uszczelki (chociaż kto ich tam wie, niemało jest wtop inżynierów). Może tylko ten syntetyk FEBI jest nieudany, a syntetyk VAG jest zdrowy. Fora VAG są pełne osób które na nim jeżdżą i nie słychać o awariach.
 
Tak, było spuszczenie całego.
Nie będę ukrywał że bardzo możliwe że to właśnie Febi miał jakąś złą serię, dlatego też właśnie pytam o opinię żeby mnie wyprowadzić z błędu :)
A co można ewentualnie w takim razie z syntetyków zalać?
 
Z syntetyków wybór jest duży bo każda większa firma je robi. VAG, Fuchs, Ravenol i co tam do głowy jeszcze przyjdzie to płyn będzie.
Ja się nie wypowiadam który bo ja jak kupiłem auto 8 lat temu to odrazu wlałem ten G 004 000 M2 i tak jeżdżę do tej pory. Mogę powiedzieć tylko, że to jest szeroko stosowany płyn na forach VAG i ludzie jeżdżą. Zrób jeszcze sobie wywiad dla pewności czy nie wysypało awariami po latach i jak coś to lej śmiało.

Ale z ciekawości zadzwoń też do firmy co regeneruje te magle, może powie coś ciekawego, chociaż oni pewnie jak zwykle powiedzą, że leją jakiś czerwony ATF i jest super.
 
Ja użyłem syntetyk Mannol 8990 do wspomagania w mojej 320xd i nie zauważyłem nic niepokojącego. Pompa pracuje cicho, nic się nie poci a wspomaganie działa jak działało przed wymianą rok temu. Na oficjalnej stronie ma rekomendacje VOLKSWAGEN G 004 000.
Z wyższej półki masz jeszcze Ravenol SSF.
 
Faktycznie za poprzednim razem Febi musiało „dać ciała”.
Finalnie zalałem G 004 000 M2 i wszystko jest w najlepszym porzadku.
Poprzedni wyciągałem za pomocą odpięci przewodu powrotnego i kręcenia kierownicy na zgaszonym silniku dopóki nie wyleci całość. Oleju weszło 0,7 także na ewentualne dolewki wystarczy.

Pytanie tylko czy ten olej można trzymać w aucie awaryjnie? Czy temperatury na zewnątrz + ewentualna wilgoć może mu zaszkodzić jak będzie szczelnie zamknięty?
 
Myślę, że można trzymać. Ja sobie wożę Krafta ATF 3, bo magiel w 406 cieknie xd
 
Back
Top