• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 308 150KM, 1,6 THP

daroot

Użytkownik
Samochód
Peugeot 308
Marka samochodu
Peugeot
Budżet/ile litrów
200/4,5
Styl jazdy
Silnik
1,6 THP
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30, 5W30, 5W40 ACEA A3/B3, A3/B4, A3/B5
Witam. Przejrzałem posty ale nie znalazłem tego silnika, doładowany na bezpośrednim wtrysku, benzynowy.
Motor w trakcie remontu, chciałbym zalać dobry olej gdyż wiem że te silniki są "szczególnego" traktowania.
Proszę o pomoc w doborze, poczytałem posty i skłaniam się ku 0W40 Mobila FS.
 
Wybor dobry, do tego masz dodatkowo: Meguin Super Leichlauf Driver 0W-40, A.M.G Extreme Lubricants 0W-40.
 
Dorzucam propozycję Ravenola SSL 0w40:


 
To zdaje się ten sam silnik co w Mini i o ile kojarzę to raczej zalecano tam LL04 5W-30 niż 0W-40, podobno lepiej wpływa na żywotność osprzętu? Francuska wersja raczej się nie różni niczym, więc może Mitasu MJ-111 (5w-30)?
 
Dziękuję Panowie za podpowiedzi. Tak, to ten sam silnik co w Mini, więc może zamiast 5W30 pójść w kierunku 5W40 ?
 
Tylko, że Peugeot zaleca/ł do tych silników C2 0w 5w - 30 (Total Ineo ECS albo Ineo First).
 
0W30, 0W40 i skrócone interwały, jak amen w pacierzu. MAX 10 tysięcy, a najlepiej 8. Poszedłbym w drogą zabawę, ale jak ma być pełna ochrona, to nie ma co oszczędzać - PAO.
 
Na ruskim oilklubie wyczytałem kiedyś, że te silniki (THP, VTi) nie są tak w 100% bliźniacze w odmianie BMW i PSA, a co za tym idzie ma sens stosowanie odpowiednich norm danego producenta. Ile w tym prawdy nie wiem.
Ja swego czasu do 116i lałem SSL 0W40 z normą BMW, ale do swojego VTi leję już M1 ESP 5W30 z normą PSA.
Do tego konkretnego auta sam poszedłbym w coś z normą PSA 2312 czyli Ineo First, albo Texaco DS PRO P 0W30.
 
olej.png

wycinek z instrukcji serwisowej z 2007r, (niestety po rosyjsku).
Widzę że ile ludzi tyle opinii :) Byłem nastawiony na 0W40, ale im więcej czytam tym jestem nastawiony bardziej na 5W40.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
 
Wydaje mi się, że na rosyjski rynek mogą być inne zalecenia, bo to duży kraj i ciężko ogarnąć wszystko i wszystkich.
Tak czy inaczej, wyszukiwarka Totala podaje Ineo First 0W30. Ludzie leją do tego silnika często 0/5W40 z tego co czytałem np. na forum Peugeota i nie wyobrażają sobie innej cyferki po W jak 40 właśnie.
Najważniejsze i tak żebyś regularnie kontrolował stan oleju i że względu na rozrząd trzymał go w górnym zakresie miarki na bagnecie.
 
Ciekawostka - 1.6 thp po przebiegu 120tys km. Klucz w tych silnikach to jak najniższy noack, jak najwyższy punkt zapłonu i jak najczęstsze wymiany oleju
 

Attachments

  • FB_IMG_15787587590198613.jpg
    FB_IMG_15787587590198613.jpg
    275,3 KB · Odwiedzin: 422
  • FB_IMG_15787587550838719.jpg
    FB_IMG_15787587550838719.jpg
    251,3 KB · Odwiedzin: 442
  • FB_IMG_15787587679008863.jpg
    FB_IMG_15787587679008863.jpg
    178,2 KB · Odwiedzin: 412
@lukaszewski We wszystkich silnikach z wtryskiem bezpośrednim jest to wymagane. Mój przy 130 kkm wyglądał trochę lepiej, ten sam silnik, co THP, tylko w BMW.

190820_155217.jpg
 
Nie wiedziałem, jak wygląda, więc zdjąłem kolektor i od razu wyczyściłem. Sama chemia dała radę bez problemu. "Moje Auto" Turbo EGR Cleaner rozpuszcza okrutnie ten nagar.
 
Back
Top