Przyznam, że jestem dość ciekawy tego oleju na tyle, że zastanawiam się czy nie kupić go do Kijanki. Normę A5 spełnia, natomiast co mnie ciekawi to brak spełnienia normy SN ze względu na wysoki poziom cynku. Ma ktoś może jakieś informacje jak ten pakiet Full Zinc wpływa/nie wpływa na nowoczesne eko-silniki?
Czy to nie taka sama zasada jak z magicznymi SAPSami, którymi się straszy kierowców ?
Skoro mój silnik w zasadzie nie spala oleju (a jak już to w ilościach niezauważalnych na bagnecie) więc jaką drogą ma się dostać do DPF ten Cynk ?
Rozumiem, kiedy silnik "bierze" 1 litr na 1000km ... ale jak nie bierze ?
Cynk zawarty w ZDDP nie uaktywnia się aż do
momentu wystąpienia wysokiej temperatury
oraz dużego obciążenia. Te dwa czynniki wprawiają
w ruch reakcję, która prowadzi do wytworzenia
filmu ochronnego, który zabezpiecza części silnika
narażone na największe obciążenia.
(żródło Penrite)
[mention]hexx[/mention] , jest jak napisaleś.
Jak chla oliwę, to "cynk" idzie w katalizator/dpf, jak nie to niby skąd tam ma się wziąć?
To samo z saps'ami, to samo z LSPI itd
Natomiast toksyczność cynku, to już może być kwestia np "janusza mechanika", który "utylizuje" olej w ścieku.
No to inaczej, bo widzę, że nie wiesz...
Jak wygląda olej silnikowy (taki sam) który przepracował 10.000 km w silniku 1.8T a tym 1.8 TSFI ?
Więc uprzedzając Twoją odpowiedź... podpowiem: ten z TFSI będzie prawie tak ciemny jak z diesla.
Dlaczego olej z silnika o wtrysku bezpośrednim jest tak zanieczyszczony ?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.