• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 307 1.6 109km HB 2002r

Kuba

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Lancer 1.6 98km 4g18
Marka samochodu
peugeot 307
Budżet/ile litrów
100 za 4L
Styl jazdy
Silnik
1.6 109km benzyna
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
minimum ACEA A3, API SH/SJ
Jaki olej masz obecnie
lotos 5w40
Witam.
Jako że poprzednie auto Vectra B 2.0 136km wyzionęło ducha (i tym samym skończyła się moja udręka z tym samochodem, gdyż to był najbardziej awaryjny samochód jakim jeździłem) zakupiłem peugeot 307 1.6 109km. auto kupione za grosze i już prawie doprowadzone do ładu (silnik przerywał, gasł przy odpalaniu i miał kilka rzeczy do poprawy z mechaniki.
W lipcu zalany lotosem 5w40
Po rozgrzaniu silnik pracuje ok na zimnym jest głośniejszy a po nocy w mrozy przy ok -17 przez pierwsze 10-30 sek słychać lekkie stukanie jak by zawory (lecz znacznie ciszej niż w dieslu) potem wszystko jest ok.
Teraz pytanie czy nie zalac go jakimś 5w30 lub jakims innym 5w40
pobór oleju to ok 0,5L na 5000 km wiec nie jest źle.
Wymiana oleju planowana na maj/czerwiec oraz płukanka
Więc panowie co proponujecie?
Pozdrawiam
 
To samo co przed chwilą dla Mitsu - płukanka długoterminowa na ostatnie kilkaset km, to może być jakiś przytkany wąski kanalik.
Czy w instrukcji jest coś o lepkości oleju? Dobieraczki pokazują 5w30 C2. Z uwagi na to że jest pobór, to bym wlał 5w30 ale trochę bardziej lepkie A3/B4.
Valvoline MaxLife/SynPower/AllClimate 5w30
Gulf Formula G 5w30

PS właśnie rozpoczynam przygodę z tym modelem i rocznikiem ale niestety najmniejszy 1.4. I też będzie do miasta. Ale do wymiany oleju jeszcze daleko :D

Pozdrawiam,
 
Jak 5w30 to specol gold
Lotos aurum 504 ale ja bym pozostał na lotosie 5w40
 
Właśnie zastanawiałem się nad 5w30 ze względu na głośniejszy rozruch, w instrukcji jest rekomendowany total od 5w30 do 10w40
zastosuję pewnie jakąś tanią płukankę postojowa (trasy dzienne to 2x15km wiec długoterminowa chyba nie ma sensu)
 
Płukanka powinna troche przepłukać kanały i regulatory zaworowe więc powinny szybciej się napełniać olejem i tyrkotanie powinno być krótsze.
Post automatically merged:

Jeśli klepanie występuje rano to znaczy że olej ucieka już przez luzy w samoregulatorach ja bym zostawił 5w40 ale przy wymianie zastosował płukanke
 
Witam
zostanę przy lotosie 5W40 można o kupić od 55zł to połowa te co volvo lecz wcześniej zrobię płukankę, polecacie jakąś budżetową? myślałem o k2 bo tania jak barszcz.
lotosa chyba nie podrabiają więc chyba brać najtańszego na alledrogo, czy macie jakieś sprawdzone źródło?
 
Bierz Lotosa jak masz tanio. Płukankę to zależy już czy ma tylko bardziej rozrzedzić olej bo wtedy taka K2 się sprawdzi czy coś mocniej podczyścić.
 
Ja używałem k2 i oleju przy wymianie weszło jakieś 0.3- 0.4L więcej niż przy wymianie bez płukanki.
 
Bierz Lotosa jak masz tanio. Płukankę to zależy już czy ma tylko bardziej rozrzedzić olej bo wtedy taka K2 się sprawdzi czy coś mocniej podczyścić.
Mówisz że tania k2 nic nie wyczyści? to możesz zaproponować coś lepszego lecz aby nie przekraczało ceny oleju :)
 
Ja bym Ci polecił oilem long life, ale cena jej go 89zł, lecz z tą plukanką jezdzisz cały interwał olejowy.
 
Czytałem o niej.
Ale z racji krótkich tras na których się nawet olej porządnie nie nagrzeje, celowałem w taką stacjonarną.
 
To się wybierz na kawę do Krakowa, albo Poznania i już jest trasa odpowiednia. 😉
No co ty covid-19 szaleje więc wyprawy tylko dom - praca😁
Generalnie może tak być że wyjadę z Warszawy i w międzyczasie kawiarnie zamkną 😜

A tak na poważnie to rozważam wypłukać silnik plukanką k2, wymienić olej i dodać oilem longlife, butelka podzielona na dwa auta (do każdego wchodzi ok 3litry oleju) i jeździć z tym rok ( ok 8000km)
 
@Kuba, jeśli ma być nie droższa niż wybrany olej, a dobra to postojowa Archoli AR2820 lub Xado VitaFlush (płukanka do jazdy od 20 do 1000 km) dostępna w dość przystępnej cenie.
 
@Kuba, tak. Po płukaniu Xado Vitaflush nie miałem żadnych problemów. Nowy olej po płukaniu był przez pierwsze 100-200 km przeźroczysty, co w dieslu nie jest takie oczywiste. Najlepszy efekt miałem jednak po zastosowaniu Vitaflush, a bezpośrednio po niej oleju płuczącego Xado Verylube Flush.
 
Last edited by a moderator:
Panowie
kierując sie tropem kolegi @Maro99 szukałem płukanek xado i znalazłem xado extreme flush do ciężarówek cena ok 80zł a wystarcza na 35-45 litrów oleju, wydajność na 10 płukań w osobówce (mam 3 samochody). ktoś używał w osobówce? myslicie ze mozna podzielic na mniejsze porcje i stosować?
 
Back
Top