• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 508 2.0 HDi

sawim

Użytkownik
Samochód
Peugeot 508 2.0 HDi RHH 163@200+ KM
Marka samochodu
PEUGEOT 508
Budżet/ile litrów
BO/5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 RHH
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 B71 2290
Jaki olej masz obecnie
LIQUI MOLY TOP TEC 4300 5W-30
Silnik po chipie @200 km, wymiany oleju co 10 000 km, jazda głównie po mieście, raczej dynamicznie, ostatnio wlany olej LIQUI MOLY TOP TEC 4300 5W-30, i pytanie co wybrać teraz? Dedykowany TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30 czy MOBIL1 ESP FORMULA 5W30? A może jeszcze coś innego? Z góry dzięki za podpowiedzi.
 
Myślę, że klasycznie Lotos c2/c3, Orlen ME V lub XF ogarną. Specola C3 również bym lał aż miło. Wszystko oczywiście 5w30.
 
@sawim większość olejów w normie 2290 to zazwyczaj podstawowe C2. Jeżeli chcesz coś innego, to M1 ESP 5W30 będzie takim wyborem na bogato, dalej brał bym pod uwagę Castrola Magnatec C2 5W30 i Totala Ineo ECS 5W30. Ewentualnie chcąc być bardziej ekstrawaganckim Yacco Lube P, lub P+
 
Oleje w normie 2290 szybko parują, zdecydowanie bardziej korzystnie wybrać coś w normie 507.00
 
Oleje w normie 2290 szybko parują
A najlepiej pewnie VAG OEM? 😂. To, że w niektórych silnikach ECS ma tendencje do syfienia w dolocie, nie znaczy, że każdy w tej normie jest taki sam pod tym względem...
 
@sawim po prostu ESP, Formula ESP nie jest już produkowana, można by powiedzieć, że była to taka wersja demo obecnej serii ESP.
 
Back
Top