WTF?? Mechanik wlał jakiegoś petronasa z beczki, wydaje mi się, że 5w30, ale dzisiaj zapytam. Żadnych niepokojących objawów: stukania, pukania. Nic. Oleju nie ubywa prawie w ogóle.
To raczej 5w40.
Coś niedobrego się z olejem dzieje, bo TAN aż 9.6.
Ołów, jak pisze Polaris świadczy o znacznym zużywaniu się panewek.
Krzem to pewnie nieszczelne filtry.
Petronas z beczki? Czy z beczki po Petronasie? To nie są tanie oleje i troche dziwne ze warsztat ma takie w beczce.
W każdym razie ewidentnie albo olej był jakimś sikaczem, albo coś złego zaczyna sie dziać w silniku. Jak masz już wymieniony na nowy to Pobierz próbkę po przejechaniu 2000 albo 3000 km i wyślij do analizy. Jeżeli coś z silnikiem to powinny być już ślady metali.
Spytam dzisiaj co dokładnie mi zalał. On ma umowę z petronasem i leje tylko petronasa. To mechanik tylko od mercedesów. Zaleje na razie jakiegoś lotosa c3 z płukanką. Przejadę 300-400 km i zaleję coś lepszego na zimę. Po 1000 lepszego zrobię analizę.
To było pierwsze zalanie po zakupie. Auto z Belgii serwisowane wg komputera czyli co 25000.
@jerseyAdmin w Łodzi mam hurtownie gdzie mają tylko petronasa.
W dowolnych beczkach 60 czy tam 208.
Zejście ogromne, zarówno te samochodowe jaki i petronasa dla rolnictwa.
Cała hala w niebieskich beczkach.
EDIT: Ha podkoloryzowałem troszkę.
Mają Mnóstwo serii petronasa ale też Aral, czy OEM John Deere.
Nie zmienia to faktu że skupiają się na petronasie.
Mają ich mnóstwo banerów i ten niebiesko-zielony kolor jest wszędzie.
@soszo tutaj link do filmu, w którym widać że Ceratec w jakimś stopniu podbija/zwiększa lepkość oleju -
W skrócie - wg tego filmu podbija lepkość, ale o ok 0,2 - 0,3 Cst a nie o ok. 1 Cst jak wyszło z analizy (zakładając że świeży olej 5w30 miał lepkość ok 12Cst w 100stopniach). Także może i masz rację soszo, że zalano Petronas 0w40, tak to przynajmniej wygląda.
Gdyby z analizy wywalić TAN i ołów to nie byłoby tak źle z drugiej strony . Prawie połowa w mieście a nie ma rozcieńczenia paliwem (auto ma DPF), sadza na poziomie 0,1%. Silnik z podwójnym grubym łańcuchem i 26ppm żelaza...
Wlany lotos. Kultura pracy i głośność na 5w30 zdecydowanie in minus. W kabinie i przy silniku jest średnio o 2db głośniej niż na 5w40. Co oczywiście nic nie znaczy
Wlany lotos. Kultura pracy i głośność na 5w30 zdecydowanie in minus. W kabinie i przy silniku jest średnio o 2db głośniej niż na 5w40. Co oczywiście nic nie znaczy
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.