• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Patent na korek...

joshua79

Użytkownik
Samochód
Focus II 1.6 TDCI
...kontrolny oleju w skrzyni potrzebuję Panowie Wpuszczony w korpus na imbus 8. Zerwałem już bity, a standardowy imbus gnie się jak plastelina. Z racji tego, że jest właśnie wpuszczony, ciężko potraktować jakimś penetratorem. Pacjent to Focus mk2 manual 5-biegowy.
 
Przyspawać jak największą nakrętkę- będzie za co złapać, a gwint się zluzuje od ciepła.
 
A może dac sobie siana z próbą odkręcenia korka. Może ktoś wkręcił na super klej? Można przypadkiem wykręcić razem z gwintem i będzie jeszcze większy kłopot. Jak spustowy się odkręca to odświeżoną ilość oleju można zalać przez jakiś czujnik - np wstecznego biegu czy prędkości (jeśli tak jest).
 
Ze 3 lata temu na bank mi mech odkręcał, bo byłem przy tym, ale pewnie tak dokręcił jak kowal. Muszę namierzyć te czujniki chyba bo masakra.
 
Jakiej firmy miałeś te nasadki? Miałem tak z korkiem skrzyni w 307 kupiłem nasadkę King tony i posłów bez problemu.
Kup np. taką
Screenshot_2023-06-23-19-37-13-923_pl.allegro.jpg
 
Można też przez odpowietrznik
 
Nabij tam porzadny imbus (koncowka jakiejs przyzwoitej filmy), nie taki z zestawu, gdzie caly zestaw kosztuje 20zl.
 
Ja do takich spraw kupowałem nasadki KING TONY. Nie drogie i bardzo solidne. Wbijałem ich torxa w rozwalonego imbusa przy jarzmie hamulcowym i uratowalo mi to skórę. W innym obrobionym imbusie wyciałem poprzeczny rowek pod nasadkę z płaskim zakończeniem i tak też odkręcałem obrobione przyspawane starością śruby, ale w tym przypadku to odpada bo korek napewno jest na równo z obudową.

Może to głupie, może nie, ale można też zobaczyć czy wężyk przez odpowietrznik sięga oleju i sobie go wyssać i wlać nowy.
A dobra tam... znowu pierdziele. Przecież Ty masz problem z wlewem, a nie ze spustem, więc spust oleju zrobić po bożemu, a potem wlać przez odpowietrznik jeśli to możliwe.
 
Last edited:
Próbowałem wczoraj przez otwór kontrolny, bo była kiepska pogoda i nie chciałem zrzucać osłony i czołgać się pod autem.
Dokładnie nie pamiętam czy właśnie jest w ogóle korek spustowy w tym modelu. Przeglądając forum focusa natrafić można na kilka rozwiązań z tymi skrzyniami.
W jednych jest i kontrolny i spustowy, w innych tylko kontrolny, a w jeszcze innych zaślepka i kombinują przez odpowietrznik albo czujnik świateł cofania.
Jak zawsze chciałem załatwić sprawę po linii najniższego oporu i ogarnąć jednym otworem (wyssać i wlać).
@STREAM-HD też nad tym myślałem, ale na logikę trzeba pierwej załatwić sobie patent z wlewaniem, bo jak ogarnę ewentualny spust, a potem nie odkręcę wlewu (jakiegokolwiek) to jestem w czarnej d...:)
 
Jakby producenci nie mogli zamontować zaworu kulowego... Tak sie zawsze zastanawiam patrząc na śrubokorek w miskach olejowych....
😉
 
Dzięki Psiapsióły za wszelkie porady. Lofciam Was. Odkręciłem przy pomocy lepszej nasadki na 1/2. Stał na koziołkach, litr wyszedł klarowny, a ok, 0,6 smoła...
Na wymianę wszedł Qualitum 75w90 Gl-5 w dobrej cenie. Oby spasował, bo opinie co do lepkości Focusowej różniaste.
 
Back
Top