- Marka samochodu
- Peugeot
- Budżet/ile litrów
- 5L
- Styl jazdy
- Silnik
- 3.0 v6
- Data produkcji
- 2006
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 0.05L
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5w40/10w40
- Jaki olej masz obecnie
- Liqui Moly SynthOil High Tech 5W40
Proszę o poradę w doborze oleju do w/w samochodu. Silnik to stara konstrukcja PSA V6 3.0 projektowana jeszcze w latach 90-tych.
Przebieg licznikowy to ok 235 000. Instalacja gazowa Stag z grudnia 2018.
Przebieg roczny to ok 30 tyś km. Skrzynia automatyczna.
Do tej pory zawsze lałem Liqui Moly SynthOil High Tech 5W40, ale być może nie jest to optymalny wybór ani technicznie, ani ekonomicznie.
W zeszłym roku uszczelniałem silnik przy wymianie rozrządu, ponieważ samochód tracił olej. Jest lepiej, ale nadal coś cieknie. Po bardziej dynamicznej jeździe czuć delikatną woń spalonego oleju przechodząc koło maski. Spodnia osłona silnika była wilgodna, kiedy sprawdzałem kilka miesięcy temu. Niestety, mechanicznie chyba nic więcej się z tym nie da zrobić.
Ostatnio rzucił mi się w oczy Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40 przeznaczony do silników z wysokim przebiegiem. Kontaktowałem się z centralą LM w Niemczech by spytać czy można go stosować w instalacjach LPG: "Można, mimo że ma wysoką zawartość siarczanów, ponieważ nie ma to negatywnego wpływu na silnik, a ma wpływ jedynie na nieznaczne pogorszenie jakości spalin."
Użytkowanie samochodu: 60% autostrada, 25% drogi krajowe, 15% miasto.
Przebieg licznikowy to ok 235 000. Instalacja gazowa Stag z grudnia 2018.
Przebieg roczny to ok 30 tyś km. Skrzynia automatyczna.
Do tej pory zawsze lałem Liqui Moly SynthOil High Tech 5W40, ale być może nie jest to optymalny wybór ani technicznie, ani ekonomicznie.
W zeszłym roku uszczelniałem silnik przy wymianie rozrządu, ponieważ samochód tracił olej. Jest lepiej, ale nadal coś cieknie. Po bardziej dynamicznej jeździe czuć delikatną woń spalonego oleju przechodząc koło maski. Spodnia osłona silnika była wilgodna, kiedy sprawdzałem kilka miesięcy temu. Niestety, mechanicznie chyba nic więcej się z tym nie da zrobić.
Ostatnio rzucił mi się w oczy Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40 przeznaczony do silników z wysokim przebiegiem. Kontaktowałem się z centralą LM w Niemczech by spytać czy można go stosować w instalacjach LPG: "Można, mimo że ma wysoką zawartość siarczanów, ponieważ nie ma to negatywnego wpływu na silnik, a ma wpływ jedynie na nieznaczne pogorszenie jakości spalin."
Użytkowanie samochodu: 60% autostrada, 25% drogi krajowe, 15% miasto.