• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Ja nie odczuwam. Jedyne, co zauwazylem, ze przy lekkiej przejażdżce TTka po drogach krajowych z predkoscia 80-90km/h, nie moge zejść ze spalaniem ponizej 6L/100km, co zawsze przy emeryckiej jezdzie mi sie udawalo. E10? Nie wiem.
 
Tak przy pb tankując na różnych stacjach tak. Raz się zatankowałem na Leclerc, zwykłą 95. Samochód nie miał mocy, dusił się i chodził słabo. Dolałem później zwykłej 95 z Orlenu tam gdzie zawsze tankuje i jak ręką odjął. Zraziłem się i tam już nie tankuje
 
A w PB czujecie jakieś rożnice między rożnymi stacjami?
Nie. W sensie między tymi samymi oktanami to nie. Ale ja nie tankuje na przymarketowych, w zasadzie zawsze tylko Orlen i Mol, czasami Shell.
 
Chętnie dołącze się do dyskusji bo wątek jest bardzo ciekawy. Sam ostatnio zaciekawiłem się tematem ON. Ogólnie sam ostatnio w swoim aucie zauważyłem, że porównując zwykły ON z Orlenu i ten z MOL-a, auto na podobnym dystansie spaliło mi około 1L/100km mniej, właśnie na paliwie ON od MOL. Ogólnie to jakoś zauważyłem, że na ropie zwykłej z Orlenu mam wyższe spalanie, nie wiem czy miałem po prostu pecha, ale jakoś do Orlenu nie mam przekonania. Może na Vervie byłoby lepiej, ale jeszcze nie próbowałem.

Też ostatnio zaciekawił mnie temat diesla B0. Dużo się o nim naczytałem, że nie ma tego całego bio syfu i jest po prostu czystszym paliwem. Zastanawiam się, czy właśnie nie przejść na B0 od Moya, bo stacje mam niedaleko. Ale gdzieś słyszałem opinie, że ropy B0 i B7 nie powinno się ze sobą mieszać, tylko trzeba przed przejściem np z B7 na B0 czyścić układ paliwowy, wydaje mi się, że to mit, ale pewności nie mam. Pytanie do tych co jeżdżą na B0, zauważyliście jakieś różnice w wypalaniu dpf na tym paliwie ? Wypala się wtedy rzadziej ?
Post automatically merged:

Ogólnie na tą chwilę skłaniam się w kierunku tankowania diesla premium na MOL, ale ciekawi mnie czy dłuższe tankowanie B0 ma jakieś korzyści w porównaniu z B7. Chociażby w aspekcie zmiany długości interwałów wypalania dpf-a.
 
A w PB czujecie jakieś rożnice między rożnymi stacjami?
Tankując 98 do gruza zauwazam za na paliwie z MOL-a najrzadziej pojawia sie blad katalizatora- auto tez mniej pali. Potem jeszcze jrst ok na Orlenie, BP- nigdy w zyciu. Tylko w akcie desperacji.
 
porównując zwykły ON z Orlenu i ten z MOL-a, auto na podobnym dystansie spaliło mi około 1L/100km mniej, właśnie na paliwie ON od MOL.
Ta, i na pewno jest to zasługa paliwa z MOL-a 😉. Ogólnie zacznijmy od tego, czy jest to regułą, czy wyjątkiem, bo mi też raz udało się jakimś cudem osiągnąć 5.2l/100km, gdzie normalnie mam 6,4-6,7, do tej pory nie wiem jakim cudem, ale na pewno nie było to zasługą paliwa 😅
 
na podobnym dystansie spaliło mi około 1L/100km mniej
Takie różnice w spalaniu są wynikiem innego wiatru, temperatury otoczenia, średniej prędkości, płynności ruchu, cyklów świateł itd. Nie uwierzę w to, że paliwo ma tak ogromny wpływ na spalanie w Dieselu. Po aucie z podpisu spodziewam się 2.4 D5.
 
@misieq96 dobrze sobie nabałaganiłeś w glowie różnymi bzdurami. Tankuj paliwo spelniajace wymagania polskiej normy i tyle. Gdzie jest dobre paliwo? Tu, gdzie zielone łapki. Raczej nietrudno trafic 😉
Screenshot_20240516_161853_Maps.jpg
 
Mol to chyba rosyjska marka? Pamietam na Lukoil jak tankowalem na tym...to auto szarpalo, wypluwalo paliwo z korka itd.
 
Jak wypluwalo paliwo z korka? Miałeś w aucie roponośne pole? 🤣
 
No przy otwieraniu korka paliwa. dodatkowo ppdczas jazdy zgasł silnik. Ale to zdarzylo tylko na rosyjskiej paliwie Lukoil jak był w Polsce dostepny kilkanście lat temu.
 
No jak się zatankuje pod korek pomimo odbijania to faktycznie wypluwa
 
@sprajt2
Też mi się nie chciało wierzyć, że to prawda. Dlatego jak tu zobaczyłem tak rozbudowany wątek na temat paliw, to postanowiłem spytać, bo na większości grup to nie ma nawet z kim pogadać, bo przeważnie nikt nie odpowiada. A tutaj widzę dość spora grupa 😀
 
auto szarpalo, wypluwalo paliwo z korka itd.
Coraz lepiej się odklejać w tym temacie zaczyna 😆. To auta już wymiotują paliwem, czekam na paliwową biegunkę i wypryski na lakierze
😆

@lipuś dokładnie, pewnie nie miało to w ogóle nic wspólnego, z laniem taniej ruskiej ropy, aż się odpowietrznikiem przelewać zacznie 😉
 
@tomek1986 nie rosyjska. Prędzej Amic. Kontrolę mają Węgrzy
 
Coraz lepiej się odklejać w tym temacie zaczyna 😆. To auta już wymiotują paliwem, czekam na paliwową biegunkę i wypryski na lakierze
😆

@lipuś dokładnie, pewnie nie miało to w ogóle nic wspólnego, z laniem taniej ruskiej ropy, aż się odpowietrznikiem przelewać zacznie 😉
Ulało sie, a pozniej auto miało jeszcze kolkę i zgasło 🤣
 
@misieq96 coś tam usłyszałeś jakieś dzwony, ale to w parafii obok...Przejście ze z B7 na B0 nie wymaga żadnych czarów. Było takie zalecenie "oczyszczenia układu" (a dokładniej wymiany filtru paliwa) przy przejściu na B100 (czysty bioester), jak jeszcze było ogólnodostępne na stacjach np. Bliska (budżetowa marka Orlenu).
 
Back
Top