• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[Passat 2.0 TDI 140 KM, 7] Wymiana oleju + czyszczenie

K0ras

Nowy użytkownik
Samochód
VW Passat 2.0 TDI B7, VW Golf 2.0 TDI A8, Corsa 1.0 2003
Marka samochodu
VW Passat
Budżet/ile litrów
Chciałbym max 200 zł na olej
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
chyba 0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge Titanium FST LL 5L 5W-30
Dobry wieczór,

to mój pierwszy post na forum, jako że jestem w potrzebie tak tutaj trafiłem :)
Planuje przejść z Castrola na inny olej, 5W30, nie interesują mnie produkty long life. Od oleju oczekuje przede wszystkim dbania o jednostkę w cyklu mieszanym, silnika na zimno nie cisnę.
Jazda tylko po mieście - bardzo mało, jak już to raczej poprzedzona obwodnicą (ok 10-15 km).
Interwały wymiany 10-12 + filtr oleju.
Chcę przy tej wymianie zrobić płukankę oczyszczającą:Obecny olej 12 000 km zalać Xado Total Flushem, przejechać tak ok. 1000 km (autostrady) + TEC 2000 silnik + DIesel i wybór nowego smarowania. W 1 kolejności moje oczy zwróciły się ku PMO Pro series, C3 5W30, jednak po przeczytaniu 17 stron tematu z tego forum - mam wątpliwości. Rozważam też: Motul 8100 X - Celan 5W30, może coś od Millers? Chciałbym zachować rozsądek cenowy ze wzgledu na moje interwały wymiany. Oleje typu Selenia znam z dobrej jakości ale ceny, która chyba nie ma usprawidliwienia w przypadku tylu letniego auta.

Bardzo proszę o pomoc w wyborze.
 
nie interesują mnie produkty long life.
Long life to nie olej, a sposób wymian, w tzw zmiennym interwale.
Oleje zalecane przez VW to esencja LL, więc za bardzo nie masz wyboru...

Co do oleju, to zapewne zalecenie jest takie
LL i 30 tys km - norma 504/507, sae30
Co 15 tys km - norma VW 502 505; lepkości sae40.

Ja proponuję 504507, bo to po prostu solidne oliwy.
Konkretny olej już mas w silniku - tak, Castrol o ile jest z pewnego źródła, jest olejem bdb.
Jak koniecznie chcesz zmieniać, to proponuję Mobil1 ESP 5w30.

Tańsze propozycje to nasze oliwy w postaci Orlen Lotos z normami VW.

Olejów z odpowiednią norma VW jest pewnie setka. Jest w czym wybierać.

Co do płukanki, to nie przesadzaj z kombinacjami.
 
Upisałeś się sporo, ale zabrakło konkretów.

Jaki auto ma przebieg, od ilu kilometrów jest u Ciebie, co ile wymiany robił i jak jeździł poprzedni właściciel? być może nie ma potrzeby aż tak intensywnie płukać silnika. To raz, dwa, że płukankę postojową warto stosować przy każdej wymianie oleju, a nie

Chcę przy tej wymianie zrobić płukankę oczyszczającą

Jeżeli chodzi o olej to tak jak napisał Saczi, norma 504/507, jest duży wybór, ale raczej skłoniłbym się ku jakiejś tańszej opcji, pod tą normę każdy olej będzie bdb.

Jeszcze co do płukanek, to tutaj na forum sprawdzone i polecane są Archoil i Oilsyn. Na pierwszy raz możesz dać Oilsyn która jest droższa ale i mocniejsza, zalej do rozgrzanego silnika i pojeździj 30-60 min spokojnie, a potem od razu zmień olej.
 
W tym roczniku raczej norma VW 507. Dobrze i tanio Orlen V, Lotos Synthetic lub Aurum 507. Możesz wziąć jeszcze olej OEM VW 0w30 z normą 507, produkowany przez Shell, cena w okolicach 150-170 zł za bańkę 5L.
Płukanie silnika wedle uznania.
 
Taki jest zasyfiony, że chcesz płukać tak intensywnie? Zacznij może na razie od postojowej AR2820. I do tego może Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30?
 
@K0ras, na Twoim miejscu bym poszedł częaciowoTwoim tropem. Dodal Xado Total Flush do obecnego oleju na 500-1000 km. Potem zmienil olej na tani np. Specol dodajac do niego jeszcze raz Xado Total Flush i przejechał na nim do 1000 km. Dopiero wtedy wymienil olej na docelowy, np. SHELL Helix Ultra ECT 0W30 c2/c3, bliźniaczy VW Vag LL III 0W30 lub pozostal na Castrolu. To wbew niektórym opiniom jest bardzi dobry olej. Warunek wymiana co 10-15 tyś. km.
 
Specol 504/507 5W30 już niestety tani nie jest bo jak się robi wg. określonej receptury pod aprobatę to w tym wypadku trochę to kosztuje. Specol+ Oreln Platinium V +Lotos Synetetic z 504/507 to dobre produkty za umiarkowaną cenę. Nie uważam aby Castrol był w czymkolwiek lepszy. OEM VAG Shell 0W30 bardzo dobry olej podobnie jak Texaco Havoline Pro DS V 5W30 i cenowo nieźle wychodzą. Dalej jest wspomniany Mobil ESP 5W30 oraz mocniejsze bazowo oleje (często w lepkosci 0W30) , które niestety cenowo zaczynają szybować powyżej Twojego limitu. W limicie jeszcze masz sprawdzonego Eurola Synetence FS 0W30, którego kompletna analiza jest na forum. Zwrócił bym jeszcze uwagę na Eurola Synetence 5W30, który osiągnął w testach shear stability oraz noack nadspodziewane rewelacyjne wyniki (z 504/507 nie znam lepszych) a kosztuje całkiem rozsądne pieniądze. PMO też powinno być ok i Motul X-cealn + 5W30 też ale są to produkty wg. mnie na podobnym poziomie co Polskie oleje a jeśli lepsze to niewiele. Powoli za 200,00 zł to się z olejami 504/507 nie poszaleje bo bardo wiele już jest droższych a Mobil jest już na granicy tej ceny i to u najtańszych sprzedawców.
 
Long life to nie olej, a sposób wymian, w tzw zmiennym interwale.
Oleje zalecane przez VW to esencja LL, więc za bardzo nie masz wyboru...

Co do oleju, to zapewne zalecenie jest takie
LL i 30 tys km - norma 504/507, sae30
Co 15 tys km - norma VW 502 505; lepkości sae40.
Napisze czemu chce zmienić castrol. Lałem te oleje do różnych aut - nie było problemów, w tym AR156 z przebiegiem 340 k + znikoma historią, wszystko szczelne, zero wycieków, zero problemów z odpalaniem. Kupiłem obecny olej i od tego czasu pojawiły się problemy. Po 1, moje wątpliwości w udział konsystencja, była troszkę inna niż z 1L dolewki która mam w aucie. Zapach tez. Zawaliłem to na wiek oleju który miałem ale po wymianie okazała się:

1. Gorsze odpalanie zima

2. Gorsza kultura pracy jednostki napędowej + lekki spadek mocy (parametry z ecu ok)

3. Gorzej wyglądający olej po przejechaniu 10 000 km.

Nie mam sprawdzonego źródła a nasłuchałem się plotek, że jest wiele podróbek lub to co jest rozlewane w Polsce nie trzyma parametrów.
Zawsze sądziłem, że oleje LL mają troche inny skład - nie ważne co zaleca VW, LL nie wyobrażam sobie bo nie jest to korzystne dla silnika.







Upisałeś się sporo, ale zabrakło konkretów.

Jaki auto ma przebieg, od ilu kilometrów jest u Ciebie, co ile wymiany robił i jak jeździł poprzedni właściciel? być może nie ma potrzeby aż tak intensywnie płukać silnika. To raz, dwa, że płukankę postojową warto stosować przy każdej wymianie oleju, a nie



Jeżeli chodzi o olej to tak jak napisał Saczi, norma 504/507, jest duży wybór, ale raczej skłoniłbym się ku jakiejś tańszej opcji, pod tą normę każdy olej będzie bdb.

Jeszcze co do płukanek, to tutaj na forum sprawdzone i polecane są Archoil i Oilsyn. Na pierwszy raz możesz dać Oilsyn która jest droższa ale i mocniejsza, zalej do rozgrzanego silnika i pojeździj 30-60 min spokojnie, a potem od razu zmień olej.

Przebieg w aucie nie jest ważny i go nie podaję. Reszta informacji, faktycznie pominięta - przepraszam. Co do historii auta mam absolutną pewność, że wszystko jest Tip top - auto odkupiłem od firmy z centrali Niemieckiej. Dostałem przy tym pełną liste co było wymieniane - sporo rzeczy "na zaś" na moją prośbę.
Wymiany były w trybie LL - dla mnie to nie do przyjęcia. U mnie auto jest od 30 000 km, serwisuje je sam, ostatnio czyściłem Odme i trochę nagaru było, stąd chęć czyszczenia.
@K0ras, na Twoim miejscu bym poszedł częaciowoTwoim tropem. Dodal Xado Total Flush do obecnego oleju na 500-1000 km. Potem zmienil olej na tani np. Specol dodajac do niego jeszcze raz Xado Total Flush i przejechał na nim do 1000 km. Dopiero wtedy wymienil olej na docelowy, np. SHELL Helix Ultra ECT 0W30 c2/c3, bliźniaczy VW Vag LL III 0W30 lub pozostal na Castrolu. To wbew niektórym opiniom jest bardzi dobry olej. Warunek wymiana co 10-15 tyś. km.
Dziekuje za podpowiedź. Czy płukankę wlać a potem tani olej na tym samym filtrze?

Panowie a jakie zdania wkońcu o tym PMO?

PS: Jedyny problem jaki mam obecnie z autem to wydaje mi się że albo wycieka albo pobiera płyn chłodniczy, więc wymiana oleju to dla mnie dobry sposób na sprawdzenie czy dolewa mi sięcoś przez uszczelkę głowicy.
 
Jak słusznie zauważył Kolega Saczi long life to nie jest rodzaj oleju tylko podniesiony interwał wymiany oleju. Nie ma olejów long life tylko oleje przystosowane do stosowania w trybie long life. I nie ma w tym nic złego wręcz przeciwnie bo oleje takie muszą (przynajmniej teoretycznie) wykazywać się podwyższoną odpornością na zużycie. A to czy wymienimy go po 10, 15 czy 30 tysiącach to już zależny tylko od nas tak jak w przypadku każdego innego oleju. PMO to dobre produkty ale zarówno ja jak i inni użytkownicy podsunęli Ci alternatywy. Tematów o oleju 504/507 było pewnie ze 100 albo więcej.
 
Z plynem chlodniczym masz jeszcze do sprawdzenia chlodniczke EGR (o ile w tym silniku taka wystąpuje).
 
@KOras, filtr oleju też warto zmienić na ten krotki przebieg, ale na jakiś tani. Dopiero do docelowego oleju warto zasosować oryginał.
 
Jak słusznie zauważył Kolega Saczi long life to nie jest rodzaj oleju tylko podniesiony interwał wymiany oleju. Nie ma olejów long life tylko oleje przystosowane do stosowania w trybie long life. I nie ma w tym nic złego wręcz przeciwnie bo oleje takie muszą (przynajmniej teoretycznie) wykazywać się podwyższoną odpornością na zużycie. A to czy wymienimy go po 10, 15 czy 30 tysiącach to już zależny tylko od nas tak jak w przypadku każdego innego oleju. PMO to dobre produkty ale zarówno ja jak i inni użytkownicy podsunęli Ci alternatywy. Tematów o oleju 504/507 było pewnie ze 100 albo więcej.
Dziękuje za odpowiedź. Jak zaznaczyłem w 1 poście - nie znam się na olejach. Usłyszałem w serwisie (ASO VW), że oleje LL nie powinny być wymieniane częściej bo może to sprzyjać powstawaniu nagaru. Ile w tym prawdy, nie wiem ale się domyślam.

Z plynem chlodniczym masz jeszcze do sprawdzenia chlodniczke EGR (o ile w tym silniku taka wystąpuje).
Ogólnie zakupię kontrast będę szukał po kolei szczelności. 2 lata temu w aucie "które serwisowałem" po znajomości (nie zajmuje się tym profesjonalnie), mechanicy ze znanego Wrocławskiego serwisu chcieli wymieniać uszczelkę głowicy - wycena robocizny z częsciami - 5500 zł.
Ciekła zaś uszczlka termostatu, w takim miejscu, że gołym okiem nie było widać.
Z plynem chlodniczym masz jeszcze do sprawdzenia chlodniczke EGR (o ile w tym silniku taka wystąpuje).
Tak, mam taką chłodniczkę..
 
U mnie w Bravo ubywał płyn a wycieków brak diagnoza chłodnica egr.
2400 nowa bravo włosi.
 
Dziękuje za odpowiedź. Jak zaznaczyłem w 1 poście - nie znam się na olejach. Usłyszałem w serwisie (ASO VW), że oleje LL nie powinny być wymieniane częściej bo może to sprzyjać powstawaniu nagaru. Ile w tym prawdy, nie wiem ale się domyślam.
Kompletna bzdura. Jest dokładnie na odwrót - powstawanie nagaru, w dużej mierze, spowodowane jest zbyt rzadką wymianą oleju
 
Last edited:
Back
Top