• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot Expert 2.0 HDi 2020

Jacek Cz

Użytkownik
Samochód
BMW X5 M50d, Vito 116CDI, MB. GLC 250, inne
Marka samochodu
Peugeot Expert 2.0 HDI
Budżet/ile litrów
400/ podobno 6l
Styl jazdy
Silnik
2.0 HDI z AdBlue
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Chyba nic.
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Chyba PSA 2312
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem, ale pewnie Totai ineo first 0w30
Po jakimś czasie poszukiwań kupiłem małego busa. 2020 rok 100700 km, automat 8 biegowy.
Dziś chrzest prawie 450 km
Post automatically merged:

Czy oprócz Total Ineo First 0w30 coś wymyślimy?
 
Neste, Valvoline
 
Total Ineo First to prawie ACEA C1, Mobil ESP LV ze swoją ilością popiołów to naciągane C2. Czy to będzie miało wpływ na cokolwiek to nie umiem powiedzieć. Mobil z normą PSA oferuje serię 3000 formula P. Popiół 0.5% w TDS.
 
Jest jeszcze Castrol Magnatec 0W30 C2 z tą normą.
 
Generalnie większość z nich jest zbliżona cenowo. Chyba będzie jednak Total.
Bardzo zrywne to auto jest.
No i na autostradzie budzik pokazał 177 km/h. Może jeszcze by coś dodał, ale miejsce mi się kończyło.
No i ma coś, czego się nie spodziewałem.... Tempomat adaptacyjny. Na trasy miodzio.
Jestem zadowolony z zakupu..... Oby się nie psuł, bo to pierwszy Francuz ever.
 
Do 1.5 bhdi (ta sama norma) mam zalany Castrol magnatec stop-start 0w30. Samochód pracuje jak na każdym innym oleju. Kupiłem go bo był w bańce 4l i tyle wchodzi do 1.5hdi. bardziej skupilbym się na oleju w skrzyni bo przy przebiegu 100k już powinien być wymieniony.
 
Skrzynia automat 8 biegów. Wiem, już mam w planie, tylko odwieczne pytanie ... Statycznie czy dynamicznie.
Mam kilka aut z automatami (BMW -8hp, MB Vito, MB GLC 9 biegów), i powiem szczerze, że wysoko oceniam 8 biegowego Aisina.
 
Wczoraj odebrałem mój automat aisin at8 po wymianie oleju. Olej wymieniałem nie w firmie zajmujacej się tylko wymiana olei a w firmie zajmującej się naprawa skrzyń automatycznych. Metoda wymiany oleju była dobrana po ocenie koloru oleju ze skrzyni, przebiegu auta. Jeżeli nie ma przeciwwskazań w postaci brudnego oleju facet rekomenduje statyczna wymianę. Ja miałem wymianę przy 79k, olej był ładny. Wymiana statyczna. Teraz mam wymieniać statycznie co 25-30k. Do skrzyni są dwa oleje. Alisn 250 zł/l lub ravenol ok 140/l.
 
Jak normy się nie zmieniły (EAT8 wzgledem EAT6) to jak ktoś preferuje można jeszcze wlać Amsoil - spełnia normy które wymaga Aisin. Co do oleju silnikowego: zgodnie z wymaganą normą. Jak już wcześniej napisano, Total, Castrol czy Shell dadzą rade, tym bardziej przy normalnych interwałach. W cenie poszczególnych olejów, jakieś różnice też będą - więc do wyboru do koloru.
 
Last edited:
@Lukaszwoz i jaki olej wlales?
Patrzyłem to przy wymianie statycznej (pojedynczej) jesteśmy w stanie wymienić ok. 3.5 l oleju. Całość układu to trochę ponad 7l. Problemem filtr w środku skrzyni, który jest nie wymienny, chyba że mamy skrzynie na stole.
 
Zalany został ravenol. Oryginał aisin dostępny był na zamówienie i trzeba było czekać dość dlugo. U mnie skrzynia została "przelana" w celu przeplukania. Zurzyli chyba 6l oleju. Po wymianie oleju skrzynia pracuje wyraźnie bardziej miękko.
 
IMG20220907214227.jpg
Jak Francja..... To Francja.
Filtry oleju i paliwa OEM (Made in France), powietrza i kabinowki Purflux (Made in Slovenia).
 
Back
Top