• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 2.0 HDI 90 KM

Zonk1975

Użytkownik
Samochód
Renault Koleos 2.0 dCi 181 KM Peugeot 206 2.0 HDI 110 KM Citroen C1 1.0 68 KM
Marka samochodu
Peugeot 206 SW
Budżet/ile litrów
120 pln /4,5 L
Silnik
2.0 HDI 90 KM
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40 5W30 10W40
Witam
Peugeot 206 2.0 HDI SW 2004 rok prod. bez DPF standardowo 90 KM ale wiem ze był podkręcony do 110 KM
Przebieg 290 tys.
Robię pierwszą wymianę oleju po zakupie auta. Wcześniej silnik zalewany olejem Mobil 10W40
Instrukcja mówi że można stosować 5W30 5W40 i 10W40 ale preferowany 5W40
90% to jazda miejska 7,5 km w jedna stronę do szkoły
Olej będzie wymieniany co 5-6 tys km czyli raz na rok. Spalania oleju nie zauważyłem przez 3000 km więc chyba jest znikome.
Przed wymianą będzie płukanka LIQUI MOLY PRO-LINE 262 ( no chyba że coś podpowiecie w temacie zmiany klasy oleju )
Jaki olej proponujecie ? Myślę o EUROL 5W40 SUPER LITE - moim zdaniem bardzo dobra jakość za taką kasę

 
Do swojej Xantii XU7JP4 (284 k km) leję również 10W40 Totala. Po 3000 km na bagnecie bez zmian. Jest dobrze - nie testuję innych olejów bo po co jest wszystko jest super ?
 
Do swojej Xantii XU7JP4 (284 k km) leję również 10W40 Totala. Po 3000 km na bagnecie bez zmian. Jest dobrze - nie testuję innych olejów bo po co jest wszystko jest super ?
No właśnie po to tu jestem żeby popróbować i coś pozmieniać . Nie wiem czy będzie lepiej czy gorzej na pewno inaczej . Tutaj dowiedziałem się wielu rzeczy
 
Elegancko, jak silnik zdrowy to na 5w40 będzie mu najlepiej, choć jak wcześniej było pisane - 10w40 raczej mu nie zaszkodzi. Mieliśmy w rodzinie Partnera z tym motorem, jeździł na Totalu 9000 Energy przez 250kkm i jak go sprzedawaliśmy chodził jak nowy. W moim i kumpla 406 90 i 110km były podobno castrol 10w40 i nikt nie wie co, na obu przeszliśmy na 5w40 - Total C3, Motul X-Clean, teraz Bizol Allround, zero poboru oleju, elegancki rozruch, a do tego z tych trzech to tylko na Bizolu nie słychać szklanek na zimnym silniku. 406 mają przebiegi odpowiednio 400 i 500kkm, przynajmniej na licznikach.
 
Jak nic się nie wydarzy po przejściu na 5W40 to z ciekawości będę zmieniał oleje na takie jak piszesz i zobaczymy co z tego wyniknie👍
 
Na pewno nic się nie wydarzy na 5W40. Czasami możesz zauważyć wzmożony apetyt na olej, ale w drugim, trzecim interwale powinien się zmniejszyć. To normalne.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Posiadam Xsare 2.0 HDi 90 na Boschu. Poprzedni właściciel łał przez 12 lat mobil 5w50, auto pobierało około 0.5 l na 15000 km. Po przejściu na 5w40 totala zużycie jest znikome/niezauważalne. Jak powyżej, olej to ostatnia rzecz, o którą trzeba się martwić w tym samochodzie. Byle był.

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top