• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Petrol Power Ecomax

Jakiś czas temu kupiłem sobie taki dodatek, bo coraz więcej tankuję czystą 95 - łatwiej taką dorwać na Cyrklu niż 98. A ich premium 95 to jakiś kosmos cenowy.

20210430_215352.jpg

Dodatek stosuję od 5 tankowań. Pierwsze tankowanie na czystym Pb i zapiski z poprzedniego testu Oilem się pokrywały - średnie spalanie to okolice 7,9 litra. Pięć tankowań na dodatku Millersa i spalanie poszybowało w dół do 7,02 średnio, przy czym wahnięcia są od 6,7 do 7,1 - zależy czy więcej autostrady czy krajówek. Millers starcza na 10 tankowań do mojego baku, jak przejadę komplet to wstawię wykres z Fuelio, potem przejadę kolejne 10 tankowań na czystym Pb i się porówna czy coś się nie zmieniło.

Co do pracy silnika z dodatkiem - raczej się nic nie zmieniło. Spaliny nie mają dodatkowego cuszku jak to było na AR i na czyścidle Ravenola, nie widać jakichś dodatkowych śladów na wydechu. Jeżeli spalanie na dodatku się utrzyma, a po powrocie do czystego 95 wzrośnie do poprzedniej średniej to będzie to chyba pierwszy dodatek jaki dał mi jakiekolwiek zauważalne rezultaty. Ale to jeszcze zobaczymy.
 
Wypaliłem Millersa 2, albo 3 butelki (już nie pamiętam), czyli 1000, albo 1500 litrów paliwa. Świece nie były czerwone, ale kolor zdecydowanie się zmienił na taki ciemno rudy/bordowy. Identycznie świece barwiło po AR6900pmax. Odstawienie dodatku na kilka zbiorników i świece wracały do właściwego koloru kakaowego. Natomiast zauważyłem jedną rzecz, mój silnik 1.4 tsi po zakupie przy 86 kkm miał idealnie czyste denka tłoków, widoczne napisy i kod QR. Ja zacząłem stosować dodatki i denka sukcesywnie się zaciemniały, ale miejsca natrysku benzyny były na tłokach czyste. Wniosek taki, że paliwo miało dobre właściwości czyszczące, ale mieszanka po wybuchu pozostawiała więcej syfu. Serwisując różne auta szczególnie do 1.2 i 1.4 tsi zaglądam przy okazji wymiany świec i z obserwacji wynika, że ludzie którzy nie stosują żadnych dodatków mają denka czyściutkie. Tym samym ostatnio zaprzestałem wlewać do baku cokolwiek innego, niż czyściocha 95.
 
Ciekaw jestem jak to w moim wygląda ale nie mam czym zaglądnąć więc się nie przekonam.
 
@jerseyAdmin Za kilka dni możemy wykręcić świeczkę i będzie wiadomo :)
 
@Kaczorek79 Twoje obserwacje jedynie potwierdzają to, co wiele osób podskórnie wyczuwa, że producenci paliw na przestrzeni tych już blisko 100 lat doświadczeń i postępu opracowali taką formułę, która pozwala spalić się gotowej, standardowej benzynie optymalnie. Jeśli dodatki aftermarketowe, nie stanowią placebo, tylko faktycznie modyfikują ten proces spalania w komorze, to zaburzają jego zaplanowany przebieg, czy to generując nalot na świecach, czy nie pozwalając się mieszance w pełni wypalić. Mam coraz więcej sceptycyzmu w sobie do poprawiania samodzielnym dozowaniem czy to dodatków do paliw, czy oleju silnikowego, a Twoje obserwacje tylko mnie w tym przeczuciu utwierdzają.
 
millers ma tego ferrocenu po niżej 1%. Dolewa się go w stosunku 1:1000, czyli jest go w paliwie 1:100000, 10ppm. Ar6900 jeszcze rząd wielkości mniej. To chyba nie są duże ilości
 
Na Archoil miałem czerwone świece. Teraz leje Oilsyn i jest OK.
 
Nie wrzucajmy wszystkiego do jednego wora bo ilości ferrocenu są diametralne inne (marginalne w Archoil i od 2024 praktycznie żadne) jak i PEA, której Millers nie zawiera w ogóle a to PEA czyści komorę spalania głównie.
 
Nie ten test nie oznacza obecności PEA.
 
Właśnie o to chodzi "chyba są", "chyba nie są", "wydaje mi się że coś tam daje" itd. Producent paliwa wie co ma w nim być, ponieważ to jego biznes.
 
Ma sporo rozpuszczalników, przeciwutleniaczy i jakichś estrów (no i ferrocen), ale raczej nie ma PEA.

Tak jak z DieselPower to nie jest środek czyszczący komorę spalania. On ma zwiększyć liczbę oktanową oraz utrzymać w czystości zawory dolotowe i wtryskiwacze, a do tego mieszanka rozpuszczalników będzie najlepsza. Wystarczy przeczytać opis produktu. To musi być świetny dodatek do silników z wtryskiem pośrednim, nie wszystko musi być do (T)GDI.
 
Na denka tłoka nie zaglądałem ale po wypaleniu one shot Millersa koncówka tłumika (w Hyundai MPI) zrobiła się brudna od sadzy. Czy to dobrze czy źle nie wiem. Z czasem sadza znikła. Miałem powtórzyć żeby sprawdzić czy to nie był przypadek ale ale nie sprawdziłem 🙃
 
W msds nie ma PEA, a raczej powinno być wyszczególnione.
 
Na denka tłoka nie zaglądałem ale po wypaleniu one shot Millersa koncówka tłumika (w Hyundai MPI) zrobiła się brudna od sadzy. Czy to dobrze czy źle nie wiem.
Zaraz się okaże, że dodatki do benzyny zamiast pomagać to wręcz szkodzą poprzez zmianę składu benzyny i niepoprawne spalanie mieszanki. Z resztą @Kaczorek79 doszedł do takich wniosków. Najrozsądniej to raz w roku wypalić jeden bak z mocną dawką PEA jak Oilsyn PEATech Petrol Doctor, czy PulseGT Gasoline Power Cleaner a normalnie jeździć na czystej Pb, nawet tej E10.
 
Zaraz się okaże, że dodatki do benzyny zamiast pomagać to wręcz szkodzą poprzez zmianę składu benzyny i niepoprawne spalanie mieszanki. Z resztą @Kaczorek79 doszedł do takich wniosków. Najrozsądniej to raz w roku wypalić jeden bak z mocną dawką PEA jak Oilsyn PEATech Petrol Doctor, czy PulseGT Gasoline Power Cleaner a normalnie jeździć na czystej Pb, nawet tej E10.
Zdjęcia zamieściłem po 14 myciach na dystansie 7 000 km (i ponad 20 myciach na zaledwie 30 000 km). wszystko tam jest w porządku!
Post automatically merged:

ale nie było wśród nich Millers))
 
Back
Top