• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 150 KM

osejszon

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot 508 2.0 BlueHDI 150 KM
Marka samochodu
Peugeot 508
Budżet/ile litrów
300 zł/6l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 BlueHDI DW10FD
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Total Quartz Ineo First 0W-30
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz Ineo First 0W-30
Cześć.

Od niedawna stałem się posiadaczem Peugeota 508. Chcę w nim wymienić olej. Wiem, że producent zaleca lepkość oleju 0W30. Mechanik, któremu będę zlecał - powiedział, 5W30. Czy byłby jakikolwiek argument za tym, aby wlać 5W30? Jeśli nie, czy mogę prosić o uzasadnienie? Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.
 
Nie ma żadnych przesłanek i żadnego sensu stosowania 5W30 w miejsce zalecanego 0W30 z nowszymi i bardziej rygorystycznymi normami. Oczywiście przeciwwskazań też nie ma, 5W30 mu nie zaszkodzi, ale nie szukając na siłę oszczędności...po co?

Co lać? To co masz, Ineo First, olej jest w dobrej cenie, bardzo ciekawa i oryginalna formulacja.
Poza tym, co mogę zaproponować, to Texaco ProDS P 0W30, dobrze wygląda też Eurol Ultrance PSA 0W30, tudzież Castrol Magnatec C2 0W30.

Osobiście bym nie kombinował na siłę i zostawił Ineo First jak PSA przykazało.
 
@osejszon, tak jak @Triumphator napisał, najlepiej pozostac przy lepkości 0W30. Ze swoich osobistych doświadczeń muszę przyznać, że w moim przypadku najlepiej silniki (w C3 oraz P 5008) pracowały na Castrolu Magnatec 0W30 i 5W30 C2, zwlaszcza w tzw. fazie rozgrzewania.
 
Nie ma żadnych przesłanek i żadnego sensu stosowania 5W30 w miejsce zalecanego 0W30 z nowszymi i bardziej rygorystycznymi normami. Oczywiście przeciwwskazań też nie ma, 5W30 mu nie zaszkodzi, ale nie szukając na siłę oszczędności...po co?

Co lać? To co masz, Ineo First, olej jest w dobrej cenie, bardzo ciekawa i oryginalna formulacja.
Poza tym, co mogę zaproponować, to Texaco ProDS P 0W30, dobrze wygląda też Eurol Ultrance PSA 0W30, tudzież Castrol Magnatec C2 0W30.

Osobiście bym nie kombinował na siłę i zostawił Ineo First jak PSA przykazało.
do interesujących propozycji dorzucił bym jeszcze Repsola Master Eco P 0W30, który został przetestowany przez Admina. Mamy badania VOA i UOA więc jest sie na czym oprzeć a olej dość ciekawy.
 
Dzięki za odpowiedzi. W takim razie zostanę przy 0W30.
Mam jeszcze pytanie co do oleju skrzyni biegów, czy samego wspomagania. Czy muszę założyć osobny wątek lub polecicie wszystkie płyny/oleje do tego samochodu i w jakiej ilości?
 
Do skrzyni manualnej Mobil FE 75W który zastapił Total Gear 8 75w80, do wspomagania sprawdź w instrukcji albo wedle dobieraczki Totala która pokazuje Fluide DA.
 
Jestem po wymianie oleju w silniku i skrzyni. Jednak po czasie znalazłem starą karteczkę z wymiany oleju i najwidoczniej był zalany tam olej 5W30. Czy powinno dać mi to do myślenia, czy lepiej zostać przy 0W30?
 
@osejszon zupelnie sie tym faktem nie przejmuj . Do Twojego silnika był zalecany i fabrycznie zalewany olej o lepkości 0W30.
 
W takim razie, zostanę przy oleju 0W30. Innych pytań nie mam w tej kwestii, dzięki za odpowiedzi i temat można zamknąć.
 
Back
Top