• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B8 1.8 TSI

Bartuś01

Nowy użytkownik
Samochód
VW, Passat B8 1.8 TSI
Marka samochodu
VW passat B8
Budżet/ile litrów
350/5
Styl jazdy
Silnik
1.8 TSI
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.05?
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 504/507
Jaki olej masz obecnie
LM 4200 5W30
Witam serdecznie. Jako że to forum jest wybitnie bogate w merytoryke to zapytam właśnie tutaj... :)
Passat B8 z 1.8 TSI z 17 r. Przebieg 115k. Szukam do niego jakiegoś naprawdę godnego polecenia oleju. Obecnie mam zalany L.M 4200 5W30 i planuje zmienić go gdzieś po max 6 tyś ponieważ wcześniej jak to VW interwały były średnio co 25 tyś więc poszła płukanka i ten olej jako przejściowy...
Zastanawiałem się na Amsoil, ale nie wiem czy to nie przerost formy nad treścią, no i też koszt, tym bardziej ze olej będę wymianial co 10/12 tyś max.
Zależy mi na czymś co dobrze zadba o motor, nie będzie chętnie odparowywalo,i zniweluje skutki poprzedniej eksploatacji w trybie L.L Nie musi być tanie ale nie musi być też najdroższe... 🙈😁
 
Cokolwiek w normie 504/507 z oficjalną aprobatą będzie dobre. Ta norma jest na tyle wymagająca że w zasadzie ciężko byłoby znaleźć zły olej. Zależy jak bardzo chcesz mieć znaną i cenioną markę, a jak bardzo po prostu dobry olej bez przejmowania się brakiem znaczka LM, Amsoila i t.d. na butelce?

Z moich propozycji:
- Bizol Technology 507 5W-30
- Eurol Syntence 5W-30
- Gulf Formula GVX 5W-30
- Lotos Synthetic 504/507
- Midland Crypto 3 5W-30

Ja osobiście z tej listy wziąłbym Gulfa albo Lotosa, potem Eurol, Midland i Bizol.
 
A Orlen MaxExpert V? Jest gorszy od Lotosa?
 
A może przejść na full saps 0W40 lub 5W40 skoro bedzie wymieniany co 10-12 tyś. podobno full saps lepiej chroni silnik.
Mam ten sam silnik w Seacie i najlepiej pracował na Shellu i Specolu z arhoilem, znaczy nie dolewałem nic
Nieźle było też na Milersie. Natomiast Mobila i Motula najwięcej znikało. Niedługo wymiana i osobiście zastanawiam się nad Eurolem i Meguinem ale już 0w40
 
@apede - nie, nie jest. Ale nie chciałem wypisywać wszystkich olejów 504/507 :)
 
Mając chwilę poczytałem trochę i wstępnie stwierdziłem że Eurol FS 0W30 plus Archoil byłby ciekawa opcja i w miarę uzasadniona ekonomicznie.
Zaskoczyła mnie propozycja Gulf Formula GVX 5W-30. Nie brałem tego wczes iej pod uwagę. Dlatego napisałem tu post :p
Co w ogóle myślicie o dodowaniu Archoil'a do jednego z tych olej?
I w takim razie który będzie lepszy tj. EUROL VS Gulf?
 
A może przejść na full saps 0W40 lub 5W40 skoro bedzie wymieniany co 10-12 tyś. podobno full saps lepiej chroni silnik.
Mam ten sam silnik w Seacie i najlepiej pracował na Shellu i Specolu z arhoilem, znaczy nie dolewałem nic
Nieźle było też na Milersie. Natomiast Mobila i Motula najwięcej znikało. Niedługo wymiana i osobiście zastanawiam się nad Eurolem i Meguinem ale już 0w40
Czytałem twoje posty właśnie zanim zamieściłem swój. Teraz na zalanym LM 4200 5w30 mam jakieś drobne zużycie po 3 tyś. Znalazłem kilka informacji że ten silnik fajnie pracuje na 0W30. Stąd myślę o Eurol.
 
Czytałem twoje posty właśnie zanim zamieściłem swój. Teraz na zalanym LM 4200 5w30 mam jakieś drobne zużycie po 3 tyś. Znalazłem kilka informacji że ten silnik fajnie pracuje na 0W30. Stąd myślę o Eurol.
Tak na Shellu 0W30 u mnie też było najlepiej. Do wszystkich olei dodaje Archoil.
Dobijam do 90 tyś. przebiegu i mam zrobiony delikatny program, dodatkowo letnie wyjazdy do Chorwacji ( temp. dochodzi do 40°C) nasuwają pytanie czy nie zalać 0W40, który będzie stabilniejszy w wyższych temperaturach.
Ostatnio czytałem, że te 0w20 i 0w30 są po to żeby spełnić normy emisji spalin a producentom nie zależy na ochronie silnika.
Na innym forum padło też stwierdzenie, że full saps lepiej chroni silnik przed zużyciem
 
Ostatnio czytałem, że te 0w20 i 0w30 są po to żeby spełnić normy emisji spalin a producentom nie zależy na ochronie silnika.
To nie jest tak wprost oczywiste. Trochę jest w tym prawdy, trochę mitów.
Najogólniej, silnik musi być przygotowany na niskie lepkości i wtedy takie oleje pokazują swoje zalety.

Na innym forum padło też stwierdzenie, że full saps lepiej chroni silnik przed zużyciem
To kolejny mit i uproszczenie.
Oleje niskopopiołowe w silnikach do nich nieprzystosowanych mogą powodować szybsze zużycie niektórych jego elementów (wałki rozrządu, gładzie, cylindry).
Ciekawostką jest fakt, że normy A3/B4 (fullsaps) i C3 (mid saps) mają zasadniczo takie same wymagania względem olejów w zakresie zabezpieczenie przeciwżużyciowego.
 
u paru tunerów też usłyszałem że 5w30 to słaby olej
wydaje mi się, że ten 0w40 wcale nie jest gęściejszy od 0w30 tylko lepiej będzie chronił w wysokich temperaturach
ja nie mówię o zastosowaniu oleju niskopopiołowego w silniku do tego nie przystosowanego tylko odwrotnie
w silniku przystosowanym do niskopopiołowego oleju zastosowanie full saps
VW dopuszcza normę 502.00
 
Last edited by a moderator:
Nie wiem jak reszta propozycji. Ale wspominany Eurol np. Ma bardzo dobre parametry w wysokiej temp. jak na olej tej lepkości. Analizy z tego forum o tym wspominają. Ja w tym momencie potrafię max. Złapać 108 stopni. Nie ukrywam że mam nadzieję że na lepszym oleju mogłoby być mniej...
 
Last edited by a moderator:
W tych TSI gdzie dopuszczone jest 502 to zawsze jest dylemat czy trzymac się 504/507 czy może zalać jakiegoś full sapsa z 502.00. Nie podejmuję się udzielić jednoznacznej odpowiedzi co lepiej bo po prostu sprawa jest zbyt złożona. W mojej opinii jeśli już rozpatrywac full spaps-a a mamy odpowiednio wysoki budżet to tylko coś gdzie podstawowa baza jest na IV grupie (lub IV z dopieszką V) czyli PAO. Najłatwiej jest ustrzelić coś w lepkości 0W40 bo wybór jest bardzo duży (5W40 też będzie ok.). Ma to też uzasadnienie, kiedy potrzebujemy wyższej lpkosci bo obecnie na Rynku nie ma chyba powszechnie dostępnego oleju z normą 504/507 w lepkości 0W40. Może mić to sens np. w pomodzonych autach lub gdy duzo jeżdzimy w trasie ze sporymi prędkościami . Pytanie tylko czy w bardziej normalnym cyklu ta wyższa lepkość jest potrzebna i czy dobry 504/507 sobie nie poradzi równie dobrze a z Archoilem nawet lepiej? Eurol Synthence FS 0W30 jest tu akurat bardzo dobrym wyborem bo baza w wiekszości IV grupa, wysoka lepkośc w 100 stopniach (na granicy 0W40), najnowszy pakiet i bardzo dobre parametry w szerokim zakresie temperatur. Ten nowszy pakiet w 504/507 jest moim zdaniem lepszy dla nowoczesnych silników z wtryskiem bezpośrednim a ewentualne gorsze właściwości ochronne z nawiązka powinny zostać zrekompensowane gdy zastosujemy Archoila AR9100 lub jeszcze lepiej AR9200V2. Uważam, że w silnikach TSI i TDI o większych mocach warto zastanowić się nad olejami mocniejszymi bazowo bo z moich bardzo licznych obserwacji wynika, że po prostu lepiej się sprawdzają zwłaszcza kiedy wydłużamy interwał i zwłaszcza gdy jeździmy dynamicznie z dużymi obciążeniami.
 
Ten wątek się nadaje do utworzonego przeze mnie tematu idealnie.
 
W tych TSI gdzie dopuszczone jest 502 to zawsze jest dylemat czy trzymac się 504/507 czy może zalać jakiegoś full sapsa z 502.00. Nie podejmuję się udzielić jednoznacznej odpowiedzi co lepiej bo po prostu sprawa jest zbyt złożona. W mojej opinii jeśli już rozpatrywac full spaps-a a mamy odpowiednio wysoki budżet to tylko coś gdzie podstawowa baza jest na IV grupie (lub IV z dopieszką V) czyli PAO. Najłatwiej jest ustrzelić coś w lepkości 0W40 bo wybór jest bardzo duży (5W40 też będzie ok.). Ma to też uzasadnienie, kiedy potrzebujemy wyższej lpkosci bo obecnie na Rynku nie ma chyba powszechnie dostępnego oleju z normą 504/507 w lepkości 0W40. Może mić to sens np. w pomodzonych autach lub gdy duzo jeżdzimy w trasie ze sporymi prędkościami . Pytanie tylko czy w bardziej normalnym cyklu ta wyższa lepkość jest potrzebna i czy dobry 504/507 sobie nie poradzi równie dobrze a z Archoilem nawet lepiej? Eurol Synthence FS 0W30 jest tu akurat bardzo dobrym wyborem bo baza w wiekszości IV grupa, wysoka lepkośc w 100 stopniach (na granicy 0W40), najnowszy pakiet i bardzo dobre parametry w szerokim zakresie temperatur. Ten nowszy pakiet w 504/507 jest moim zdaniem lepszy dla nowoczesnych silników z wtryskiem bezpośrednim a ewentualne gorsze właściwości ochronne z nawiązka powinny zostać zrekompensowane gdy zastosujemy Archoila AR9100 lub jeszcze lepiej AR9200V2. Uważam, że w silnikach TSI i TDI o większych mocach warto zastanowić się nad olejami mocniejszymi bazowo bo z moich bardzo licznych obserwacji wynika, że po prostu lepiej się sprawdzają zwłaszcza kiedy wydłużamy interwał i zwłaszcza gdy jeździmy dynamicznie z dużymi obciążeniami.
Dziękuję Ci za tak obszerna wypowiedź. Czyli ten Eurol plus AR to będzie dobry wybór. Cleuje chyba w tego FS 0W30...
A powiedz jaka jest różnica w AR9100 VS 9200V2?
 
Zmieniłem na Eurol FS 0W30 i dodałem AR V2. I jestem zaskoczony ze łapę (tak mi się wydaje) spore temperatury. Dzisiaj 27 stopni na dworzu a olej w mieście złapał 108 stopni. Na autostradzie przy 150 miałem przedział 99/103.
Myślicie ze to są ok temperatury?
 
Jaki masz przebieg na oleju? W mieście te 108 stopni faktycznie wysoko (za wysoko) ale tutaj trzeba by sprawdzić też układ chłodniczy. Na autostradzie przy 150 temperatury 99-103 są dla tego silnika ok bioracc pod uwagę temp zewnętrzną 27 stopni.
 
u paru tunerów też usłyszałem że 5w30 to słaby olej
Tunerzy to niech się mapami zajmują, nie olejami.

wydaje mi się, że ten 0w40 wcale nie jest gęściejszy od 0w30 tylko lepiej będzie chronił w wysokich temperaturach
"Bardziej lepki". To nie jest prawda, ze będzie chronił lepiej w wyższych temperaturach.

w silniku przystosowanym do niskopopiołowego oleju zastosowanie full saps
Nie widzę sensu.

Niskie lepkości mają wiele zalet i możesz śmiało między bajki wsadzić bzdury o lepszej ochronie wyższych lepkości i full sapsach.
 
To żeś sobie znalazł adwersarza którego na forum nie ma od grudnia. Aś go wypunktował, normalnie w pięty mu poszło 😁
 
Ludzie często szukając oleju do swojego samochodu, podpinają się pod inne tematy i zanim zostaną poinformowani o konieczności założenia nowego tematu, czytają stary. Ktoś może przeczyta tę garść informacji i zmieni podejście.
 
Back
Top