• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Penrite Vantage FS 5W-30

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Vantage FS 5w30-1.jpg



Przyznam, że jestem dość ciekawy tego oleju na tyle, że zastanawiam się czy nie kupić go do Kijanki. Normę A5 spełnia, natomiast co mnie ciekawi to brak spełnienia normy SN ze względu na wysoki poziom cynku. Ma ktoś może jakieś informacje jak ten pakiet Full Zinc wpływa/nie wpływa na nowoczesne eko-silniki?
 
Last edited:
Cynku nie lubią katalizatory i GPF/DPF'y.
Jest też toksyczny dla ludzi.

Reszta to już "samo dobro".
 
SACZI napisał:
Cynku nie lubią katalizatory i GPF/DPF'y.
a skąd miał by się tam znaleźć kiedy masz w pełni sprawny silnik ?
 
Cynk jest dodawany do oleju jako środek przeciwzużyciowy.
 
Zn to część połączenia chemicznego, znana nam jako ZnDDP tzn. Zn, P i S. Działa też jako antyutleniacz i antykorozyjne.
 
SACZI napisał:
Cynk jest dodawany do oleju jako środek przeciwzużyciowy.
Ok.. to wiem
ale jak miał by się znaleźć w DPF ?

Czy to nie taka sama zasada jak z magicznymi SAPSami, którymi się straszy kierowców ? ;)
Skoro mój silnik w zasadzie nie spala oleju (a jak już to w ilościach niezauważalnych na bagnecie) więc jaką drogą ma się dostać do DPF ten Cynk ?

Rozumiem, kiedy silnik "bierze" 1 litr na 1000km ... ale jak nie bierze ?
 
SACZI napisał:
Cynk jest dodawany do oleju jako środek przeciwzużyciowy.

Cynk zawarty w ZDDP nie uaktywnia się aż do
momentu wystąpienia wysokiej temperatury
oraz dużego obciążenia. Te dwa czynniki wprawiają
w ruch reakcję, która prowadzi do wytworzenia
filmu ochronnego, który zabezpiecza części silnika
narażone na największe obciążenia.
(żródło Penrite)
 
[mention]hexx[/mention] , jest jak napisaleś.
Jak chla oliwę, to "cynk" idzie w katalizator/dpf, jak nie to niby skąd tam ma się wziąć?
To samo z saps'ami, to samo z LSPI itd

Natomiast toksyczność cynku, to już może być kwestia np "janusza mechanika", który "utylizuje" olej w ścieku.
 
SACZI napisał:
@hexx , jest jak napisaleś.
to samo z LSPI itd
to akurat inna bajka i jeden z bóli technologii bezpośredniego wtrysku ;)
 
LSPI między innymi wywołują "drobiny" oleju przedostające się do komory spalania, więc mechanizm jest tutaj podobny.
 
Czy LSPI będzie występowało w takim samym silniku ale kiedy zamienimy wtrysk bezpośredni na pośredni ?
 
Bedzie wystepowal, bo nie zmienimy :mrgreen:
 
No to inaczej, bo widzę, że nie wiesz...
Jak wygląda olej silnikowy (taki sam) który przepracował 10.000 km w silniku 1.8T a tym 1.8 TSFI ?

Więc uprzedzając Twoją odpowiedź... podpowiem: ten z TFSI będzie prawie tak ciemny jak z diesla.
Dlaczego olej z silnika o wtrysku bezpośrednim jest tak zanieczyszczony ?
 
hexx, to jest offtop.
Znam doskonale zagadnienie LSPI, bo mam TB z bezpośrednim wtryskiem.
 
Back
Top