• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 508 2.0/163KM 2013

Kizashi

Użytkownik
Lokalizacja
Ełk
Samochód
Mazda 6 GJ 2.5 PB
Marka samochodu
Peugeot 508 SW
Budżet/ile litrów
200 / 5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 / 163KM ON
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie stwierdzono
Jakiego oleju wymaga instrukcja
B71 2290
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz Ineo ECS 5W30
Witam,

Do tej pory korzystałem z Totala i w sumie ok, ale po lekturze forum skłaniam się ku zmianie tegoż na coś z 507 C3

Osobiście wolał bym PMO 5w30 Extreme niż Penrite Enviro+ C3 5w30 choćby ze względu na cenę - wymiana co max 10kkm lub 1 rok (zależy co szybciej)

Co polecilibyście do mojego autka?

Dodam jeszcze, pytanie dodatkowe: Wiem, że warto, ale czy AR9100 i AR9200v2 warto oba do proponowanego przez was oleju, czy np jeden z nich?

pozdrawiam
 
Skąd chęć zmiany na C3? Moim zdaniem zupełnie bezsensowna decyzja. Ineo ECS to bardzo konkurencyjny olej, jeżeli chodzi o cenę do jakości i szczerze nie wiem, czy jest co kombinować, a już na pewno nie widzę sensu pchania się w C3 w tych silnikach.

Jeżeli już chciałbyś coś zmienić, to znacznie więcej sensu miało by przejście na np. Mobil1 ESP 5W30 C2/C3, będziesz miał olej zarówno pod 504/507, jak i 2290.
 
W przypadku silnika który jest przystosowany do olejów niskolepkosciowych w zasadzie nie ma takich szans, żeby stosowanie C3 miałoby cokolwiek poprawić, tym bardziej w przypadku typowego daily.
 
Jeżdżę na C2 od nowości, 4 lata i 160000 km nabite: nie widzę problemów z silnikiem. Wg mnie przesiadka na C3 żeby cokolwiek było lepiej chronione jest bez sensu. Wymogi dotyczące ochrony silnika dla obu norm są identyczne.

Ten Total jest ok, jak chcesz PMO to możesz wlać ich Pro C2.

Jeżeli koniecznie chcesz C3 i po taniości, to lepiej Orlen XD (który osobiście bardzo lubię) niż PMO Extreme.
 
ok, jeszcze trochę czasu do wymiany, więc chyba zostanie ten Total, czy warto do niego dodać coś z AR9100 lub AR9200x2?
 
Zdecydowanie dobra decyzja, bo układu dolotowego w dieslu nie trzeba smarować :) Polecam VAG OEM 0W30
 
@wlyszkow właśnie zalałem do silnika (po płukance) ELF EVOLUTION FULL TECH C2 5W-30, wcześniej Total Ineo ECS + 9100 i 9200..

Czy do nowego oleju lać coś z AR i jeśli tak, to co?
Poboru oleju brak
 
Back
Top