• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 208 1.2 VTi

Muzyk

Użytkownik
Peugeot 208 1.2 VTi
Specol Gold 0w30 + ar9100
Instrukcja zaleca wszystko, od 0w30 do 10w40
do 200zł / 4l
Głównie miasto (Warszawa) + obwodnica z predkościami bliski vmax tego pudełka



Niestety zastosowany Specol znika w oczach, z totalem 0w30 było podobnie, najmniejsze zuzycie było na 5w30 Total Ineo ECS. Myślę nad zalaniem go Ravenolem VST 5w40
 
W tym przypadku mozna sprobowac lepkosc 5W-40. Tym bardziej jak producent taka lepkosc dopuszcza. I obserwowac jak sie bedzie zachowywac. Przed zmiana mozna zalac plukanke, nastepnie zostawic do 15 minut na wolnych obrotach.

VST to olej Full SAPS, co jest dokladnie napisane w instrukcji pojazdu?
 
W tym przypadku możesz zastosować Full-Saps.

Może być przez Ciebie wymieniony Ravenol VST

Ewentualnie: http://oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&p=260#p260

W dobrej cenie na : https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-6736-Meguin-Megol-Super-Leichtlauf-5W40-5L.html

Shell Helix Ultra 5w40
 
No więc tak,

VST nie zmieniło apetytu na olej tego szkodnika. za chwilę kolejna wymiana i chyba wjedzie 5w40 od Shella, bedzie przynajmniej tanio ;)

Ale pojawił się temat płukanki i przydałoby czyms mocnym przeplukac. Co polecacie zeby to ruszyc?
 
Jak bardzo ci się chce? Jak niespecjalnie to do oleju dodaj AR2300 i przejeździj z tym jedną wymianę. Jak bardziej to można pokombinować z płukanką, olejem czyszczącym i tak dalej.
 
Jak wyglada pod korkiem ?

Normalnie, pod korkiem jest pasek rozrzadu ;) nie wyglada zle :D
Post automatically merged:

jest szansa że wjedzie Oilem jako płukanka, sprawdzimy czy coś pomoże, auto ma aktulanie kolo 85kkm przejechane wszystko pod stopa mojej zony, auto od nowosci u nas.
 
A wiec mamy stycznosc z taka konstrukcja, myslalem, ze widac nieco wiecej, a dokladnie gora silnika tzn. walki itd.

Jakie jest te zuzycie na 1000 km ? Ta konstukcja jest mi zupelnie obca, sa znace Ci jeszcze podobne przypadki innych posiadaczy zwiekszonego poboru oleju ? Jak juz wspomnial @jerseyAdmin mozesz sprobowac jeszcze Ar2300, na koncu jeszcze jakas "szybka" plukanke. Jak to nie pomoze, to juz trzeba szukac problemow wynikajacych w silniku.
 
Jak wyglądało docieranie silnika, skoro jest u Ciebie od nowości?
O ile się nie mylę, to jest to seria stworzona przy współpracy z BMW i te silniki brały olej od fabryki. Czytałem coś o tym na forach i grupach PSA bo chciałem kiedyś 1.6 THP i po zagłębieniu się w szczegóły techniczne odpuściłem.

Co ile olej wymieniany?

Silnik typowo miejski, wolnossący, 3 cylindry. Obawiam się, że dałeś o jeden raz za dużo w palnik na niedogrzanej jednostce. Pierścienie w takich jednostkach są z papieru [oszczędności, eko terroryzm itp, itd...]

Możesz przepłukać silnik, przejść na próbę na 5W40 od Extreme [pakiet zabezpieczający oraz niski noack] i troszeczkę uspokoić jazdę, bo przy pałowaniu ta jednostka zawsze będzie Ci brała olej. Do dynamicznej jazdy kup coś uturbionego starszej konstrukcji, jak Laguna, czy Octavia.
 
Marzę o tym by zamienić mieszczucha na paździocha ;) proszę bez takich porad.

Silnik ma troche wspolnego z VTi, ale tylko trochę ;) no nic, zobaczymy co wyjdzie po plukance, nie bardzo mi sie chce zagladac do pierscieni.
 
Marzę o tym by zamienić mieszczucha na paździocha ;) proszę bez takich porad.

obawiam się, że przy Twojej eksploatacji obecnej jednostki, to już masz paździocha. Ale nie mój cyrk, nie moje małpy. Ja tylko zwróciłem uwagę, że takie silniki średnio nadają się do pałowania, a jeśli już w ten sposób je traktujemy, to nie płaczemy, tylko liczymy się z konsekwencjami. Nie napisałem, że masz zmienić obecny samochód.

ale tylko trochę

brak turbiny.

zobaczymy co wyjdzie po plukance, nie bardzo mi sie chce zagladac do pierscieni.

LM2662 i trzymać dobre 20 minut + ewentualnie spróbować Valvoline Max Life 5W40 zamiast Extreme. Najważniejsze i tak będzie w tym wszystkim, aby zmienić charakter jazdy. Albo po prostu, lać co wychodzi najtaniej, bo i tak będzie brał tyle, że na 10 tysięcy 3x olej zmienisz.
 
obawiam się, że przy Twojej eksploatacji obecnej jednostki, to już masz paździocha. Ale nie mój cyrk, nie moje małpy. Ja tylko zwróciłem uwagę, że takie silniki średnio nadają się do pałowania, a jeśli już w ten sposób je traktujemy, to nie płaczemy, tylko liczymy się z konsekwencjami. Nie napisałem, że masz zmienić obecny samochód.



brak turbiny.



LM2662 i trzymać dobre 20 minut + ewentualnie spróbować Valvoline Max Life 5W40 zamiast Extreme. Najważniejsze i tak będzie w tym wszystkim, aby zmienić charakter jazdy. Albo po prostu, lać co wychodzi najtaniej, bo i tak będzie brał tyle, że na 10 tysięcy 3x olej zmienisz.
Nie tylko brak turbo, inny rozrząd (pasek), wtrysk pośredni zamiast bezpośredniego. Wymieniać dalej ?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 
Wymieniać dalej ?

nie musisz, znam już te różnice. Jest to jednostka budżetowa, więc zmienili łańcuch na pasek i zabrali wtrysk bezpośredni, żeby koszty serwizu były mniejsze, oraz można było założyć LPG.

Druga sprawa, że THP, oraz VTI również były na pośrednim. Nie wszystkie miały wtrysk bezpośredni. Nie zmienia to faktu, że opracowana technologia tego silnika wywodzi się z większych, pokrewnych jednostek.

Nie o konstrukcji samej w sobie jest ten temat, ale o tym, czy coś w ogóle możesz zrobić, żeby nie brał oleju. Skup się na tym, co Ci napisałem i monitoruj zużycie.
 
Od strony mechanicznej jakieś rozpoznanie już robiłeś aby wykluczyć lub potwierdzić która scieżka zużywania oleju dominuje?
Obraz ścianek cylindrów, ciśnienie sprężania, stan zawóru PCV (jeśli występuje)?

Jak już przedmówcy wspominali, może przy takim sposobie eksploatacji jest to typowy obraz dla tej jednostki.

1571818504576.png
 
Last edited:
Obraz ścianek cylindrów, ciśnienie sprężania, stan zawóru PCV ?

nie bardzo mi sie chce zagladac do pierscieni.

Stawiam, że nie. Póki co, myslę, że można spróbować płukanki i zmiany oleju, oraz charakterystyki jazdy.

Nadal nie wiem, jak silnik był docierany i jakie były do tej pory interwały wymiany oleju, a są to kluczowe informacje.

Mam nieodparte wrażenie, że autor oczekuje od nas podania złotego środka smarnego, który wyleczy wszelkie dolegliwości. Niestety, tak to nie działa.
 
Panowie! Nie drażnić admina osobistymi wycieczkami.
 
Back
Top