• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 508 - 2.0 BlueHDI 150KM

Uri0550

Użytkownik
Lokalizacja
Gōrny Ślōnsk
Samochód
Wygodny :)
Marka samochodu
Peugeota 508
Budżet/ile litrów
200-250 za 6 litrów
Styl jazdy
Silnik
2.0 BlueHDI 150KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0w30 - B71 2312
Jaki olej masz obecnie
TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0w30
Cześć,
Zbliża mi się wymiana oleju i zastanawiam się czy warto zalać coś co jest bardziej skierowane na ochronę silnika.

Zalecanym olejem jest Total Ineo First 0w30 (i taki jest zalany).
Zastanawiam się czy jest coś lepszego co można by było zastosować co by może chociaż trochę ochroniło silnik a nie było skierowane wyłącznie na ekonomię i RZEKOMO niższy pobór paliwa.

Auto użytkowane głównie na autostradzie - 40km do pracy w jedną stronę. I niejednokrotnie prędkości wyższe niż 140.

Jest coś godnego uwagi czy zostać przy totalu?
Pozdrawiam
 
@Michalos12
„Polecając olej, jeżeli to możliwe napiszcie jedno albo dwa zdania uzasadniające taki wybór.”
Jakiekolwiek uzasadnienie dlaczego ten Castrol miałby być lepszy od Totala?
 
Czekaj, coś się sporo błędów wkradło. BlueHDI to norma B71 2312, nie 2290, i oleje C1, nie C2.
I jaki w końcu masz zalany olej do silnika, bo w ankiecie piszesz o Ineo ECS, w poście o Ineo First. Generalnie B71 2312 to całkiem wymagająca norma, tak samo jak i oleje z serii Ineo nie są byle jakimi produktami.

Został bym na Totalu Ineo First, ewentualnie, jak kolega wyżej zaproponował Castrola Magnatec 0W30 C2, z bardziej nietuzinkowego, to fajną oliwą jest też Texaco Havoline ProDS P 0W30.

Jeżeli chcesz coś "grubszego" znaczy wyższy HTHS, to np. Mobil1 ESP 0W30 C2/C3, albo Shell Helix Ultra ECT 0W30 C2/C3.
 
Total Ineo HTC
Samemu szukałem go ostatnio, żeby zalać do TDCi, ale trochę problem stanowi jego dostępność, z w miarę pewnych źródeł. Stąd ostatecznie padło na M1 ESP.
 
Ineo HTC jest tak niszowym produktem, że nie obawiałbym się podróbek. Podobno jest produkowany tylko we Francji i tylko w litrowych butelkach.
 
Shell Helix Ultra ECT 0W-30 - 180zł/6L
MOBIL 1 ESP 0W30 C2/C3 - 250zł/6L
Total Ineo First 0w30 - 190/6L
Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 - 190zł/6L

Patrząc na ceny Totala i Castrola które spełniają normę PSA a potem na Mobil1 który ma być lepszy pod względem ochrony silnika to tak - shell wydaje mi się tani :D
Ale to może akurat taka perspektywa i powinienem napisać że Mobil1 drogi :)
 
Prawdę mówiąc to nie mieszkamy w Murmańsku i olej 5w30 C3/507.00 też ten silnik obleci.

Równie dobrze można napełnić silnik Total Ineo Longlife lub innym.
 
Spróbuję Shell Helix Ultra ECT 0W30 C2/C3 :) najwyżej przy następnej wymianie wleci coś innego
 
Przy wymianie z totala miałem mokro od oleju w ICku... Na shellu nie ma takiego problemu.
Silnik pracuje troszkę ciszej i łagodniej niż na totalu.
Także w lutym ponownie wchodzi shell.

Wysłane z mojego Mi11 przy użyciu Tapatalka
 
Potwierdzam na totalu LL 5w30 dolot zażygany olejem ,po wymianie na orlen v5w30 dolot suchy.
Pacjent Bravo 1.6 mjet
 
Back
Top