• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B8 1.8 TSI

Bartuś01

Nowy użytkownik
Samochód
VW, Passat B8 1.8 TSI
Marka samochodu
VW passat B8
Budżet/ile litrów
350/5
Styl jazdy
Silnik
1.8 TSI
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.05?
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 504/507
Jaki olej masz obecnie
LM 4200 5W30
Witam serdecznie. Jako że to forum jest wybitnie bogate w merytoryke to zapytam właśnie tutaj... :)
Passat B8 z 1.8 TSI z 17 r. Przebieg 115k. Szukam do niego jakiegoś naprawdę godnego polecenia oleju. Obecnie mam zalany L.M 4200 5W30 i planuje zmienić go gdzieś po max 6 tyś ponieważ wcześniej jak to VW interwały były średnio co 25 tyś więc poszła płukanka i ten olej jako przejściowy...
Zastanawiałem się na Amsoil, ale nie wiem czy to nie przerost formy nad treścią, no i też koszt, tym bardziej ze olej będę wymianial co 10/12 tyś max.
Zależy mi na czymś co dobrze zadba o motor, nie będzie chętnie odparowywalo,i zniweluje skutki poprzedniej eksploatacji w trybie L.L Nie musi być tanie ale nie musi być też najdroższe... 🙈😁
 
Jaki masz przebieg na oleju? W mieście te 108 stopni faktycznie wysoko (za wysoko) ale tutaj trzeba by sprawdzić też układ chłodniczy. Na autostradzie przy 150 temperatury 99-103 są dla tego silnika ok bioracc pod uwagę temp zewnętrzną 27 stopni.
Świeżo po wymianie zrobiłem trasę. Więc olej świeżutki. Wcześniej miałem LM plus cerstec i miałem takie same temperatury. Spodziewałem się po Eurolu mniejszych. Tylko się zastanawiam jaka temperatura jest bezpieczna....
 
108, czy nawet 112 st dla oleju, to bezpieczna temperatura.
1.4 TSI przy przepisowej jeździe autostradą w okresie letnim utrzymuje ok 111 st, na południu Europy nawet 118 st nie przekraczając 140 km/h. 1.6 THP w tych samych warunkach ma 125-130 st.
 
Też miałem taki dylemat... Finalnie do mojego 1,8 TSI po przeczytaniu setek opinii, w tym bajek jak również poważnych komentarzy, po dotarciu do badań laboratoryjnych zalałem olej, który ma gdzieś oficjalne normy VW lecz w praktyce spełnia i przewyższa ich wymagania, czyli ENEOS SUSTINA 5W30 Made in Japan. Kolejna dawka już zakupiona i sobie spokojnie czeka do 10-12k przebiegu. To samo zrobiłem z drugim autem wymagającym 504/507 lecz w dieslu, czyli 2,0 TDI. Nie ma sensu płacić za aprobaty ujęte w cenach olejów z aprobatami. Warto szukać olejów bez aprobat, chociaż to wymaga przekopania się przez temat. Amsoil? Why not, ale nie edycja na Europę z aprobatami, bo to najprawdopodobniej jakiś przeciętny olej z... Europy. Jeśli Amsoil to Amsoil USA.
 
zalałem olej, który ma gdzieś oficjalne normy VW lecz w praktyce spełnia i przewyższa ich wymagania, czyli ENEOS SUSTINA 5W30 Made in Japan.
@McMatheo, które konkretnie wymagania przewyższa w porównaniu ze "standardowymi" olejami z normą 504/507?
Podaj również źródło tej wiedzy, bo może sam się dokształcę.
(człowiek uczy się całe życie, a i tak głupi umiera)
 
Back
Top