• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot olej Total 5w30 Acea A5/B5 zamiast C2

kranu

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot 208 1.4 VTI
Marka samochodu
Peugeot 208
Budżet/ile litrów
150/5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4VTi
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,5L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Total Quartz Ineo ECS 5w30 Acea C2
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz 9000 NFC 5w30 Acea A5/B5
Mechanik zamiast wlać jak zawsze od nowości zalecany olej Total Quartz Ineo ECS 5w30 Acea C2 to użył Total Quartz 9000 NFC 5w30 Acea A5/B5.

Czy te normy są zamienne? Na butelce nie ma Peugeot jak na tamtym, tylko Ford.

Skapnąłem się dopiero gdy zobaczyłam butelkę w bagażniku i nie wiem czy to problem.

Benzyna, nie ma turbiny ani DPF.
 
Last edited:
Jesli chodzi o lepkość oleju to tak te normy są zamienne. A5B5 to full saps co absolutnie nie powinno szkodzić temu silnikowi. Wg zaleceń instrukcji do silników 1.4VTi można stosować oleje z normą PSA B71 2296 i 2290. NFC wprawdzie nie spełnia ani jednej ani drugiej normy ale jest jakby to nazwać pomiędzy nimi. Poziom popiołów z 2296, a lepkość z 2290.
 
Back
Top