• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 207 2006 1.6 16V NFU 80KW 109/110KM

Ghert

Użytkownik
Marka samochodu
Peugeot
Budżet/ile litrów
sensowny/4
Styl jazdy
Silnik
1.6 16V NFU
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nowy zakup, ale podobnie nie bierze
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 5w40
Jaki olej masz obecnie
5W30
Cześć, poszukuje oleju do Peugeot'a 207 w którym siedzi stara jednostka 1.6 16V NFU, która była w nim tylko na początku produkcji. Samochód będzie jeździł w małym mieście odcinki 2-3km. Obecnie zalany jest 5w30 przez poprzedniego właściciela
 
Polecam zostać przy 5w30, marka jaką preferujesz, mnie wszysycy znają że polecam specola i taki Ci polece a dokładnie specol gold 5w30, ponieważ jestem zdania iż lepiej wymienić tanszy olej częściej niż droższy a rzadziej.
 
Serwisuje teściom takiego peugota z tym 1.6- 330 tys km, cały czas zalewam im 5w40 a3/b4, silnik w ogóle nie bierze oleju jest w świetnej kondycji. I taki polecam.
 
Właśnie zastanawiam się nad wyborem między 5w30 a 5w40. Co będzie lepsze i na jakim oleju silnik będzie najszybciej się rozgrzewał w mieście.
 
Proponuję 5W30 od Totala. Jakoś zawsze korci mnie polecenie tego oleju do francuskich aut. Tym bardziej że PSA ma z Totalem długą i raczej udaną współpracę w kwestii dostarczania środków smarnych
 
@Ghert, jeśli auto w większości ma pokonywać tak krótkie odcinki to polecam Castrola Magnatec Start Stop 5W30 C2. To jest olej na takie warunki eksploatacji. Wracając to Twojego pytania, który olej nabierze szybciej temperatury to generalnie ten bardziej płynny, czyli w tym przypadku 5W30, a nie 5W40.
 
Wracając to Twojego pytania, który olej nabierze szybciej temperatury to generalnie ten bardziej płynny, czyli w tym przypadku 5W30, a nie 5W40.
Dyskusja już o tym również była i jest to bez znaczenia. A raczej różnice są na tyle niewielkie, że nie ma się czym szczególnie przejmować.

Właśnie zastanawiam się nad wyborem między 5w30 a 5w40
Bez znaczenia. Weź to, co będzie tańsze. Jeśli silnik będzie pokonywał tak niewielkie dystanse, to sugeruję się bardziej skupić na interwałach. Proponuję max 7000km + płukanka przy każdej zmianie. Silnik prosty, bezproblemowy, wszystko A3/B4 będzie równie dobre. Co znajdziesz danego dnia przed wymianą oleju na półce, co będzie w promocji, to się nada. Poluj za 5W40 w Kauflandzie, bo MyProject jest produkowane przez niemieckiego Mitana. Na promocji wypada bardzo fajnie cenowo za 5L.
 
mam ten silnik w 307 i obecnie jeździ na lotosie 5w40 i jest ok zero poboru.
jak pisał zielony każdy A3 bedzie ok. Na następną wymianę u mnie z ciekawości pójdzie eurol super lite 5w40
 
A ja myślałem, że te oleje myproject to jakiś lipton niby made in Germany, a w środku nie wiadomo co. Ogólnie to tam bez promocji są drogie oleje, np gm 10w40 kosztuje 90zl banka. Ja bym też celowal w lotosa, to nie są jakieś wymagające silniki.
 
Hej, kolejna wymiana oleju będzie się zbliżać. Na poprzednią wymianę poszedł Valvoline Synpower 5w30 A3/B4, silnik nie bierze wcale oleju. Polecacie jakąś alternatywę? Może tańszą, a równie dobrą? Myślę nad Totalem Quartz 9000 5w30 bo raczej będzie wystarczający. Na pewno chce zostać przy 5w30 bo nie widzę sensu przejścia na 5w40. Chyba że coś jeszcze taniej się znajdzie.
 
No właśnie zastanawiam się czy kupić olej z normą a3 tak jak poprzedni Valvoline czy może psa b72 2290 czyli najczęściej oleje z normą c2.
 
Back
Top