• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 1.6 DPF OFF

Piotr82

Nowy użytkownik
Samochód
VW Passat B7 1.6 2014
Marka samochodu
VV PASSAT B7
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
1.6
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
507
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VMP 5W30
Passat B7 1.6 2014. Fabrycznie 105km. 2 lata temu zrobiony na 150. Silnik nie bierze oleju. Wczoraj zrobione DPF OFF I EGR OFF. Aktualnie jest Ravenol VMP 5W30. Skoro niema już DPF to nie trza oleju niskopopiołowego. Co polecacie zalać?
 
@Waldi nie wiem jak w TDI ale w moim HDi kiedy temperatura powietrza spada poniżej 0°C otwiera się od razu EGR, przymyka przepustnica i silnik jest rozgrzewany spalinami aż silnik osiągnie 70°C
 
A powyżej 70°C się zamyka? Piszesz o pracy na biegu jałowym czy pod obciążeniem?
Żeby było jasne, nie twierdzę że wyeliminowanie EGRa nie ma wpływu na szybkość rozgrzewania silnika.
Tylko wszyscy o tym mówią a w swojej karierze spotkałem może 2 osoby które to zauważyły.
 
A powyżej 70°C się zamyka? Piszesz o pracy na biegu jałowym czy pod obciążeniem?
Żeby było jasne, nie twierdzę że wyeliminowanie EGRa nie ma wpływu na szybkość rozgrzewania silnika.
Tylko wszyscy o tym mówią a w swojej karierze spotkałem może 2 osoby które to zauważyły.
Powyżej 70°C otwiera się przepustnica czyli przez EGR nadal ciągnie spaliny ale mniej - praca pod obciążeniem podczas jednostajnej jazdy.

Skutek tego jest taki że z działającym EGR mój diesel na odcinku 10km w mróz rozgrzewa się do połowy skali, bez EGR nie może wyjść z 60-70°C
 
Na szczęście nie mam EGRa :)
Ale jak kiedyś miałem auto z EGRem to wyrzuciłem.
Miał dogrzewacz na ON, więc nie było problemu....
 
Passat B7 1.6 2014. Fabrycznie 105km. 2 lata temu zrobiony na 150. Silnik nie bierze oleju. Wczoraj zrobione DPF OFF I EGR OFF. Aktualnie jest Ravenol VMP 5W30. Skoro niema już DPF to nie trza oleju niskopopiołowego. Co polecacie zalać?
Każdy z 507.00 😎
No może prawie każdy.


Ta norma to nie tylko popioły 👍
 
Back
Top