SoulRoe
Użytkownik
- Lokalizacja
- zachodniopomorskie
- Samochód
- Parę złomków...
- Marka samochodu
- Peugeot
- Budżet/ile litrów
- 150-170pln - 5,5L
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 2.0 HDi 136KM 100KW
- Data produkcji
- 2005
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- Nieznane na tą chwilę...
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5W-30/5W-40/10W-40
- Jaki olej masz obecnie
- Castrol 10W-40
Dzień dobry
Pacjent Peugeot 407SW z silnikiem 2.0 HDi - 136KM @100KW - obecnie zalany Castrol 10W-40.
Nalot 345kkm, jeżdżony głównie trasa, ale również zdarzają się odcinki krótsze, w tym jazda po mieście.
Czy przejście na 5W-40 będzie zasadne, czy zostać przy tym 10W-40 i nie kombinować, chociaż turbo zapewne ma nie fajnie przy tym...
Instrukcja zaleca 5W-30 z racji filtra FAP, tylko zastanawiam się czy skok z 10W-40 na 5W-30 go nie skończy...
Poboru oleju nie znam na tą chwilę, bo mam go od tygodnia.
Jaki olej do tego polecacie nie za miliony, przy takim przebiegu, który byłby odpowiedni?
Myślałem o Total Quarz 9000 5W-40, mimo że rekomendowany jest Ineo ECS 5W-30 wg wyszukiwarki.
Pacjent Peugeot 407SW z silnikiem 2.0 HDi - 136KM @100KW - obecnie zalany Castrol 10W-40.
Nalot 345kkm, jeżdżony głównie trasa, ale również zdarzają się odcinki krótsze, w tym jazda po mieście.
Czy przejście na 5W-40 będzie zasadne, czy zostać przy tym 10W-40 i nie kombinować, chociaż turbo zapewne ma nie fajnie przy tym...
Instrukcja zaleca 5W-30 z racji filtra FAP, tylko zastanawiam się czy skok z 10W-40 na 5W-30 go nie skończy...
Poboru oleju nie znam na tą chwilę, bo mam go od tygodnia.
Jaki olej do tego polecacie nie za miliony, przy takim przebiegu, który byłby odpowiedni?
Myślałem o Total Quarz 9000 5W-40, mimo że rekomendowany jest Ineo ECS 5W-30 wg wyszukiwarki.