• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paski klinowe do Hyundai getz 1.1

Bajabongo

Użytkownik
Samochód
Hyundai getz 1.1
Witam jaki pasek wybrać ? (4pk780)
Tak sobie przegladam oferty i z tych tańszych jest Kamoka ,ashika ,febi, blue print coś warto z tego kupić ? Obecnie mam zestaw CONTI ;) a na pasku produkcja chyba Rumunia ,ale musiałbym upewnić się .
Niestety nie zdążyłem kupić oryginału za 25 zł było 6 szt sklepowi wygasła oferta na aledrogo .
 
A ten "oryginał" to?
Za niecałe 24zł masz continentala. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie: czy wymiana jest upierdliwa typu: konieczny demontaż łapy zawieszenia silnika na ten przykład i co stracisz po zerwaniu paska: ładowanie? Wspomaganie? Chłodzenie silnika?
Kilka, kilkanaście zł różnicy na kilkadziesiąt kkm... nie wiem, czy warto.
 
CONTI ma jakieś wieloklinowe paski i dają gwarancje na 5lat. Jak szukalem informacji na ile w sumie km. to wytrzymują ponad 100tys.km
Pasek ma napewno inną strukturę materiału bo mam taki założony.
 
A ten "oryginał" to?
Za niecałe 24zł masz continentala. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie: czy wymiana jest upierdliwa typu: konieczny demontaż łapy zawieszenia silnika na ten przykład i co stracisz po zerwaniu paska: ładowanie? Wspomaganie? Chłodzenie silnika?
Kilka, kilkanaście zł różnicy na kilkadziesiąt kkm... nie wiem, czy warto.
Oryginał to był Hyundai/Kia 4pk780 logo wybite na pasku

Po zerwaniu ładowanie wystarczy w sumie poluzować jak dobrze pamiętam tylko alternator ( silnik ma dwa paski)
 
Last edited by a moderator:
Z mojego doświadczenia wynika, że pasek jakiejkolwiek produkcji by nie był czy to conti, dayco, czy najtańszy ping-pong sam z siebie się nie zrywa jeżeli nie jest stary, sparciały albo nacięty czy w inny sposób uszkodzony. Za zerwanie paska w zasadzie zawsze odpowiadają awarię urządzeń, które napędza albo rolek prowadzących, napinacza itp.
 
wytrzymują ponad 100tys.km
To też pewnie zależy od konkretnego bolidu: w jednych pasek jest lepiej osłonięty/inaczej umiejscowiony i będzie żył dłużej, w innych gorzej i obrywa wszystkim, co podmuch powietrza jest w stanie poderwać z jezdni.
Na fotkach fabryczny pasek fiatowski 4PK668 po przebiegu 128 047km... nieco zmęczony życiem :)
 

Attachments

  • 0036.JPG
    0036.JPG
    2 MB · Odwiedzin: 36
  • 0037.JPG
    0037.JPG
    1,9 MB · Odwiedzin: 37
  • 0039.JPG
    0039.JPG
    1,9 MB · Odwiedzin: 36
  • 0040.JPG
    0040.JPG
    2 MB · Odwiedzin: 39
Paski najlepiej firmy Mitsuboshi lub Bando. Montowane na pierwszy montaż w markach japońskich.
 
Myślę, że nie. Pasek dobiera się raczej do oporów osprzętu który ma napędzać. Jeśli ma sparcieć to nie ma znaczenia czy będzie 4 czy 8 PK. Swoją drogą 8PK? Serio? Obstawiam, ze będzie 6PK.

Do micry k12 kupiłem paski ina, też tam są 4PK. Czy są dobre, czy złe - jakoś się nad tym nie zastanawiałem.
 
Last edited:
Zależy wszystko od konstrukcji. Jeśli jest tylko jeden element napędzany , tak jak na przykład w Hondzie o której wspomniałeś , może być zastosowany pasek 4pk. W civicu VII były dwa paski . 4pk na pompę wspomagania, i 6PK na alternator oraz kompresor klimatyzacji. Najczęściej wymiana dopiero po kilkunastu latach albo 200 000 przebiegu następuje. Kolejną sprawą jest poprawność montażu paska. Jeśli jest możliwość mechanicznego naciągu na przykład alternatorem lub pompą wspomagania przesuwając je na fasolkach, raczej niewielu mechaników bawi się w zakładanie przyrządu do pomiaru napięcia paska. Wszystko jest robione na oko i na wyczucie. Do tego nie zapominajmy że należy dobrać pasek o właściwej głębokości i szerokości rowków! Istnieje kilka rodzajów. Firma, jeśli nie jest to jakaś najtańsza chińszczyzna, ma tutaj drugorzędne znaczenie. Są także rozwiązania konstrukcyjne znane z nowoczesnych silników, gdzie pasek jest prowadzony przez kilka rolek, napinacz oraz napędza kilka urządzeń. To wszystko sprawia że zużywa się on szybciej, oraz nie ma tak dobrego chłodzenia jak na przykład w starszych konstrukcjach napięty tylko od wewnątrz, poprzez naciąg koła pasowego. Tak samo w dieslach w których jest dużo więcej wibracji, pasek zużywa się szybciej. Koła pasowe z tłumikiem drgań, na pewno przedłużają życie osprzętu. Do tego zużycie samych kół pasowych i rolek na osprzęcie. Po kilkuset tysiącach kilometrów potrafią zrobić się takie "ostre" , że uszkadzają pasek.
 
Back
Top