• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 2.0 HDI 90 KM

Zonk1975

Użytkownik
Samochód
Renault Koleos 2.0 dCi 181 KM Peugeot 206 2.0 HDI 110 KM Citroen C1 1.0 68 KM
Marka samochodu
Peugeot 206 SW
Budżet/ile litrów
120 pln /4,5 L
Silnik
2.0 HDI 90 KM
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40 5W30 10W40
Witam
Peugeot 206 2.0 HDI SW 2004 rok prod. bez DPF standardowo 90 KM ale wiem ze był podkręcony do 110 KM
Przebieg 290 tys.
Robię pierwszą wymianę oleju po zakupie auta. Wcześniej silnik zalewany olejem Mobil 10W40
Instrukcja mówi że można stosować 5W30 5W40 i 10W40 ale preferowany 5W40
90% to jazda miejska 7,5 km w jedna stronę do szkoły
Olej będzie wymieniany co 5-6 tys km czyli raz na rok. Spalania oleju nie zauważyłem przez 3000 km więc chyba jest znikome.
Przed wymianą będzie płukanka LIQUI MOLY PRO-LINE 262 ( no chyba że coś podpowiecie w temacie zmiany klasy oleju )
Jaki olej proponujecie ? Myślę o EUROL 5W40 SUPER LITE - moim zdaniem bardzo dobra jakość za taką kasę

 
Takie osobiste doświadczenie @SACZI.
Moim zdaniem smiało możesz przejść na 5W40.
Lepsza płynność w niższych temperaturach i lepsze bazy.
No i w związku z płynnością, lepsze smarowanie turbiny przy zimowych rozruchach.
 
Last edited by a moderator:
No i w związku z płynnością, lepsze smarowanie turbiny przy zimowych rozruchach.
A zapowiadają się zimy po -35 stopni? Czy Saczi jedynie latem te kilometry kręcił? ;)

@Zonk1975 możesz pozostać na 10W40, możesz przejść na 5W40. Bez znaczenia. Nie widzę szczególnego sensu inwestowania w droższe oleje. Lotos będzie świetnym wyborem w obu lepkościach. Płukanka co wymianę oleju, nie tylko przy zmianie lepkości.
 
A zapowiadają się zimy po -35 stopni? Czy Saczi jedynie latem te kilometry kręcił? ;)
Wiem, wiem.
Poprostu jakoś tak lepiej mi na serduszku jak to turbo jest minimalnie szybciej smarowane.
Napewno 10W40 nie zaszkodzi temu silnikowi, ale skoro można wlać 5W40 to czemu nie.

To stare 2,0 HDi chyba nawet nie ma IC i ma proste turbo bez zmiennej geometrii.
Ogólnie silniczek nie do zabicia, zaszkodziłbymu chyba tylko brak oleju.
 
Niestety, ekologia pomału morduje wszystko...
 
@Zonk1975, zacznij od 5w40.
Sugeruję Totala 9000, ale każdy inny będzie równie dobry.
Jak coś będzie nie tak, możesz bezpiecznie na 10w40 jeździć.
Ja ten silnik paliłem na 10w40 przy mrozach -27C i najmniejszego problemu nie było.

Olej to jest ostatnia rzecz, o którą powinieneś się w tym silniku martwić.
 
Ok
zmienię na 5W40 i będzie to Eurol Super Lite myślę jeszcze nad płukanką AR 2820
 
Płukanka to zawsze dobry wybór. Eurol Super Lite to również bardzo fajny olej w rozsądnej cenie.
 
...tak nawiasem to trochę się zdziwiłem że proponowaliście pozostanie przy 10W40 bo z tego co się orientuję że jak producent daje wybór miedzy 10W40 i 5W40 to zazwyczaj obstajecie przy tym drugim , albo to tylko moje subiektywne odczucie :rolleyes:
 
trochę się zdziwiłem że proponowaliście pozostanie przy 10W40
Mój wyjechał z fabryki na 10w40 (mam faktury z przeglądów) i u mnie jeździł do końca ma tym oleju.
Próba przejścia na total9000 skończyła się po 300km, gdzie wsiorbał około 0,7L. Ponowna zmiana na 10w40 i wszystko wróciło do normy, czyli mniej więcej 300ml/10tys km znikało.
I tak zostawiłem w myśl zasady, skoro jest dobrze, to po co ruszać.
 
Sprawdzałem przed chwilą faktury i książkę serwisową jeszcze z Francji i w żadnym miejscu nie jest ujęty rodzaj oleju . Daty , kilometry , filtry i ogólny opis np.płyn hamulcowy itp. ( dobrze , że tłumacz w aparacie tel jest ) Kupiłem auto od gościa który prowadzi warsztat serwisujący francuskie auta i on już żadnych książek nie prowadził a zajmował się tym autem od momentu sprowadzenia czyli 2013 r . Córka jego jeździła tym samochodem na koniec .
Bardzo dużo oleju Ci zjadł .
Zasada dobra tylko życie wtedy smutne . Pan mechanik może nie bez powodu używał 10W40
@SACZI Zrobiłeś mi teraz zagwozdkę
Auto olej miało wymieniany w grudniu 2020 i przejechało niecałe 3000 km - chciałem zmienić przed zimą razem ze wszystkimi płynami ustrojowymi
 
To zmień sobie na Lotosa 5W40, albo cokolwiek taniego 5W40. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie.
 
W rodzinie był taki peugeot, jeździł na totalu 5w40 i pobór oleju był ok 500ml na ok 12000km.
 
Back
Top