• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 407 HDI RHR FAP 136@160

Kochu

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot 407 2.0 HDI 136@160
Marka samochodu
Peugeot 407
Budżet/ile litrów
130
Styl jazdy
Silnik
2.0 HDI RHR 136@160
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
PSA B71 2290 ??
Jaki olej masz obecnie
Total Ineo ECS 5w30
Witam serdecznie mam tego puga od 6 lat . Jest po chipie na 160/400. Obecnie nalot 298 tys a kolejna wymiana oleju przy 300tys. Zawsze lałem Total Ineo ECS 5w30 ale u was na forum wszyscy chwalą Litowa Aurum 504/507 , który nie ma norm PSA a chciałbym go wypróbować o ile można 😉
Nie mam żadnych uprzedzeń do naszego rodzimego producenta a wręcz chciałbym z niego skorzystać (obecnie leje do Mitsubishi Colt 1.3 (274 tys przebiegu) Lotos Synthetic plus 5w40

Proszę o rady😉
 
Lotosy Aurum są "bezaprobatowe" i produkowane w najpopularniejszych formulacjach. Chyba żaden nie spełnia wymagań tej normy. Ona jest zresztą odpowiednikiem ACEA C2, a Lotos nie ma "czystego" C2 w ofercie. Z rodzimych dużych producentów jeżeli chcesz coś naszego to Orlen Platinum MaxExpert XF 5W-30. Poniżej link do naszej analizy z komentarzami.


Jeżeli chcesz Lotosa, to najbliżej wymagań będzie Lotos Aurum C3 5W-30:

 
Wszyscy chwalą aurum, a lotos synthetic 5W30 C2/C3 spełnia wymagania PSA B71 2290. Do tego ma oficjalną aprobatę MB229.51. Jeśli miałbym zastosować lotos tego silnika to właśnie taki.
 
Aurum chyba po prostu najłatwiej dostać bo w każdym Oszołomie na rogu jakieś są :)
 
Za to np na alle są 3 strony ofert synthetic c2/c3, a tylko jedna aurum C3 ;)
Chyba kłopotów z dostępnością być nie powinno.
 
To jak zmieniać markę oleju czy zostać przy obecnej?

Jeśli mam być szczery to zastanowilbym się nad :
1.Lotos Synthetic Plus C2/C3 5w30
2.Mobil1 ESP 5W30
3. Orlen Max Expert 5W30 XF

Podpowiedzcie mi teraz czy jeśli jednak zmieniać olej to przy wymianie oleju z Total Ineo Quartz ECS 5w30 na jeden z powyższych należy bądź warto robić płukankę ? Jeśli tak to czym ?
 
Został bym przy Totalu, ewentualnie brał Mobila, ale to tylko dlatego, że posiada oficjalne aprobaty, a silnikowi...masz tam 300kkm, skoro Total go do tej pory nie zabił, to dlaczego miał by to zrobić teraz? :) Płukanka, oczywiście, nawet przy każdej wymianie oleju. Płukanki postojowe nie mają za zadanie w 15 minut, jakimś magicznym sposobem, wyczyścić silnik na błysk, tylko w zasadzie mają rozrzedzić olej, żeby ten lepiej spłynął z silnika. Jaka płukanka? Moim zdaniem jakakolwiek, ale chyba Archoil AR2820 i Liqui Moly LM2662 wychodzą najlepiej pod względem ceny do jakości, ale osobiście lałem też płukanki Mannola, czy K2 i też swoje zadanie spełniały. Jeżeli olej wymieniasz regularnie, to pchanie się w jakieś super środki nie ma sensu, bo i tak silnik jest czysty, chodzi tylko o efektywniejsze usunięcie starego oleju.
 
Last edited:
Jeżeli chcesz zmieniać to wg mnie Orlen, Lotos, Mobil - w tej kolejności. Głównie ze względu na cenę, jakościowo Mobil ESP będzie lepszy (nie ma co się oszukiwać, zwłaszcza patrząc na analizę ESP), ale nie będzie to robiło wielkiej różnicy przy regularnych wymianach.

Możesz też pozostać przy Totalu. Tak jak pisze @Triumphator skoro sprawdził się do tej pory, to raczej nic się nie zmieni :)

Płukankę zawsze warto, możesz wziąć Motula albo którąś z w.w.. Używałem wszystkich 3 i były ok. Albo po prostu weź to co będzie w sklepie w którym będziesz zamawiał olej, płukanki "szybkie" w zasadzie tylko ułatwiają spuszczenie całości starego oleju.
 
Back
Top