jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Co do rozcieńczenia to już kiedyś się tu pisało ale de facto nie ma "zapasu" w oleju. Powodem jest to, że paliwo nie "rozcieńcza" oleju, tylko go rozpuszcza. Paliwo jest rozpuszczalnikiem i wpływa negatywnie na dodatki, a odparowanie paliwa co prawda przywróci "gęstość" oleju, ale nie naprawi zniszczonych dodatków. Im mnie tego dodatków wrażliwych na rozpuszczalniki (głównie polimery z modyfikatorów lepkości) tym olej wytrzymalszy na rozcieńczenie paliwem.
Jeżeli silnik mocno leje paliwem, to najlepsze olej, w kolejności wytrzymałości na rozcieńczenie:
- jednosezonowe
- o jak najmniejszym przedziale lepkości (10W-30 będzie lepszy niż 0W-30 np)
- oleje "wyścigowe" mające modyfikatory lepkości nie będące łatwo rozpuszczalne w paliwie
Jeżeli silnik mocno leje paliwem, to najlepsze olej, w kolejności wytrzymałości na rozcieńczenie:
- jednosezonowe
- o jak najmniejszym przedziale lepkości (10W-30 będzie lepszy niż 0W-30 np)
- oleje "wyścigowe" mające modyfikatory lepkości nie będące łatwo rozpuszczalne w paliwie
Last edited by a moderator: