• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pentastar 3.6 - Mopar MaxPro 5w30

Farcoran

Nowy użytkownik
Samochód
Dodge Grand Caravan 3.6
Marka samochodu
Dodge Grand Caravan
Budżet/ile litrów
6L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.6
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w20 Mopar MaxPro
Jaki olej masz obecnie
Pomiar MacPro 5w30
Cześć, czy ktoś mi odpowie z racji tego że na temat olejów mopar urosly legendy czy jest to minerał, synthetic blend czy synthetic, oraz jaki olej najlepszy dla tych silników 5w30 czy 5w20. W 2013 nagle Chrysler we wszystkich autach zmienił w specyfikacji olej z 5w30 na 5w20. Moim zdaniem pod naciskiem i aby spełnić normy emisji Cafe. Ja sam stosuje 5w30 i uważam że nie ma. Różnicy czy to będzie 5w20 czy 5w30. Pytanie czy jako że mopar 5w30 to Hydrocrack i taki mam zalany, przy dolewce około 0.5L-1L mogę dolac mu motula 5w30 EcoLite również spełniającego normy Chryslera itd. Mam akurat w garazu
 
Last edited:
Mopar 5W20, 5W30 jest opisany jako Synthetic Blend czyli odpowiednik europejskiego Semi Synthetic.
20230211_104620.jpg
Czy można dolać Motula? Można oleje są mieszkalne.

Czy lepszy 5W20 czy 5W30?
Trudno to mi ocenić. 5W30 RC nie powinien jakos bardzo różnic się od 5W20. Różnice w HTHS to ok 10%. Jeśli uważasz, że lepiej mu będzie na 5W30 to taki stosuj.
 
Dzięki za odpowiedź. Czyli nie przejmować się zbytnio, zrobić dolewkę z pełnego syntetyka jaki został mi po ostatniej wymianie.
Właśnie zastanawiałem się nad doborem oleju, ponieważ producent i większość ludzi związanych z tym silnikiem zaleca wymiany w interwałach 6-7tys km. Pytanie czy lanie 100%syntetyka przy tak nie wielkich interwałach ma duży sens. Tym samym czy przejść sobie przy następnej wymianie na jakiegoś Millera czy Amsoil, czy zostać na moparze skoro i tak po 6tys wymiana.
 
Wyluzuj. Zalej np. Shella HU. A częsta wymiana jest ok.
 
100% syntetyka czyli Milersa np 5W30 LSPI? No cóż może być i millers tylko na forum trochę inaczej patrzymy na zapis 100% syntetyk 😉

Zamiast mopar wybrał bym np motul eco lite albo coś tańszego z odpowiednią normą.

Pewnie jeszcze zjawi się ktoś kto będzie przekonywał do lepkości 5W20
 
Jednak pozostanę chyba przy 5w30, coś mi podpowiada że przejście na 5w20 dało oszczędność paliwa ale pytanie czy nie odbiło się to na zmniejszonym smarowaniu silnika.

Robić plukanke przy zmianie z tego mopara? Czy zlać co zleci, wlac coś innego i zapomnieć
 
Last edited by a moderator:
Back
Top