• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 407SW - 2.0 HDI 136KM

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
Parę złomków...
Marka samochodu
Peugeot
Budżet/ile litrów
150-170pln - 5,5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 HDi 136KM 100KW
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nieznane na tą chwilę...
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W-30/5W-40/10W-40
Jaki olej masz obecnie
Castrol 10W-40
Dzień dobry :)

Pacjent Peugeot 407SW z silnikiem 2.0 HDi - 136KM @100KW - obecnie zalany Castrol 10W-40.

Nalot 345kkm, jeżdżony głównie trasa, ale również zdarzają się odcinki krótsze, w tym jazda po mieście.
Czy przejście na 5W-40 będzie zasadne, czy zostać przy tym 10W-40 i nie kombinować, chociaż turbo zapewne ma nie fajnie przy tym...

Instrukcja zaleca 5W-30 z racji filtra FAP, tylko zastanawiam się czy skok z 10W-40 na 5W-30 go nie skończy...
Poboru oleju nie znam na tą chwilę, bo mam go od tygodnia.

Jaki olej do tego polecacie nie za miliony, przy takim przebiegu, który byłby odpowiedni?
Myślałem o Total Quarz 9000 5W-40, mimo że rekomendowany jest Ineo ECS 5W-30 wg wyszukiwarki.
 
Z tego co wiem, to Volvo i Ford miały suche DPFy, a PSA mokre FAPy. @jan.janko nie będę zaczynał z tobą dyskusji, napisałem że mi się to wydaje więc chyba logiczne że jeśli ktoś wie lepiej to należy mnie poprawić.
Kolego drogi, mylisz się. Volvo (jeszcze będąc własnością Forda) stosowało silniki 2.0 HDI z koncernu PSA do swoich samochodów, bez swoich modyfikacji. Od 2006 roku Volvo seryjnie produkował samochody z tymi silnikami diesla wraz mokrym FAP (a nie z DPF), dokładnie takim samym jakie były stosowane w Peugotach, Citroenach i jak i zapewne w innych konstrukcjach. Modele te oznaczał jako 2.0D.
Post automatically merged:

@mowczar bo nie montowali. Ford i Volvo montowali suche filtry, gdzie PSA montowało filtry z dotryskiem płynu katalitycznego.
Filtry w Ford/Volvo są innej konstrukcji, będąc mniej restrykcyjnymi w porównaniu do FAP montowanych przez PSA.
W Fordzie i Volvo to, czy stosujesz C2, czy A5 nie robi w zasadzie żadnej różnicy w długości życia filtrów, w PSA stosując A5 w zamian C2 filtr zapełnia się jednak szybciej i wg. znajomego mechanika, który się w konstrukcjach PSA specjalizuje, dzieje się to wyraźnie szybciej, bo filtry PSA mają też mniejszą pojemność.

Problemem jest to, że w świadomości wielu jak dopalacz cząstek stałych to DPF i tak nazywają to urządzenie , choć w niektórych konstrukcjach to FAP.
 
Last edited:
I do volvo też szedł ten debilny płyn? Eolys czy jakoś tak. No cóż, człowiek się uczy całe życie. Nadal stoję natomiast za tym, że ważniejsze są zalecenia konstruktora silnika, a nie samochodu innej marki, do którego jest wkładany.
 
A5/B5 jak dla mnie odpada. Ja bym poszedł po prostu w C2 lub C3 5W30 (ewentualnie 0W30). Budżet trochę Cię ogranicza bo to w sumie 6 l i wybór się nieco zawęża do marek krajowych oraz do kilku "zagranicznych". Ja bym poszedł w Orlen Maxexpert V 5W30 (lub dołożył do M1 ESP 5W30) a z C2 jak nie Orlen/Lotos/Specol to w budżecie masz Eurola FE 5W30 (standardowy C2 jak inne ale powinien załapać się w budżecie).
 
Na Motorcrafcie A5/B5 a wcześniej Ford Formula F Volvo z silnikami 2.0D (2.0 HDI) mają nakręcone po paręset tys. km (>300 tys.) i dalej jeżdżą bez problemów.
 
I co z tego? Peugeoty i Citroeny totalu ECS również.
 
Nie jest ani bezproblemowe ani zalecane ze względu na układ oczyszczania spalin. Co się tak uwziąłeś na to A5B5?
 
a ma ktoś wiedzę o Ravenolu FEL 5W30 podobno w pełni syntetyczny i ma C2, jak on się ma do Totala Ineo ECS?
 
Back
Top