• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 407SW - 2.0 HDI 136KM

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
Parę złomków...
Marka samochodu
Peugeot
Budżet/ile litrów
150-170pln - 5,5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 HDi 136KM 100KW
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nieznane na tą chwilę...
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W-30/5W-40/10W-40
Jaki olej masz obecnie
Castrol 10W-40
Dzień dobry :)

Pacjent Peugeot 407SW z silnikiem 2.0 HDi - 136KM @100KW - obecnie zalany Castrol 10W-40.

Nalot 345kkm, jeżdżony głównie trasa, ale również zdarzają się odcinki krótsze, w tym jazda po mieście.
Czy przejście na 5W-40 będzie zasadne, czy zostać przy tym 10W-40 i nie kombinować, chociaż turbo zapewne ma nie fajnie przy tym...

Instrukcja zaleca 5W-30 z racji filtra FAP, tylko zastanawiam się czy skok z 10W-40 na 5W-30 go nie skończy...
Poboru oleju nie znam na tą chwilę, bo mam go od tygodnia.

Jaki olej do tego polecacie nie za miliony, przy takim przebiegu, który byłby odpowiedni?
Myślałem o Total Quarz 9000 5W-40, mimo że rekomendowany jest Ineo ECS 5W-30 wg wyszukiwarki.
 
Auto z fapem na 10W40 - tego jeszcze chyba na forum nie było 😉

Jeśli fap jest na miejscu i sprawny to mimo wszystko warto przejść na olej klasy ACEA C. Jeśli cykasz się zalać C2 to możesz C2/C3 bądź samo C3. Total ma w ofercie 5W30 MC3, Ineo LL. Jeśli myślisz o tej marce.
 
Total LL 5w30👍
Motul xclean+
Taniej Lotos synt/aurum c3 lub 504/507.
Ja bym zalał Lotosa i obserwował pobór oleju jeśli nie będzie występował to może wybrał bym coś z wyżej wymienionych ale jak widzę budżet pozwala tylko na lotosa.
Mamy je akurat przebadane na forum.
 
Last edited:
Auto z fapem na 10W40 - tego jeszcze chyba na forum nie było 😉

Jeśli fap jest na miejscu i sprawny to mimo wszystko warto przejść na olej klasy ACEA C. Jeśli cykasz się zalać C2 to możesz C2/C3 bądź samo C3. Total ma w ofercie 5W30 MC3, Ineo LL. Jeśli myślisz o tej marce.
No cóż...też się dziwie skąd tam 10W-40, ale taki zastałem zalany i chce z tym zrobić porządek.
FAP raczej fabrycznie być powinien, pytanie jak wygląda po tym 10W-40...aż się boję.
Czy się cykam zalać C2..nie, tylko pytanie czy to nie zrobi końca w tym silniku, stąd ten temat :)
 
To Zalej c3 lub 504/507 hths w 150st.c ma ponad 3.5 jak 5w40
 
Tanio i dobrze, Orlen Platinum XD 5W30, trochę drożej Total Ineo ECS 5W30 i w sumie chyba nad niczym więcej bym się już specjalnie nie zastanawiał.
Lej 5W30, silnikowi nic się nie stanie, wręcz dostanie swoiste spa na mniej lepkim oleju, tym bardziej, że pierwszy wybór do niego to 5W30 C2
 
Czyli mówicie, żeby lać 5W-30 i nie pękać? 2.0 HDi uchodzą za pancerne jednostki...takiego jeszcze nie miałem, ale do odważnych świat należy :)
Przebieg wg historii pojazdu wygląda na autentyczny...w 2014 miał 258kkm, w 2022 - 340kkm...do mnie trafił teraz z nalotem niecałych 346kkm...no to może go nie zabije taka zmiana ;) nagła.
Zastanawiam się nad FAP'em...bo na tym 10W-40 zrobił już przynajmniej 25kkm...czy to się da w ogóle zregenerować bez demontażu 🙈

Pytanie tylko czy tego LL 5W-30 czy tego Ineo ECS 5W-30?
 
Last edited by a moderator:
Pytanie tylko czy tego LL 5W-30 czy tego Ineo ECS 5W-30?
Ja bym łał Ineo ECS. Miałem Focusa MK2 z tym silnikiem i lałem tam Totala A5/B5 5W30 (pierwsze roczniki nie miały DPF). Zrobiłem nim, myślę że ze 200kkm, z czego z połowę z większym turbo, generalnie trochę pomodzonym w okolice jakoś 180KM, jedyny problem jaki miałem, to musiałem sprzęgło kevlarem obić 🤣.
 
Czy jakiś dodatek do oleju typu AR9100 czy coś w tym stylu ma tutaj sens?
 
@SoulRoe, najpierw pojeździj 2-3 tys km i zobacz, co kupiłeś.
Na początek jakiś tani olej; może być 5w40 C3 Orlena, czy Lotosa.
Potem będziesz się zastanawiał, co dalej i czy dodatki mają sens.
 
@SoulRoe tak jak pisał @SACZI kup tani olej c3 od Orlen lub Lotos, zrób płukankę i go zalej, przejedź z 5tys km i napisz coś o poborze oleju (lecz te silniki oleju raczej nie brały) potem będziemy dyskutować co dalej, lecz jak znam życie docelowo wleci total ineo ECS 5w30 ;)
 
Volvo V50 2.0D ma ten sam silnik, do którego jest zalecany olej z normą Forda
  • Ford WSS-M2C913-B
  • Ford WSS-M2C913-C
  • Ford WSS-M2C913-D
Popularny, chwalony i relatywnie niedrogi, produkowany przez Castrola (BP) spełniający te normy to Motorcraft A5/B5 5W-30. Zdaniem wielu, nowocześniejszy w formule od tej klasy olejów Orlenu czy Lotosu.
 
A5B5 szybciej zarżnie FAP. Prędzej można stosować normy PSA w Fordzie, niż na odwrót. Przecież konstrukcja jest PSA i Ford czy Volvo tylko je montowali. Ja bym zalał do tego silnika olej C4, w trosce o FAP i zachowując lepkość jaką zaleca producent. HTHS >= 3.5 również wydaje mi się bardziej plusem, niż minusem.
 
A5B5 szybciej zarżnie FAP. Prędzej można stosować normy PSA w Fordzie, niż na odwrót. Przecież konstrukcja jest PSA i Ford czy Volvo tylko je montowali. Ja bym zalał do tego silnika olej C4, w trosce o FAP i zachowując lepkość jaką zaleca producent. HTHS >= 3.5 również wydaje mi się bardziej plusem, niż minusem.
Coś takiego! To w Volvo nie wiedzą, że w produkowanych przez nich samochodach, w ich fabrykach montowali FAPy i na dodatek sami zalecają takie oleje? o_O
Niemożliwe...
 
@mowczar bo nie montowali. Ford i Volvo montowali suche filtry, gdzie PSA montowało filtry z dotryskiem płynu katalitycznego.
Filtry w Ford/Volvo są innej konstrukcji, będąc mniej restrykcyjnymi w porównaniu do FAP montowanych przez PSA.
W Fordzie i Volvo to, czy stosujesz C2, czy A5 nie robi w zasadzie żadnej różnicy w długości życia filtrów, w PSA stosując A5 w zamian C2 filtr zapełnia się jednak szybciej i wg. znajomego mechanika, który się w konstrukcjach PSA specjalizuje, dzieje się to wyraźnie szybciej, bo filtry PSA mają też mniejszą pojemność.
 
Z tego co wiem, to Volvo i Ford miały suche DPFy, a PSA mokre FAPy. @jan.janko nie będę zaczynał z tobą dyskusji, napisałem że mi się to wydaje więc chyba logiczne że jeśli ktoś wie lepiej to należy mnie poprawić.
 
Back
Top